Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@22:08:41 GMT

پرسشگری و پژوهشگری در آینده آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۹۲۵۹

پرسشگری و پژوهشگری در آینده آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هفته پژوهش فرصت مغتنمی است که به چشم‌انداز سند تحول، به مدرسه، معلم و دانش‌آموز مورد نظر سند رونمایی کنیم؛ چشم‌اندازی که سند تحول ترسیم می‌کند، چگونه معلم و چگونه دانش‌آموزی است.

وی ادامه داد: پرسشگری، پژوهشگری، اندیشه‌ورزی جزو ضرورت‌های این تصویر از آینده آموزش و پرورش است و یک تغییر رویکرد اساسی در نظام تعلیم و تربیت شکل خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گام‌های تحول آغاز شده و به سرعت شتاب می‌گیرد.

ادامه دارد

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش پژوهش دانش آموز تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان

استاندار مرکزی گفت: دیدار با معلمان در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد و مدل وایده‌ای تدوین شود که ضریب رسانه‌ای بالایی داشته باشد. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی، اظهار داشت: به لحاظ اهمیت آزمون‌های نهایی متوسط دوم و تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان که باید در این آزمون‌ها شرکت داشته باشند و با توجه به اینکه حجم زیادی از نیروی انسانی آموزش و پرورش و خانوده‌های بسیاری در این آزمون درگیر خواهند بود نیز تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند فراتر از حدود وظایف خود به کمک آموزش و پرورش بشتابند ونیروی خود را به میدان بیاوردند تا در برگزاری آزمون نگرانی نداشته باشیم و آزمون در سطح استان به خوبی برگزار شود.

وی در ارتباط با روز معلم، افزود: روز معلم یکی از ایام خاص سال است و جمعیت قابل توجهی با این موضوع ارتباط دارند، لازم است دستگاه‌های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش استان تلاش کنند تا برنامه‌ای در طراز نام این روز برگزار شود و مورد توجه قرار گیرد، همچنین دستگاه‌های مرتبط از جمله رسانه‌ها و شهرداری‌ها که با حوزه‌‌های فرهنگی مرتبط هستند نیز موضف‌ هستند در ترویج روز معلم کوشا باشند و به جایگاه معلم به صورت جدی پرداخته شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شان معلم‌ها در توده دهه‌های متعدد به ویژه از جنبه مادی به خوبی رعایت نشده است و وظیفه ما در دستگاه اجرایی این است که تلاش کنیم جنبه‌های مادی در حدود امکانات کشور رعایت شود تا حداقل شان معنوی معلم آسیب نبیند، دستگاه‌های استان کار ویژه‌ای را برای روز معلم تعریف کنند، همچنین دفتر امور شهری و معاونت عمرانی نیز به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ کنند که در فضا سازی و ترویج مقام معلم ورود داشته باشند.

مخلص الائمه بیان کرد: دیدار با معلمان در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد و مدل و ایده‌ای تدوین شود که ضریب رسانه‌ای بالایی داشته باشد و دیده شود، معلمان شاسته‌تر برای روز تجلیل انتخاب شوند تا مورد انتقاد همکاران قرار نگیرد، می‌توان در کنار تمام اقدامات مستقل برای روز معلم نیز برنامه مشترکی طراحی شود که پیوند دانشگاه و آموزش را نمایش دهد، به طور کلی هر ایده‌ای که قابلیت اجرا داشته باشد حتی اگر اجرای ایده سخت باشد ما در کنار دستگاه هستیم تا به اجرا برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است