Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-وزیر صمت گفت: اگر عرضه فولاد در بورس صورت گیرد با توجه به مازاد تولید کشور قیمت‌ها در بازار متعادل خواهد شد.

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح نشست امروز اظهار کرد: خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی میان ما و نمایندگان مجلس وجود دارد و بنده در برنامه‌های خود اعلام کردنم که برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی مهم وزارتخانه، بخش خصوصی، تشکل‌های آن و کمیسیون‌های تخصصی نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما تقریبا در تصمیمات مهمی مانند خودرو، فولاد و معادن به توافقات بسیار خوبی رسیده ایم و گام به گام در حال اجرایی سازی آن هستیم.

رزم حسینی تاکید کرد: در جلسه امروز کمیسیون صنایع تعدادی از نمایندگان سوالاتی از بنده داشتند که البته حق آنهاست و ما باید به عنوان مجری پاسخگوی وکلای ملت باشیم. بحث اصلی جلسه امروز کمیسیون صنایع به فولاد و شیوه نامه جدید آن معطوف بود و نمایندگان از من درخواست کردند که در اجرای این شیوه نامه قاطعیت و نظارت بیشتری صورت گیرد و خوشبختانه از دو هفته گذشته که در حال اجرایی سازی دستورالعمل مذکور هستیم قیمت‌ها در این حوزه متعادل‌تر شده و تقریباً سیاست کلی وزارت صمت این بود که عرضه محصولات فولادی کاملا در بورس صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر عرضه فولاد در بورس صورت گیرد با توجه به مازاد تولید کشور قیمت‌ها در بازار متعادل خواهد شد.

رزم حسینی گفت: برخی نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود در حوزه معادن دچار مشکلاتی هستند که پاسخ قانع کننده‌ای به این موضوع دادم که البته برخی دوستان قانع نشدند و قرار شد معاونین بنده به صورت میدانی مشکلات را رصد کنند.

وزیر صمت تصریح کرد: سیاست عمومی ما این است که کالا‌های ضروری و اولویت دار به حد نیاز وارد کشور شود و سیاست جدید ستاد اقتصادی دولت مبنی بر رفع تعهد صادر کنندگان از محل واردات کالا بسیار هوشمندانه بود و صادرات ما در دو ماه اخیر افزایش یافت و تا پایان سال بیشتر هم خواهد شد.

وی گفت: در چند روز و هفته‌های اخیر ما در برخی کالا روند کاهش قیمت را شاهد بودیم و ان‌شاءالله این رویه ادامه پیدا کند.

رزم حسینی تاکید کرد: ما در پنج نهاده که دولت به آن ارز۴۲۰۰تومانی اختصاص داده به اندازه مناسب وارد کردیم و البته ممکن است در توزیع خطا‌هایی صورت گیرد که مسئول آن وزارت جهاد کشاورزی است، اما ما در حوزه خودمان نهاده به اندازه کافی تحویل دادیم، اما به هر حال دو نرخی بودن ارز مشکل اساسی و فساد زاست که امیدواریم بهبود پیدا کند.

رزم حسینی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره آزاد سازی واردات خودرو در سال آینده بیان کرد: طرح خودرو در جهت شکستن انحصار است، برخی تولید کنندگان بخش خصوصی در حال تولید هستند و ما می‌خواهیم فضا را برای آن‌ها باز کنیم کمااینکه برخی تولید کنندگان در حال تولید خودرو هستند، همچنین در حوزه خودروسازان دولتی نیز تا پایان سال ۵۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت و در چند روز اخیر هم قیمت خودرو کاهش یافته است که فکر می‌کنم پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صورت گیرد رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز

شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) الکتروکاتالیست مبتنی بر گرافن با عملکرد بالا و کم مصرف ساخته است که می‌تواند تولید سریع هیدروژن سبز را با استفاده از الکترولیز آب انجام دهد.

به گزارش ایسنا، از الکتروکاتالیست‌ها برای تولید “هیدروژن سبز” استفاده می شود، اما در حال حاضر به فلزات نادر مانند ایریدیم و روتنیم نیاز دارند که می‌توانند هزینه‌های عملیاتی را افزایش دهند. شرکت فرست‌گرافن از فناوری PureGraph®  برای تولید الکتروکاتالیست‌های با عملکرد بالاتر و مقرون به صرفه استفاده می‌کند.

این شرکت یک پروژه ۱۲ ماهه را برای توسعه الکتروکاتالیست‌های ارزان و با عملکرد بالا برای تولید هیدروژن به اتمام رسانده است.

این پروژه با حمایت مالی تقریبا ۱۲۰ هزار دلار آمریکا  انجام شده است و در آن از گرافن برای تولید الکتروکاتالیست استفاده شده است. در این پروژه، فرست‌گرافن فرمولاسیون بهینه پوشش‌هایی را که باید بر روی الکترودها اعمال شود، مورد آزمایش قرار داده است.

فرست‌گرافن الکتروکاتالیست تولید شده خود را با دو کاتالیزور تجاری مختلف مقایسه کرد. نتایج نشان داد که کاتالیزور فرست‌گرافن در مقایسه با کاتالیزور تجاری حاوی ایریدیوم در شرایط مشابه، به انرژی کمتری برای تولید هیدروژن نیاز دارد. این راه حل در مقایسه با یک کاتالیزور تجاری حاوی روتنیوم بسیار خوب عمل کرده است و  درحالی که حاوی همان مقدار روتنیوم بوده، سه برابر بیشتر هیدروژن تولید کرده است.

با این فناوری جدید، شرکت فرست‌گرافن می تواند فلزات نسبتا ارزان‌تر با کمک گرافن مورد استفاده قرار دهد و از آنها برای تولید الکتروکاتالیست با عملکرد بالا استفاده کند.

فرست‌گرافن پس از تأسیس یک مرکز آزمایش اختصاصی در منچستر، توانایی انجام تجزیه و تحلیل الکتروشیمیایی را دارد. این تسهیلات جدید منجر به آزمایش سریع‌تر و مقرون به صرفه تر الکتروکاتالیست‌ها و مواد گرافنی خواهد شد و راه تولید محصولات جدید مانند اکسید گرافن و ایجاد فرصت های جدید کاربردی را برای PureGraph® ایجاد می‌کند.

فرست‌گرافن همچنین با خوشه هیدروژن الکتروشیمیایی بزرگ منچستر (GMEHC) در انگلستان، پروژه جدیدی را آغاز کرده است. GMEHC کنسرسیومی از تأسیسات تحقیقاتی پیشرو و متخصصان است که روی نوآوری در حوزه هیدروژن و پیل سوختی کار می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید انواع ویپ و پاد به صورت عمده و تکی با بهترین قیمت
  • قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا / پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۹۹۰ میلیونی شد
  • هر باک بنزین معادل قیمت 9 بار شارژ کامل خودروی برقی!
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / قیمت دنا چند؟
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / تارا چند؟
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند