Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@23:33:03 GMT

کدام امتحانات دانش‌آموزان حضوری است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۱۶۸۳

کدام امتحانات دانش‌آموزان حضوری است؟

خبرگزاری تسنیم: برنامه امتحانات نهایی و غیرن‌هایی سال ۹۹ دانش‌آموزان ابلاغ شده است.

براین اساس، ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریورماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند برای ۷۶ هزار و ۷۰۰ نفر به شیوه حضوری از ۱۵ دی تا ۸ بهمن ۹۹ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت در پاسخ به استعلام آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم به شیوه حضوری گفته است: نظر ما مبنی بر برگزاری غیر حضوری یا در صورت عدم امکان، برگزاری امتحانات به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به برگزاری امتحانات و آزمون‌های تراکمی دانش‌آموزان در شرایط فاصله گذاری اجتماعی، رعایت کامل جداسازی، استفاده از ماسک و عدم حضور دانش‌آموزان مبتلا به کووید ۱۹ است.

در دستورالعمل مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها درباره امتحانات دی ماه آمده است:

برگزاری امتحانات باید با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود.

براساس شیوه نامه وظایف عوامل اجرایی امتحانات، ستاد امتحانات استان و مناطق تشکیل و نسبت به تعیین حوزه‌های اجرا، تصحیح و عوامل اجرایی اقدام و مراتب در سامانه فاینال درج شود.

مدارس در اسرع وقت برنامه‌های امتحانی را بدون دخل و تصرف در محل مناسب نصب کرده و علاوه بر آن تاریخ و زمان برگزاری امتحانات هر رشته را به اطلاع تمام دانش‌آموزان و داوطلبان آزاد برسانند.

دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی سال‌های قبل می‌توانند پس از تطبیق دروس در امتحانات نهایی دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.

بدیهی است اطلاعات دروس داخلی دوره پیش دانشگاهی که در پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود از طریق سامانه مربوط به فاینال ارسال خواهد شد.

با توجه به نامه ۱۱ آبان ۹۹ دفتر برنامه ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و تغییر کتب درسی تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر و فلسفه ۲ پایه دوازدهم سوالات امتحانات نهایی دی ماه ۹۹ برای دانش‌آموزان روزانه از کتاب چاپ ۹۸ با بارم بندی همان سال و برای بزرگسالان و داوطلبان آزاد از کتاب چاپ ۹۹ طراحی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، درباره امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان در سایر پایه‌های تحصیلی پیش از این خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفته بود: " برگزاری امتحانات پایانی نوبت اول دانش‌آموزان به صورت حضوری یا مجازی به شرایط زرد، نارنجی و قرمز منطقه‌ای بستگی دارد که مدرسه در آنجا واقع شده است.

به گفته او، بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش، شورای مدرسه می‌تواند شرایط را در نظر بگیرد و اگر امکان آن وجود داشت که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانش‌آموزان حاضر شوند، امتحانات را به صورت حضوری برگزار کند و اگر ممکن نبود امتحانات از طریق آزمون‌های آنلاین شبکه شاد و سایر آزمون یار‌هایی که در کشور رواج دارد به صورت مجازی برگزار شود.

ساکی درباره امتحانات پایه نهم و دوازدهم گفته بود: امتحانات نوبت اول این دو پایه در اختیار مدرسه است، اما امتحانات پایه نهم و دوازدهم در خرداد ماه به صورت نهایی و حضوری برگزار می‌شود. "

معاونت آموزش ابتدایی نیز پیشنهاد داده بود که از دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی و ریاضی آزمون عملکردی به صورت حضوری در مدرسه با گروه بندی دانش آموزان و رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود.

در تصاویر زیر برنامه امتحانات نهایی دی ماه را مشاهده می‌کنید.

منبع: فردا

کلیدواژه: امتحانات نوبت اول دانش آموزان امتحانات حضوری برگزاری امتحانات امتحانات نهایی آموزش و پرورش صورت حضوری پایه دوازدهم دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرن‌هایی برای استفاده از تک ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز در گفتگو با ما درباره امکان تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

منبع: ایرنا

tags # دانش آموزان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان