Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@12:04:19 GMT

حمله هکری گسترده به خزانه‌داری آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۸۳۷۵

به گزارش جام نیوز، خبرگزاری رویترز گزارش داد که هکرها از طریق ایمیل‌های خزانه‌داری ایالات متحده برای یک دولت خارجی جاسوسی می‌کردند و این جاسوسی سایبری چنان گسترده بوده که منجر شد روز شنبه جلسه شورای امنیت ملی در کاخ سفید تشکیل شود.

 

منابع آگاه به این خبرگزاری گفته‌اند که هکرهای تحت حمایت یک دولت خارجی بر ارسال و دریافت ایمیل‌های داخلی در وزارت خزانه‌داری ایالات متحده و نهاد تصمیم‌گیری در مورد سیاست اینترنت و ارتباطات از راه دور، دسترسی پیدا کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سه منبع به رویترز گفته‌اند که در نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده این نگرانی وجود دارد که هکرهایی که خزانه‌داری و اداره ارتباطات و اطلاعات ملی وزارت بازرگانی را هدف قرار دادند، از ابزاری مشابه برای ورود به سایر سازمان‌های دولتی نیز استفاده کرده باشند. این منابع توضیحی درباره اینکه احتمالا کدام سازمان های دیگر هدف قرار گرفته است ندادند.

 

همزمان، الن ناکاشیما خبرنگار بخش امنیت ملی روزنامه واشنگتن‌پست هم در اکانت توییتری خود خبر داد که «گروه هکر روسی ای‌پی‌تی۲۹ پشت حملات جاسوسی گسترده‌ای است که خزانه داری آمریکا را هدف قرار داده است.»

 

جان اولیوت سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا  درباره این موضوع گفته است: «دولت آمریكا از این گزارش‌ها آگاه است و ما تمام اقدامات لازم برای شناسایی و اصلاح مشكلات احتمالی مربوط به این وضعیت را انجام می‌دهیم.»

 

یکی از منابع  رویترز گفت: «این اتفاق بسیار جدی است و منجر به تشکیل جلسه شورای امنیت ملی در کاخ سفید در روز شنبه شد.»

 

در حالی که مقامات در مورد اطلاعات به سرقت رفته تحقیق می کنند و می‌خواهند بدانند که چه اطلاعاتی به سرقت رفته و برای چه مواردی استفاده خواهد شد، این نقض یک چالش اساسی برای دولت جدید جو بایدن، رییس جمهور منتخب خواهد بود. این غیرعادی نیست اگر که تحقیقات سایبری در مقیاس وسیع، ماه‌ها یا حتی سال‌ها به طول انجامد.

 

یکی از منابع رویترز در این‌باره گفت: «این ماجرا بسیار بزرگتر از یک نهاد است.این یک کارزار جاسوسی سایبری بسیار گسترده است که دولت ایالات متحده و منافع آن را هدف قرار داده است.»

 

هکرها به نرم افزارهای آفیس دفتر اداره مخابرات و اطلاعات ملی، نفوذ کرده‌اند و منابع گفتند که ایمیل‌های کارکنان این آژانس ماه‌ها توسط هکرها کنترل می‌شده است. سخنگوی مایکروسافت در اینباره اظهار نظری نکرد.

 

هکرها «بسیار حرفه‌ای» بودند و توانسته‌اند مرحله کنترل احراز هویت پلت فرم مایکروسافت را فریب دهند. منبع دیگری در این باره گفت: «این یک اتفاق در سطح ملی است. ما فقط نمی‌دانیم چه شده است.»

 

دامنه این حادثه نامشخص است. تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی است و طبق گفته سه منبعی که با این موضوع آشنا هستند ، گروه بزرگی از آژانس‌های فدرال از جمله اف‌بی‌آی را درگیر می‌کند.

 

سخنگوی آژانس امنیت سایبری در این‌باره گفت که آنها « از نزدیک در حال همکاری با شبکه های دولتی هستند و در حالی که برای شناسایی و کاهش هرگونه مشکل تلاش می‌کنند ، به نهادهای آسیب دیده نیز کمک فنی می رسانند.»

 

اف‌بی‌آی و آژانس امنیت ملی ایالات متحده هنوز به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند.برخی شواهد وجود دارد که لو رفتن نامه‌های الکترونیکی در اداره مخابرات و اطلاعات ملی به تابستان امسال برمی گردد، هرچند که به گفته یک مقام ارشد، به تازگی کشف شده است.

اداره مخابرات و اطلاعات ملی از جمله گروهی از نهادهای آمریکایی بود که در تلاش دولت ترامپ برای ممنوع کردن برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی چینی تیک‌تاک و وی‌چت نقش داشت. دولت

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: حمله هکری حمله آمریکا هکرها اطلاعات ملی ایالات متحده خزانه داری امنیت ملی هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عقب نشینی از تصمیم قبلی خود در رابطه با لغو سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن درصدد است تا رون درمر، وزیر امور راهبردی و سخی هنگبی، مشاور امنیت داخلی این رژیم را در هفته آتی به واشنگتن اعزام کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عقب نشینی از تصمیم قبلی خود در رابطه با لغو سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن درصدد است تا رون درمر، وزیر امور راهبردی و سخی هنگبی، مشاور امنیت داخلی این رژیم را در هفته آتی به واشنگتن اعزام کند.

 هدف از سفر این هیئت صهیونیستی هماهنگی با مقامات کاخ سفید درباره جزییات طرح حمله ارتش اسرائیل به رفح عنوان شده است.

تحلیلگر سرشناس صهیونیست: عملیات در رفح نفعی نداردروز 173 طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و اردوگاه النصیراتهشدار ماکرون به نتانیاهو در مورد حمله به رفحروز 170 طوفان الاقصی| ده‌ها شهید در بمباران منازل مردم رفحبلینکن: حمله به رفح امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • منابع مصری: ارتش اشغالگر قصد دارد پس از ماه رمضان به رفح حمله کند
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • شکایت چین از آمریکا
  • آمریکا: حمله به رفح مغایر منافع ملی اسراییل است
  • تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها
  • تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه