Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: نام کشتی مازندران همیشه بر تارک ورزش ایران و جهان درخشان بوده و تاکنون قهرمانان و نامآوران زیادی پرچم سه رنگ کشور را در میادین جهانی و آسیایی و ملی به اهتزاز درآورده‌اند.

شیوع کرونا اگرچه برخی از رشته‌های ورزشی از جمله کشتی را خانه نشین کرد اما پهلوانان و گوش شکسته‌های این رشته را دور هم جمع کرد تا برای اعتلای ورزش پس از دوران کرونا و حضور قدرتمند در عرصه‌های جهانی وفراملی تصمیم گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت کشتی مازندران برای اولین بار اقدام به تشکیل کمیته فنی متشکل از پیشکسوتان و مدال آوران رشته‌های فرنگی و آزاد کرد تا با هم اندیشی و بهره گیری از تجربیات آنان برای این رشته ورزشی برنامه ریزی کند.

شهرام جعفری نایب رئیس هیئت کشتی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ایجاد کمیته فنی برای ورزش کشتی با عنوان اینکه باید نگاه خرد جمعی بر ورزش حاکم باشد، افزود: در کشتی مازندران در حوزه فنی نفرات زیادی داریم و دستمان پر است و لازم بود از تمامی تفکرات و سرمایه‌ها برای اعتلای کشتی استفاده کنیم.

در کشتی مازندران در حوزه فنی نفرات زیادی داریم و دستمان پر است و لازم بود از تمامی تفکرات و سرمایه‌ها برای اعتلای کشتی استفاده کنیم

وی با اظهار اینکه در کشتی فرنگی و آزاد شناسنامه‌های زیادی داریم، ادامه داد: این افراد از سرمایه‌های کشتی کشور بوده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و در عرصه مربیگیری و کشتی امتحان پس دادند و در ادامه از ظرفیت‌های دیگر در حوزه فنی به عنوان مربی، سرمربی برای اعزام به اردوهای ملی و تورنمنت‌ها استفاده کنیم.

جعفری یادآور شد: اتاق فکر کشتی در استان تشکیل شد تا از توان افراد صاحبنام برای اعتلای کشتی استان بهره بریم.

نایب رئیس هیئت کشتی مازندران تصریح کرد حضور افراد صاحبنام سبب توسعه کشتی می‌شود زیرا ما دنبال آرامش و وفاق در کشتی استان هستیم.

وی با عنوان اینکه تشکیل کمیته فنی در کشتی مازندران دارای سابقه است، یادآور شد: در استان‌های دیگر چنین کمیته‌ای تاکنون تشکیل نشده است و انتظار داریم همه پیشکسوتان و سرمایه‌های کشتی که دارای فکر و ایده هستند به کمک کشتی بیایند.

وی با عنوان اینکه کشتی مازندران در جای خوبی ایستاده است، یادآور شد: امیدواریم با تکیه بر دانش اعضای کمیته فنی که براساس شایسته سالاری صورت گرفته بتوانیم کشتی استان را ارتقا بخشیم.

جعفری با بیان اینکه کشتی مازندران از گلوگاه تا رامسر قهرمانان و سرمایه‌های زیادی دارد، یادآور شد: این افراد صاحبنام می‌توانند به کشتی استان کمک کنند.

آیت واگذاری عضو کمیته فنی و از پیشکسوتان کشتی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل اولین جلسه کمیته فنی افزود: دوستان خوب و گوش شکسته و نامداران کشتی ایران و جهان در این کمیته حضور دارند و مسئولیت افراد تدوین شده و برای اجرای برنامه‌ها نیازمند زمان هستیم.

کانون خانواده کشتی را گرم کنیم

وی با بیان اینکه باید درکمیته مربیان تغییرات اساسی صورت گیرد، یادآور شد: باید از تجربیات مربیانی که در گذشته دیده نشدند، استفاده کنیم و روند درپیش بگیریم تا دلخوری‌ها کمتر و کانون خانواده کشتی را گرم‌تر کنیم.

واگذاری درباره جایگاه کشتی استان در لیگ برتر گفت: لیک برتر نوعی آزمون و تست محسوب می‌شود و از نظر اقتصادی می‌تواند به کشتی گیران کمک کند.

این مربی اسبق تیم ملی کشتی یادآور شد: برگزاری مسابقات لیگ برتر را درارتقای توانایی کشتی گیران برای حضور در رقابت‌های تیم ملی مؤثر دانست.

واگذاری با عنوان اینکه نام آورانی نظیر رضا سیم خواه، قاسم رضایی و غیره در کمیته فنی حضور دارند، افزود: باید در جلسات آینده اعضای کمیته فنی را تکمیل می‌کنیم و اگر تعداد اعضای در کمیته فنی کشتی آزاد بیشتر شود، مثمرثمر خواهد بود زیرا به بزرگان کشتی آزاد، قهرمانان و پیشکسوتان ازجمله مراد محمدی و غیره نیازمند هستیم.

وی با اظهار اینکه ساختار اصلی کشتی در دست مربیان است، ادامه داد: باید به مربیان توجه شود و مربیانی که در مناطق دورافتاده فعال و سازنده هستند، توجه شود زیرا همه می‌خواهند دیده شوند.

مجید سیم خواه پیشکسوت کشتی و دارنده مدال نقره جهانی و قهرمانی آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که چه زمانی از رکود خارج می‌شویم، افزود: مازندران همواره دارای پتانسیل و توانمند بوده است.

کشتی مازندران قائم به شخص و شهر نیست

وی گفت: امیدواریم به کشتی فرنگی همانند آزاد توجه شود زیرا شرایط و پتانسیل را داریم، هرچند عنوان می‌شود خوزستان قطب کشتی فرنگی است اما چنین اعتقادی ندارم زیرا آمارها در رده بزرگسالان نشان می‌دهد که کشتی مازندران از نظر کیفیت، مرغوبیت و مدال‌های جهانی بیشتر از خوزستان بوده است.

سیم خواه که سابقه حضور در المپیک سئول وبارسلون را در کارنامه دارد، ادامه داد: امیدواریم با حضور عسکری محمدیان و همکاران و نگاه عدالت محور به رشته‌های کشتی، بتوانیم درخشش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشتی مازندران قائم به یک شخص و یا یک شهر نبوده ونیست، گفت: مربیان و قهرمانان زیادی در استان وجود دارند که در حال پرورش نیرو و ورزشکار هستند و اکنون در شهرستان‌های بابل، آمل و غیره قهرمانان زیادی وجود دارد.

سیم خواه با اظهار اینکه در گذشته چندان از تفکرات پیشکسوتان در کشتی استان استفاده نمی‌شد و فقط تعداد خاصی برای کشتی تصمیم می‌گرفتند، گفت: کشتی فرنگی نباید به پنج نفر عضو کمیته فنی بسنده کند زیرا قهرمانان زیادی مانند مجید رمضانی، حسین زاده، باباجانزاده، بالی تبار و غیره در رده‌های مختلف مشغول تربیت نیرو هستند و باید به همه افراد فرصت کار داده شود.

وی گفت: اعضای کمیته فنی باید فضا را برای حضور همه ورزشکاران برای کمک به کشتی مازندران و ایران باز کنیم زیرا کشتی مازندران بزرگ بوده و جایگاه ویژه ای دارد تا به حق واقعی در کشتی فرنگی برسیم و نیروهای خوبی برای مسابقات جهانی و آسیایی پرورش دهیم.

مازندران همواره در عرصه‌های ملی و جهانی کشیده صاحب عنوان و مدال بوده است و باحضور قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی امید می‌رود کشتی استان برای دوران پساکرونایی روزهای خوب و پرمدالی را درپیش داشته باشد.

کد خبر 5095140

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی آزاد کشتی پیشکسوتان ساری ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر آیت الله یزدی شیوع کرونا گرگان شهرکرد محدودیت های کرونایی کرمانشاه شهرستان کرج تبریز لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا کشتی مازندران کشتی مازندران استفاده کنیم برای اعتلای سرمایه ها کشتی استان کشتی فرنگی کمیته فنی یادآور شد سیم خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی به اردوی تیم ملی بازگشت

یزادنی در هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد روزهای پنجم لغایت هفدهم اردیبهشت در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد بعد از حدود ۲۰۰ روز به اردو بازگشته و منتظر تعیین تکلیف کادر فنی و فدراسیون برای انتخابی وزن ۸۶ کیلوگرم است.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو

۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک (لرستان) ، مهدی ویسی (مازندران) و میلاد والی‌زاده (مازندران) ۶۱ کیلوگرم: یاسین رضایی (مازندران)، رضا مومنی (مازندران) و محمدرضا اسدی (تهران) ۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد (مازندران)، عباس ابراهیم زاده (مازندران) و آرمین حبیب زاده (مازندران) ۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران) و ابراهیم الهی (مازندران) ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (تهران)، حسین محمدآقایی (البرز) و امیرحسین حسینی (تهران) ۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران) و عادل پناهیان (مازندران) ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران) و هادی وفایی پور (همدان) ۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور (مازندران) و مبین عظیمی (کردستان) ۹۷ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا (تهران)، کامران قاسم پور (مازندران) و مهدی حاجیلوئیان (همدان) ۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران)، رضا چراغی (مازندران) و مرتضی جان محمدی (آذربایجان شرقی)

سرمربی: محسن کاوه

مربیان: مهدی تقوی – احسان امینی – رضا افضلی – اباذر اسلامی- مهدی قاسمی جو مربی بدنساز: عباس خدایاری ماساژور: سجاد امیری روانشناس: خسرو حمزه سرپرست: علی روحی کد خبر 746878

دیگر خبرها

  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • اردوی تیم ملی کشتی؛ حسن یزدانی به تیم بازگشت
  • خبر خوش برای کشتی آزاد ایران
  • زیر دو خم هفته با چند خبر و گزارش از ورزش مازندران
  • حسن یزدانی به اردوی تیم ملی بازگشت
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران