Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جهانبخش بانشی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته قرآن و عترت تا ۳۰ آذرماه در مدارس استان فارس برگزار می‌شود، برنامه‌های بزرگداشت این هفته را اعلام کرد.

وی، گفت: با توجه به جایگاه رفیع قرآن عترت و نماز و به منظور تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن، زمینه سازی جهت اُنس بیشتر دانش آموزان و همکاران فرهنگی با قرآن عترت و نماز و نیز ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه، مدارس و آموزش قرائت، حفظ قرآن، مفاهیم و احکام نماز و آشنایی با سبک زندگی ائمه و فراهم کردن هرچه بیشتر زمینه بهره گیری دانش آموزان از برکات و معنویات مصحف شریف، هفته آخر آذرماه هر ساله به عنوان هفته قرآن، عترت و نماز گرامی داشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: امسال نیز به یاری خداوند متعال علی رغم وجود بیماری منحوس کرونا در پاسداشت این هفته پربرکت بویژه در فضای مجازی برنامه‌هایی اجرایی خواهد شد.

بانشی در تشریح فعالیت‌هایی که توسط اداره قرآن عترت و نماز اداره کل برای سراسر استان به صورت پیشنهادی و اجرایی تدوین شده است، گفت: تشکیل شورای قرآن، عترت و نماز در سطح اداره با حضور اعضا و تدوین برنامه‌های مجازی و غیرمجازی برای پاسداشت این هفته پربرکت، پیشنهاد شروع مسابقات سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله آموزشگاه در مناطقی که برابر شیوه نامه ستاد کرونا وضعیت سفید یا زرد بوده در صورت باز بودن مدارس برابر پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه‌های ستاد کرونا، اجرایی تبلیغات شایسته در فضای مجازی با تهیه تیزرها، پویش‌های خاص این هفته از جمله برنامه‌های در نظر گرفته برای این هفته است.

وی در تشریح دیگر برنامه‌ها افزود: نصب بنر و پلاکارد در ادارات و مکان‌های مورد توجه عموم در صورت امکان در معرفی این هفته و نصب تصاویر دانش آموزان مقام آور کشوری و یا استانی با ذکر رشته و مقام کسب شده، برگزاری مسابقات قرآن عترت و نماز مرحله آموزشگاهی بصورت مجازی در مناطق که کلیه آموزش‌ها مجازی بوده با توجه به امکانات و شرایط موجود، برگزاری محافل انس با قرآن به شکل مجازی یا حضوری با توجه به شرایط مناطق و توجه خاص به پروتکل‌های بهداشتی با استفاده از تلاوت‌های ناب قاریان و منتخبین برتر از دیگر برنامه‌های این هفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: امکان ایجاد مصاحبه کوتاه با دانش آموز برتر کشوری سال گذشته که در سی و هشتمین دوره مسابقات کشوری حائز مقام برتر شدند درخصوص انجام مراحل مسابقات و معرفی رشته‌ای شرکت کردند و درج در گروه‌های مجازی، انجام مصاحبه کوتاه با رئیس اداره و امام جمعه منطقه یا شهرستان در مورد هفته قرآن، عترت و نماز و تشویق دانش آموزان مقاطع گوناگون برای شرکت در مسابقات قرآن؛ عترت و نماز، انجام مصاحبه با چهره‌های برتر و موفق قرآنی منطقه و شهرستان و اهمیت دادن به ۳ منشور نورانی قرآن، عترت و نماز، ایجاد پویش هر خانه یک محفل قرآنی برای حضور مؤثر دانش آموزان و خانواده‌ها در اثرگذاری نقش قرآن کریم در سبد زندگی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته و پیشنهادی در این هفته است.

بانشی در توضیح دیگر برنامه‌ها افزود: برگزاری مسابقات در فضای مجازی، مسابقه نقاشی با موضوعات قرآنی، مسابقه امید: انتخاب آیات امیدبخش، ویژه قاریان قرآن، مسابقه پویش کودک قرآنی ویژه سنین ۷-۴ سال در دارلقرآن های استان در فضای مجازی، اجرایی کردن برنامه مشاوره قرآنی رایگان در هفته قرآن و عترت در فضای مجازی با تماس با کارشناسان در زمینه‌های حفظ و ترجمه و مفاهیم روخوانی و روانخوانی و تفسیر قرآن کریم، ارسال احادیث و برگزیده وصایای شهدای شهرستان در ارتباط با اهمیت و توجه به قرآن به آموزشگاه‌ها در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های پیشنهادی و اجرایی است.

وی در تشریح قسمت پایانی برنامه‌ها، گفت: پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مجازی از آثار هنری و خطاطی هنرمندان دانش آموزان قرآنی، تهیه کلیپ‌های مختلف از گفتمان‌های دینی و پاسخ به شبهات دینی و بهره گیری از مبلغان دینی در فضای مجازی، برگزاری مسابقه دل نوشته با عنوان نهج البلاغه چراغ راه و… صحیفه سجادیه در فضای مجازی، برگزاری پویش‌های جشن تکلیف دانش آموزی در منزل از جمله برنامه‌های در نظر گرفته برای این هفته است.

کد خبر 5095454

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز آموزش و پرورش فارس جشنواره قرآن و عترت ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر آیت الله یزدی شیوع کرونا گرگان کرمانشاه شهرکرد محدودیت های کرونایی شهرستان کرج آلودگی هوا تبریز عکس استانها قرآن عترت و نماز دیگر برنامه ها فضای مجازی دانش آموزان هفته قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان بوشهر بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر شرکت داشتند که در زمان حاضر نیز مرحله استانی با حضور دوهزار دانش آموز به میزبانی منطقه کاکی در بخش دانش‌آموزان دختر و شهرستان دیلم در بخش دانش‌آموزان پسر آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

محمود حق‌دوست با اشاره به اهمیت فراگیری معارف اسلامی، بیان کرد: ما به‌عنوان یک مسلمان در راستای ترویج معارف قرآنی از همان ابتدای دوران دانش‌آموزی به عنوان یک رسالت باید تلاش کنیم تا در فعالیت‌های قرآنی حضور چشمگیر و فعال داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح مسطوران و پیوند مسجد، منزل و مدرسه، گفت: با حمایت و پیگیری‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان و توجه ویژه استاندار محترم مبلغ ۵ میلیارد تومان برای احیای نمازخانه‌های مدارس اختصاص یافته است که امیدواریم یا همکاری سایر دستگاه‌ها نیز گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان