Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی معاملات امروز روندی صعودی داشت و پس از رشد حدود هزار و 800 واحدی مسیر صعودی شاخص تغییر کرد و در نهایت شاخص کل با افت 31 هزار واحدی در سطح یک میلیون و 484 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش برنا، شروع معاملات بازار بورس به دلیل خبر تمدید مهلت لوایح FATF و افزایش قیمت‌های جهانی روندی مثبت و متعادلی داشت و شاخص کل با رشد بیش از هزار واحدی به سطح یک میلیون و 517 هزار واحدی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در ادامه بازار به دلیل فشار عرضه روند صعودی شاخص تغییر کرد و در نهایت با افت 31 هزار واحدی به رقم یک میلیون 484 واحدی رسید و پس از گذشت کمتر از یک هفته کانال 1.5 میلیون واحدی را از دست داد.

به اعتقاد کارشناسان زمانی که رشد شاخص بورس سرعت می‌گیرد سفته بازی در بازار افزایش پیدا می کند و دید کوتاه مدت به بازار افزایش می یابد و همین موضوع به شدت افت شاخص کمک می کند. طی روزهای گذشته بازار به سمت سهام کوچک و متوسط حرکت کرده است و این سهم ها در حال جبران عقب ماندگی خود از سهام شاخص ساز هستند که این امر موجب درجا زدن نماد‌های شاخص ساز و به تبع آن شاخص کل شده است.  

همچنین بخشنامه جدید سازمان بورس در خصوص مشارکت بخش سهام صندوق‌ها با درآمد ثابت در خرید سهام عدالت می‌تواند از دیگر عوامل ثبات در نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل است.

با توجه به شرایط بازار به نظر می‌رسد بورس وارد مرحله پرنوسان شده است در میان مدت شاهد بازار متعادی نخواهیم بود و در این شرایط سهام داران باید در معاملات خود به ویژگی های بنیادی سهم توجه کنند و از خرید و فروش هیجانی سهام اجتناب کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با معیار هم وزن 4349 واحد افت کرد و به رقم 451 هزار و 904 واحد رسید. شاخص قیمت (هم وزن) با کاهش 2847 واحدی به رقم 295 هزار و 865 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 35313 واحد افت داشت و به سطح دو میلیون و 49 هزار واحد رسید.

نماد فملی، فولاد، فارس، شستا، تاپیکو، کگل و اخابر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای وتجارت، شستا، خودرو، وپارس، شپنا، برکت و فملی پر تراکنش های بازار بودند. 

همچنین به ترتیب نمادهای وپارس، وتجارت، خودروف پالایش، شستا، فولاد و شپنا بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نمادهای های بوعلی، پالایش، کماسه، سصفها، دانا، فروس و بموتو از پر تقاضا ترین های بازار بودند و نمادهای شپنا، شستا، خساپا، خگستر، شبندر، فولاد و انرژی3 با بیشترین عرضه همراه شدند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 274 واحد کاهش یافته و به رقم 19 هزار و 493 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 330 هزارمیلیارد تومان رسید. نمادهای بپیوند، ، وسپهر، شاروم، زملارد و پیزد از پر تراکنش های بازار بودند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودرو رشد سهام شاخص بورس شاخص بورس امروز 24 آذر هزار واحدی هزار واحد واحد رسید یک میلیون شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار