Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودرو، گفت: ما درصدد شکست انحصار خودرو هستیم و برای تحقق این هدف تولیدکنندگان بخش خصوصی در حال فعالیت هستند و عرصه برای فعالیت آنها آماده  است.

وی با بیان اینکه افزایش ۵۰ درصدی تولید خودروسازان دولتی یکی از برنامه های وزارت صمت است،  افزود: در روزهای گذشته شاهد کاهش قیمت خودرو بودیم، که به نظر می رسد این روند کاهشی تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کابینه دوازدهم همچنین درباره وضعیت تامین کالاهای اساسی، گفت: ۵ نهاده دامی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای وادرات آن  اختصاص داده می‌شود به میزان مناسب و مورد نیاز وزارت جهاد کشاورزی وارد و تحویل داده شد.

وظیفه وزارت صمت، تامین نهاده دامی و وزارت جهاد مسئول توزیع‌ است

رزم حسینی با بیان اینکه براساس قانون وظیفه وزارت صمت، تامین نهاده دامی است و وزارت جهاد کشاورزی تحویل‌گیرنده و توزیع‌کننده است، اضافه کرد: ممکن است در مرحله توزیع با توجه به حجم کالاها، خطا‌هایی صورت گیرد که مسئول پاسخگویی به این موضوع، وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه دو نرخی بودن ارز، موجب برخی ناهماهنگی‌ها و ایجاد فساد در این بخش شده است، گفت: وزارت صمت بیش از نیاز وزارت جهاد کشاورزی و واحد‌های تولید دام و طیور، نهاده وارد کرده و تحویل داده است.

رزم حسینی در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن، توضیح داد: وزارت صمت همکاری مناسبی با کمیسیون‌های تخصصی مجلس دارد و در تصمیمات مهم این وزارتخانه، با سه نهاد مهم تصمیم گیرنده در کشور یعنی بخش خصوصی، کمیسیون‌های مجلس و دولت هماهنگی می‌شود؛ در نشست امروز کمیسیون سوالات نمایندگان بررسی و توضیحات لازم ارائه شد.

قیمت فولاد در هفته‌های اخیر متعادل‌تر شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه محور اصلی سوالات امروز نمایندگان بررسی شیوه نامه جدید عرضه فولاد بود، اضافه کرد: نمایندگان مردم خواستار اجرای این شیوه نامه با قاطعیت شدند تا قیمت فولاد متعادل شود، خوشبختانه از دو هفته گذشته با اجرایی شدن شیوه نامه جدید مربوط به نحوه عرضه فولاد، قیمت‌ها متعادل‌تر شده است.

عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه سیاست کلی دولت عرضه محصولات فولادی به طور کامل در بورس کالا است، ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مورد نظر وکلای مردم مربوط به معادن کشور بود که توضیحات لازم ارائه شد.

وی سیاست جدید ستاد اقتصادی دولت مبنی بر رفع  تعهد صادرکنندگان از محل واردات کالا را تصمیم هوشمندانه دانست و افزود: این تصمیم موجب افزایش صادرات در 2 ماه اخیر شده است که در پی آن شاهد ارتقا درآمد ارزی و کاهش قیمت‌ها هستیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت خودرو مجلس شورای اسلامی خودرو کاهش قیمت وزارت جهاد کشاورزی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودروی خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به‌دنبال سوءاستفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودروی وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به‌ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به‌زودی افزایش می‌یابد.

به‌حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بلکه افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خودرو به‌دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت‌گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمّی و در ابعاد قیمتی رکوردی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هرچند من معتقد هستم که مصرفی است اما با وجود این، از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تأمین می‌شود.

دیگر خبرها

  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار
  • اهداف ايران خودرو در سال جهاد اقتصادي
  • نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد