Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر روز در شهرستان های کردستان شاهد داغدار شدن بسیاری از خانواده ها هستیم که در جاده های مواصلاتی استان جان خود را از دست می دهند و این مسائل و مشکلات می طلبد که مسئولان نسبت به این موضوع توجه و اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، روزی نیست که در استان کردستان خصوصا مسیر دهگلان به بلبان آباد و کامیاران شاهد حادثه تلخ جاده ای نباشیم که براستی این حوادث جاده ای کام مردم را تلخ نموده هرچند نقش عوامل انسانی و نقص ایمنی خودرویی شاید دخیل باشند اما این به وضوح عیان است که قاتل درجه یک در کردستان جاده های نامناسب و غیر استاندارد در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هر روزه در شهرستان های کردستان شاهد داغدار شدن بسیاری از خانواده ها هستیم که در جاده های مواصلاتی استان جان خود را از دست می دهند و این مسائل و مشکلات می طلبد که مسئولان نسبت به جاده های مواصلاتی کردستان توجه و اهتمام جدی داشته باشند و با برنامه ریزی و جذب اعتبارات و ایمن سازی این مسیرها از بروز حوادث ناگوار جلوگیری نمایند و راه را برای توسعه استان هموار کنند.

با توجه به اینکه یکی از راه های اصلی حمل و نقل که عمده ترین وظیفه را در کشور ما برعهده دارد جاده ها هستند زیرا جاده و راه سالم، از نعمت های بسیار مهمی به شمار می آید که در تأمین امنیت حمل و نقل  تأثیر به سزایی دارد و راه سالم، یکی از عوامل مهم در حمل و نقل بار و مسافر و کنترل مرگ و میر و تصادف در جاده هاست.

کم عرض بودن جاده دهگلان به بلبان آباد باعث بروز تصادفات هولناک

کم عرض بودن جاده باعث بروز تصادفات بسیار هولناک در این منطقه شده و سالانه آمار قابل توجهی از مردم این منطقه جان خود را از دست می‌دهند هر چند این مشکل بارها و بارها به از سوی مردم و مسئولان این منطقه به مسئولان شهرستان و استان گوشزد شده اما هنوز اقدامی برای عریض کردن این جاده انجام نشده است.

سیستم حمل و نقل اغلب به عنوان سیستم حیاتی جامعه مدرن توصیف می شود جاده ها بخش اساسی این سیستم را برای حمل و نقل مسافر و حمل بار تشکیل می دهند هر چند نقش جاده در سیستم حمل و نقل اساسی است جوامع مدرن به حمل و نقل جاده ای کارآمد و قابل اعتماد بستگی دارند که در صورت خراب شدن سیستم، عواقب آن بسیار شدید بوده و تأثیر فوری خواهد داشت.

شانه‌ جاده‌ها و بزرگراهها به عنوان مسیر اضطراری خودروهای امنیتی یا امدادی طراحی شده است جاده بسیار باریک و کم عرض مسیر دهگلان به بلبان آباد که به عنوان جاده اصلی شهرستانهای قروه، بیجار، دهگلان به شهرستان کامیاران و استان کرمانشاه است و حجم بالای تردد و حمل ونقل و نیزدر زمستان به دلیل لغزنده بودن جاده برای مردم حادثه‌ آفرین است که طی دیروز وامروز در این مسیر به علت تصادف دو نفر کشته ودو نفرهم به شدت مصدوم شده اند.

ساکنان و کسانی که در این مسیر تردد می کنند شاهد صحنه های دلخراش تصادف هستند مرگ و سانحه جاده ای هر روز در کمین ساکنان روستاهای پیرامون جاده منتهی به شهربلبان آباد در شهرستان دهگلان است از این رو می طلبد مسئولان نگاهی ویژه به این محور داشته باشند.

با توجه به اینکه حوادث رانندگی علاوه بر ضررهای بسیار اجتماعی، ضررهای اقتصادی بی شماری نیز دارد پس تعریض و ارتقای این جاده نیازمند تلاش مسئولان و ادارات ذیربط است زیرا امروزه تصادف جاده ای به بحرانی برای توسعه اجتماعی و سلامت جوامع تبدیل شده است و تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی و جاده ای یکی از عوامل بسیار مهم مرگ و میر در جهان شناخته شده است که آسیبها و آثار سنگین اجتماعی، اقتصادی روحی وروانی آن به شدت جوامع را تحت تاثیر قرارداده است.

هر چند که از زمان تاسیس تاکنون در زمینه تعریض این جاده چاره اندیشی نشده است و سالانه حوادث زیادی دراین محور رخ می دهد و برای پیشگیری از تصادفات که باعث تلفات جانی و مالی شده است، باید هرچه زودتر مسئولان امر این مشکل را رفع کنند زیرا این حوادث دلخراش در این منطقه باعث نگرانی مردم شده است.

یکی از ساکنان در این مسیر به خبرنگار ما گفت: در این جاده ضمن کم عرض بودن و وجود پیچ های خطرناک فضا برای تعریض آن وجود دارد ولی تاکنون مسئولان برای تعریض این جاده هیچ اقدامی نکرده اند و در صورت نقص فنی خودرو یا وسیله نقلیه، بخشی از خودرو در شانه خاکی و بخش دیگر در سطح آسفالت متوقف می شود که احتمال بروز سانحه بالا است.

محمدی یکی از رانندگان این مسیر بیان داشت: این محور از نقاط  پرتردد است به دلیل ترافیک سنگین، مردم همواره وقوع تصادفات مرگبار را در این جاده  شاهد هستند و وقوع تصادفات زیاد، این محور را به قتلگاهی برای مردم منطقه تبدیل کرده است.

وی با بیان این سئوال اینکه چند نفر دیگر باید قربانی در این مسیر شوند تا مسئولان برای بهبود وضعیت این محور اقدامی موثر انجام دهند گفت: جاده باریک و ایاب و ذهاب مردم با ترس و اضطراب در این مسیر انجام می شود از اینرو مسئولان باید راهکار عملی برای برون رفت این مشکل طرح ریزی کنند.

احمدی یکی دیگر از رانندگان در جواب سوال خبرنگار ما با بیان اینکه وضعیت نامناسب جاده ای را از طریق مسئولان پیگیری کرده اید گفت: چندین بار این مشکل را به گوش مسئولان استان و شهرستان دهگلان رسانده ایم اما متاسفانه انگار اصلا برایشان مهم نبوده و کسی در این زمینه جوابگو نبوده و نیست.

عدم شانه خاکی مناسب

این جاده شانه خاکی مناسب ندارد و بسیار باریک و خطرناک است و در کنار بی‌ احتیاطی رانندگان متخلف، نبود شانه خاکی مناسب، تابلوهای هشداری و حفاظ در این مسیر دلیل اصلی وقوع حوادث جاده ‌ای به شمار می رود.

ناصری یکی از رانندگان کامیون این مسیر گفت: نبود روشنایی در برخی نقاط خطر آفرین، کمبود علائم و تابلو های هشدار دهنده، نقص و یا نبود حفاظ مناسب، پیچ های تند، حجم بالای وسیله نقلیه عبوری به ‌ویژه خودروهای سنگین باری و عدم رعایت قوانین رانندگی باعث بروز حوادث دلخراش رانندگی در این مسیر می‌ شود.

وی افزود: وجود برخی کاستی‌ ها و نبود امکانات بازدارنده از قبیل گاردریل و زیرساخت‌ ها همچون پل عابر و زیرگذر برای تردد عابران در کنار بی‌ توجهی به نکات ایمنی و علائم رانندگی از عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات این مسیر می توان نام برد.

این محور هر هفته  قربانی می‌ گیرد

بهروز محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بلبان آباد و نماینده شورای اسلامی شهرستان دهگلان در استان کردستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سه نقطه حادثه خیز ورودی روستای سرنجیانه، ورودی روستای کلکه و سه راهی قاضی آباد به موچش گفت: با  وجود اینکه در هفته در این مکان تصادف رخ می دهد که علت آن کم عرض بودن و نبود شانه خاکی جاده است..

 محمدی اظهار داشت: پایین بودن شانه خاکی از آسفالت در بعضی از نقاط، ترافیک سنگین  و تردد ماشین سنگین سه معدن در این مسیر از  دیگر مشکل و معضل این جاده است و با توجه به اینکه جاده بلبان آباد مسیر مواصلاتی بین شهرستان های دهگلان و قروه به شهرستان کامیاران و استان کرمانشاه است در حقیقت مسیر دو شهر دهگلان و بلبان آباد به قدری نامناسب است که شبیه جاده روستایی است.

ضریب ایمنی جاده های شهرستان افزایش خواهد یافت

وریا محمدی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دهگلان در ادامه با بیان اینکه این مسیر جزو مسییر اصلی شهرستان است گفت: برنامه ریزی برای افزایش ضریب ایمنی جاده، شانه سازی و لاین کند در تقاطع روستای سرنجیانه در دست اقدام بوده و در تقاطع سه راهی مبارک آباد چراغ چشمک زن نصب شده است

 وی اصلاح نقاط حادثه خیز، شانه سازی و حریم زنی مسیر، آشکار سازی نقاط  حادثه خیز سرنجیانه، خط کشی  و تابلو گذاری را ازدیگر اقدامات عنوان کرد.

محمدی با اشاره به ترافیک و حجم بالای تردد و وجود سه معدن در این مسیر بیان داشت: حمل بار معادن و بار اضافی  مشکلات این جاده را دو چندان کرده است و طی جلساتی این موضوع  بررسی شده که در سنوات آینده نسبت به  تعریض کل مسیر و نهایتا افزایش ضریب ایمنی در جاده ها خصوصا جاده بلبان اباد اقدام خواهد شد.

جاده و راه سالم یک نعمت مهم به شمار می رود

از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی در هر منطقه وجود شبکه حمل و نقل و جاده های ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با سایر مراکز مهم  کشور است که به گفته بسیاری از کارشناسان تاثیر این عامل بر رشد و گسترش سایر عوامل توسعه انکارناپذیر و زمینه توسعه از جهات مختلف را فراهم می آورد.

با توجه به اینکه عامل جاده در کنار دو عامل انسان و وسیله نقلیه در وقوع تصادفات جاده ای نقش موثری دارد بنابراین ایمن سازی مطلوب و مناسب راه ها از طریق اصلاح طرح هندسی راه، ساماندهی بافت سطح جاده و نصب انواع علائم و تجهیزات ایمنی راه ها در کاهش سوانح و حوادث جاده ای حائز اهمیت خواهد بود.

بر این اساس تلاش در راستای بهبود وضعیت سلامت سفر و کاهش خطرات سوانح رانندگی با توسعه و به کارگیری‌ ایمنی ترافیک امری ضروری است و این انتظار سالیان سال مردم استان کردستان است که مسئولان با همت و عزم جدی  پای کار باشند اما بی توجهی از سوی مسئولان به مردم نگران کننده بوده و جای تاسف دارد.

گفتنی است از تاریخ 22 و 23 آذر97 تاکنون دو تصادف دراین مسیر رخ داده که 2 نفر کشته و دو مصدوم هم در پی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان دهگلان کم عرض بودن بلبان آباد جاده ها شانه خاکی حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد

استاندار لرستان تأکید کرد: رعایت عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در جلسۀ بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به  لرستان گفت: تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی نماینده دولت هستند.

او اضافه کرد: مسئولان باید یک‌صدا باشند، زیرا دستگاه‌های اجرایی زمانی موفق هستند که با تفاهم، رفاقت کار و اتحاد خدمتگزاری به مردم را به نمایش بگذارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر خدمت برای خدا باشد مردم از مجموعه دولت راضی خواهند بود، عنوان کرد: مردم باید از خدمات مسئولان بهره‌مند شوند.

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

شفقت با اشاره به اینکه اعضای مؤثر در حکومت اسلامی یک مجموعه واحد هستند، بیان کرد: بخشی از توحید عبادی ما انجام عبادت و بخشی هم توحید عملی است.

او با بیان اینکه ما باید در خدمت به مردم وحدت داشته باشیم زیرا هیچ‌کس از چندصدایی بهره‌ای نمی‌برد، خاطرنشان کرد: امام‌خمینی (ره) طاغوت را با وحدت مردمی از بین برد.

استاندار لرستان توضیح داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود ناهماهنگی سران برخی کشورها وحدتی بین مسلمانان ایجاد کرد که امروز آمریکا از حمله اسرائیل اعلام برائت می‌کند و این حاصل وحدت است.

شفقت با تاکید بر اینکه لرستان مهد مردم غیرتمند و پایگاه شیعیان است، گفت: عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد و ما باید زمینه مشارکت مردم را در روند توسعه فراهم کنیم.

او با بیان اینکه دولت باید تسهیلگری کند تا مردم زندگی مرفه و شرافتمندانه‌ای برای خود تهیه کنند، اضافه کرد: مجموعۀ مدیران باید وحدت وزارتی ایجاد کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان حق ندارند شهروندان و ارباب‌رجوع را بی‌دلیل پشت در اتاق خود منتظر نگه دارند، زیرا مسئول اجرایی، نوکر و مخلص مردم هستند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • مسیر نهاوند فیروزان زیر ذره بین مسئولان
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • ◄ قتل یک راننده کامیون توسط اشرار مسلح
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت