Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@15:19:30 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۹/۲۴

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۹۰۲۱

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۹/۲۴

در حالی که آغاز واکسیناسیون کرونا در چند کشور موجب افزایش اشتها برای حضور در بازارهای پرریسک شده و بر انتظارات در خصوص ارائه بسته محرک مالی جدید از سوی دولت آمریکا سایه افکنده است، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد کاهش بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که آغاز واکسیناسیون کرونا در چند کشور موجب افزایش اشتها برای حضور در بازارهای پرریسک شده و بر انتظارات در خصوص ارائه بسته محرک مالی جدید از سوی دولت آمریکا سایه افکنده است، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.26 درصد کاهش به 1835 دلار و 6 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه با 0.33 درصد کاهش به 1837 دلار و 50 سنت رسید.

هوی لی اقتصاددان بانک او سی بی سی در این باره گفت: «خوشحالی حاصل از واکسن کرونا احتمالا بیش از پیش بر سیاست پولی انبساطی فدرال رزرو و بسته محرک مالی احتمالی ای که در آینده نزدیک ارائه می شود تاثیر خواهد گذاشت.»

وی افزود: «اما زمانی که خوش بینی اولیه ناشی از ساخت واکسن فروکش کند و تمرکز سرمایه گذاران بار دیگر معطوف افزایش انتظارات تورمی ناشی از بسته های محرک مالی شود، قیمت طلا احتمالا در سال 2021 مجددا افزایش خواهد یافت.»

اولین محموله واکسن ساخت شرکت فایزر برای تزریق در آمریکا روز یکشنبه ارسال شد و سبب افزایش امیدها به ترمیم سریع اقتصادی و رشد شاخص ها در بازارهای بورس گردید.

اما به دلیل امیدوارها نسبت به ارائه بسته محرک مالی جدید از سوی دولت آمریکا قیمت طلا کاهش قابل توجهی را شاهد نبود. بر اساس گزارش ها، بسته محرک مالی 908 میلیارد دلاری احتمالا برای کسب نظر مثبت کنگره به 2 بسته کوچک تر تقسیم خواهد شد و ممکن است تا روز دوشنبه تصویب شود.

یک نماینده ارشد دموکرات گفته که حزب متبوع وی ممکن است مایل به مصالحه بر سر این بسته مالی جدید باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت طلا بسته محرک مالی مالی جدید قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۶۹ افزایش به ۹۰ دلار و ۷۲ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه شنبه در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از اظهارات رئیس نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در مورد پاسخ به حمله موشکی ایران، افزایش یافته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 62 سنت معادل 0.69 افزایش به 90 دلار و 72 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 62 سنت معادل 0.73 درصد افزایش 86 دلار و 3 سنت معامله می‌شود.
رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند بیشتر موشک‌های شلیک شده از سوی ایران به تلافی حمله این کشور به سفارتخانه ایران در دمشق را خنثی کرده است. بنابراین این حمله تاثیر چندانی بر قیمت نفت نداشت.

افزایش تولید و قیمت نفت ایران در سومین ماه 2024احتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا


اما بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه کابینه جنگ خود را برای دومین بار طی 24 ساعت فراخواند تا در مورد عکس‌العمل به حمله مستقیم ایران به این به خاک این رژیم تصمیم‌گیری کند. این اقدام نگرانی بازار در مورد مختل شدن عرضه نفت در صورت اقدام تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی را افزایش داد.
ایران روزانه 3 میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند و یکی از بزرگترین تولید کنندگان سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.
قیمت نفت در روز جمعه با احتمال حمله ایران به رژیم صهیونیستی به بالاترین رقم از ماه اکتبر رسیده بود.
در چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیاT انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی تا 4.6 درصد آهسته شده باشد. این رقم در سه ماهه گذشته برابر با 5.2 درصد بود. بدین ترتیب فشار fv سیاستگذاران چین برای معرفی محرک‌های اقتصادی بیشتر افزایش می‌یابد که می‌تواند قیمت نفت را بالا ببرد.
انتهای پیام/20

دیگر خبرها

  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد