Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@13:09:55 GMT

شورای اسلامی شهر ساری به حد نصاب نمی رسد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۲۰۸۳

شورای اسلامی شهر ساری به حد نصاب نمی رسد

ساری- اعلام استعفای یک عضو شورای اسلامی شهر ساری آن هم تنها ۲ ماه پس از بازگشت این مجموعه به حدنصاب برگزاری جلسات ، بار دیگر پارلمان شهری مرکز مازندران را وارد بن‌بستی کرده است که در صورت تداوم می تواند به انحلال قهری آن بینجامد.

عضو تازه وارد شورای شهر ساری در حالی استعفاء کرده است که این شورا برای دومین بار در سال جاری از چهارشنبه ۱۹ آذر با دستگیری ششمین عضوش بر سر پرونده فساد شهرداری عملا از حد نصاب تشکیل جلسات خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع استعفای وی باعث فاصله گرفتن بیشتر شورا از رسیدن به حد نصاب شده است.

طبق ماده ۳۱ قانون شوراها ، جلسات شورا با حضور دو سوم اعضاء رسمیت می یابد. شورای شهر ساری ۱۴ مهر ماه امسال با پیوستن ۲ عضو علی البدل ۶ نفره شده بود ولی اکنون با یک دستگیری دیگر و یک استعفا چهار نفره شد.

پیش از این هم این شورا از ۲۷ مرداد امسال به خاطر با رسیدن تعداد اعضای دستگیر شده اش به پنج نفر و باقی ماندن تنها چهار نفر از حد نصاب خارج شده بود.

به اعتقاد کارشناسان با توجه به این که شورای شهر ساری در حال حاضر فاقد حدنصاب برای تشکیل جلسات است ، استعفای این عضو شورا عملا فاقد وجاهت و اثربخشی است چون قانونگذار راه دیگری را برای بررسی استعفاء پیش بینی نکرده است.

طبق ماده ۱۱ آیین نامه داخلی شورای شهر ، هر عضو شورا می‌تواند از مقام خود استعفا دهد و پذیرش استعفا با تصویب اکثریت مطلق‌آرای حاضران در جلسه امکان پذیر است‌. همچنین طبق ماده ۱۲ همین آیین نامه ، عضو متقاضی استعفا باید تقاضای خود را با ذکر دلایل به رئیس تقدیم نماید و رئیس آن را در نخستین جلسه علنی بعدی شورا در دستور کار قرار دهد و در این فاصله عضو متقاضی می‌تواند در صورت‌تمایل اعلام انصراف نماید .

بر اساس مفاد این آیین نامه ، استعفای عضو شورای شهر ساری قابل بررسی و پیگیری نیست ولی می تواند کار را برای حد نصاب رسیدن دوباره شورا مشکل و زمینه را برای انحلال قهری آن آماده کند.

طبق قانون برای جایگزینی اعضای علی البدل نیاز به گذشت ۶ جلسه متوالی یا ۱۲ جلسه غیرمتوالی غیبت عضو رسمی در جلسات شورا است. با توجه به این که از زمان دستگیری پنج تن از اعضای شورای شهر ساری بیشتر از سه ماه می گذرد ، فرصت برای ورود اعضای علی البدل جدید دیگر مهیا است تا دوباره شورا به حد نصاب برسد.

با این وصف، مشکل اصلی این است که تاکنون تعدادی از اعضای علی البدل حاضر نشدند وارد شورا شوند. ورود اعضای علی البدل به شورا به ترتیب آرایشان است ولی تاکنون نفر اول ، دوم و چهارم علی البدل از ورود به شورا انصراف دادند. پرویز شعبانی نفر سوم و سبحان بخشی موسی کلایی نفر پنجم علی البدل بودند که وارد شورا شدند.

با توجه با این که هم اکنون دکتر فرزاد گوهردهی تنها عضو علی البدلی است که برای ورود به شورای شهر ساری باقی مانده است ، حتی اگر بپذیرد که وارد شورا شود ، باز هم شورا به خاطر استعفای بخشی به حد نصاب نخواهد رسید.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ساری شورای شهر اعضای علی البدل شورای شهر ساری حد نصاب وارد شورا عضو شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «امین انصاری» به سمت دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری منصوب شد.

شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری توسط حجت الاسلام رئیسی با هدف حفظ انسجام، وحدت ملی و هماهنگی تقویت بین اقوام، مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی و ارتقا همکاری و تعاملات نهادهای ذیربط تشکیل شده است و امین انصاری با موافقت رئیس جمهور به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

این شورا داری ۹ عضو اصلی می‌باشد که اعضا به پیشنهاد ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و دبیر شورا و با تأیید رئیس جمهور انتخاب می‌گردند و ذیل این شورا چند کمیته تشکیل می‌شود.

ریاست این شورا بر عهده رئیس جمهور می‌باشد و گزارش کار شورا به شخص رئیس جمهور منتقل می‌شوند.

کد خبر 6081849 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • نماینده فلسطین در شورای امنیت: هیچ دولتی نباید مصون از مجازات باشد/ نماینده تل‌آویو تهدید کرد
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی