Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت:امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها و مدارس استعدادهای درخشان اختصاص پیدا خواهد کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی در حاشیه آیین تجهیز 58 پژوهش سرای دانش‌آموزی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و همچنین مدارس استعدادهای درخشان در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال گذشته مبلغ 100 میلیارد تومان برای این موضوع پیش بینی کردیم، در حالیکه در 10 سال اخیر چنین مبلغی برای تجهیز مدارس مذکور اختصاص نیافته بود و امسال نیز 100 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های فنی و کار دانش و مدارس استعدادهای درخشان اختصاص پیدا خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با کمک معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، محیط های دانش‌آموزی را برای کارهای پژوهشی تجهیز کنیم  و تجهیز مجموعه‌هایی که برای حضور در المپیادهای علمی فعالیت می‌کنند  نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد:  چشم اندازی که سند تحول از دانش آموز ارائه می‌کند دانش‌آموزی پرسشگر و پژوهشگر است بنابراین جهت گیری کلی آموزش و پرورش برای تمام پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی، تربیت دانش‌آموز با ویژگی‌های تعریف شده در سند تحول است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید از پایه اول ابتدایی با مهارت‌های پژوهشی و پرسشگری و نگاه عمیق تر به محیط پیرامونشان آشنا شوند، در این راستا و برای تحقق این امر، همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز اعم از نرم افزار و سخت افزار تامین شده و یا تامین خواهد شد و به تدریج آن را توسعه می‌دهیم.

تخصیص اعتبار برای فعالیت‌های کیفیت‌بخشی مدارس در سال 99 چگونه بود؟شکار دانش‌آموزان نخبه ایرانی از طریق المپیادها/ ضعف ابعاد پرورشی در مدارس سمپادگزرش/ آیا مدارس "سمپاد" زمینه‌ساز مهاجرت نخبگان کشور به خارج شده‌اند؟!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرستان سمپاد هنرستان سمپاد میلیارد تومان تجهیز هنرستان برای تجهیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از ساخت یک هزار هنرستان جدید در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آئین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد، این آئین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید و بر این اساس تا پنج سال آینده، یک هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد؛ این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است؛ ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس این آئین نامه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد، معادل دو درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به عنوان مشوق در اختیار شرکت‌های و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تأسیس می‌کنند.

صحرایی ادامه داد: تأسیس هنرستان وابسته به دستگاه‌ها و غیردولتی و تیزهوشان در این آئین نامه دیده شده است و وزارت صمت مکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است و وزارت تعاون، نفت صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، کشور و ورزش حداقل پنج هنرستان وابسته مبتنی بر طرفیت‌های خود برای تقویت مهارت آموزی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد، وزارت آموزش و پرورش مکلف شده به دانش آموزان به دوره دوم غیر فنی و حرفه‌ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی بدهد، تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است، اگر هنرستانی قابل استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش و پرورش امکان تغییر بهره برداری از آنها ممکن است؛ آئین نامه توسعه سواد خواندن کشور و برنامه ملی اوقات فراغت به زودی به دولت خواهد آمد.

کد خبر 747528

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین