Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۵ درصد حوادث خراسان جنوبی در جاده‌های روستایی انجام شده است گفت: در این راستا باید ارتقاء فرهنگ ترافیکی در روستاها مورد توجه قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ علیرضا رضایی، ظهر امروز در پنجمین جلسه کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا 22 آذرماه 33 درصد کاهش متوفیان حوادث رانندگی را در خراسان جنوبی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تعداد مجروحین حوادث رانندگی 29 درصد کاهش داشته است افزود: 40 درصد کاهش حوادث رانندگی به دلیل محدودیت‌ها و مسئله کرونا بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در تصادفات منجر به فوت 60 درصد تصادفات در راه‌های اصلی انجام شده است بیان کرد: 44 درصد فوتی‌های حوادث رانندگی از نوع واژگونی بوده است.

655 نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای استان کرمان جان باختند

استان فارس همچنان رکوردار تلفات حوادث رانندگی و ترافیکی

رضایی 38 درصد تصادفات را به علت عدم توجه به جلو و 44 درصد تصادفات را به علت تجاوز و انحراف به چپ عنوان و تصریح کرد: 46 درصد حوادث در جاده‌های اصلی و 45 درصد حوادث در جاده‌های روستایی رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است در جاده‌های روستایی در بحث ارتقاء فرهنگ ترافیکی در روستاها بیشتر کار شود و به این مقوله توجه بیشتری شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی یادآور شد: در جاده‌های استان باید به دو مقوله نصب شیب شیروانی در نقاط پر حادثه و ایمن سازی جاده‌ها با دهانه پل‌ها توجه شود.

رضایی با بیان اینکه در بحث واژگونی‌ها مجتمع‌های رفاهی در جاده‌های استان کم است اظهار داشت: باید مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در جاده‌های استان افزایش یابند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث واژگونی‌ها جایگاه خراسان جنوبی در کشور دو برابر است خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی در بحث تخطی از سرعت مطمئنه دومین استان کشور است که درصد سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان زیاد است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال کاری که انجام شد با توجه به محدودیت‌های جاده‌ای تمام دوربین‌های استان فعال بود گفت: 60 دوربین دیگر در جاده‌های استان نیاز است که به پلیس راه کشور اعلام و در حال پیگیری است.

رضایی اظهار داشت: نیاز به نصب تابلوهای متغیر سرعت در جاده‌های استان، تجمیع نیروهای امدادی در 3 گردنه حادثه خیز استان و بازگشایی مسیرها توسط راه و شهرسازی از جمله درخواست‌های ما است.

وی با بیان اینکه باید انسداد محورها از ابتدای محور انجام شود که این امر نیازمند مصوبه است افزود: در بحث راه‌های روستایی در زمستان بازگشایی اولیه توسط دهیاران انجام شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه درخواست می‌شود شرکت نفت در روزهای برفی نسبت به تامین پمپ بنزین سیار در محورهای قاین_بیرجند اقدام کنند گفت: با توجه به قدرت تحرک وانت‌های کمک‌دار در طرح زمستان در صورت استقرار برف و یخبندان از خودروهای کمک دار سایر دستگاه ها جهت تقویت توان خودرویی پلیس راه اقدام شود.

انتهای پیام/255/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس پلیس راه خراسان جنوبی جاده های روستایی جاده های استان حوادث رانندگی درصد حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مزیدی عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۷ فروردین ۱۴۰۳ با انجام پنج هزار و ۶۲۰ سفر تعداد ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در سطح استان جا به جا شده‌اند.

سرپرست معاونت حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته در تأمین ناوگان حمل و نقل مسافری در ایام طرح نوروزی علی رغم افزایش ۳ درصدی تعداد سفر در بحث تعداد مسافر کاهش ۳۶ درصدی داشته‌ایم.

مزیدی ادامه داد: انجام سه هزار و ۷۳۷ سفر درون استانی منجر به جا به جایی ۱۷ هزار و ۱۶۳ مسافر شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: همچنین ۲۱ هزار و ۲۳۳ مسافر در زمان مذکور وارد استان شدند.

کد خبر 6063743

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۸۰ پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی
  • ثبت ۱۹۸۳ تخلف سرعت در خراسان شمالی در ۸ فروردین
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • پوشش امدادی 40 حادثه در طرح نوروزی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی/واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی 
  • جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی، جان ۹ نفر را گرفت
  • تداوم نهضت دیجیتال سازی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی درمناطق روستایی
  • ثبت یک میلیون و ۱۲۲ هزار تردد در جاده‌های فارس