Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛  زهرا صدر اعظم نوری در آیین افتتاح و بهره برداری از باغ وثوق الدوله در منطقه 14 گفت: خوشحالم که امروز 17امین باغ تملک شده در منطقه 14 در دوره شورای پنجم و مدیریت شهری افتتاح می شود و این یک اقدام بسیار خوب برای همه شهروندان در تهران است. 

او ادامه داد: شهر با توسعه نامتوازن و ساخت و سازهای گسترده ای که داشته، به این دلیل که ملاحظات و مسائل محیط زیست در آن رعایت نمی شد،  هزاران هزار اصله درخت در شهر قطع و نابود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکردی که شورای پنجم و شهرداری تهران در پیش گرفتند، کاهش قطع اشجار و جایگزینی موثر عناصر اکولوژیک به جای درختان قطع شده است.

نوری با بیان اینکه شورای پنجم با بازنگری مجدد در کمیسیون ماده 7 و سیستمیی کردن فرایند کمیسیون در جهت حفاظت هوشمند فضای سبز ودرختان اقدام موثری انجام داد افزود: شورای شهر تلاش کرد با وضع جرائم واقعی قطع اشجار، به سمت واقعی شدن اخذ عوارض ناشی از قطع درختان و خشک شدن آنها حرکت کند. 

در این زمینه بخوانید:

تصویب اختصاص ۵هزار دستگاه اتوبوس برای شهرهای کشور در ستاد ملی کرونا/ خانه‌های سلامت شهرداری به وزارت بهداشت پیوستند باغ وثوق الدوله افتتاح شد

 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه آماری از بررسی های صورت گرفته در کمیسیون ماده 7 ارئه کرد و گفت: در طی سال های 93 تا 96 به طور میانگین سالانه 4هزار و 500 ملک در کمیسیون ماده 7 مورد بررسی قرار می گرفت و میانگین 12 هزار اصله درخت خشکه شده ثبت می شد و از محل آن در حدود چند ه میلیارد تومان جرائم منظور که تنها 15درصد از آنها وصول می شد، اما در سال های 97 به بعد به صورت میانیگین سالانه 27 هزار پرونده در مناطق 22 گانه بررسی شد. در سال 98 ، 6 هزار و 700 اصله درخت خشک ثبت شده است که در سال 98، این رقم 4 هزار و 300 اصله بوده است که نشان می دهد سیاست کاهش قطع و خشک شدن درختان را داشتیم و جرائم و عوارض درختان قطع شده وقتی در سامانه ثبت می شود به حساب باز می گردد.

او با بیان اینکه در شورای شهر سیاستی برای وصلول جرائم در نظر گرفته شد گفت: در سال 98، مبلغ ۱۴۸ میلیارد جرائم ناشی از قطع درختان و در 7 ماهه سال 97، 201 میلیارد عوارض ثبت و وصول شده است. 

نوری با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر واریز عوارض ناشی از قطع درختان به یک حساب جدا گفت: شورای شهر مصوب کرد که هر درختی که قطع می شود عوارض آن باید در حساب مجزا نزد خزانه داری ثبت وتنها برای تملک باغات و گسترش فضای سبز و نه برای چیز دیگری استفاده شود. 

نوری با اشاره به پیگیری مستمر کمیسیون محیط زیست و دبیرخانه ماده 7، که منجر به آن شد که از محل قطع عوارض و جرائم به تملک باغات در مناطق کم برخوردار اقدام کنیم افزود: حساب مجزایی ایجاد شد و خزانه داری شهرداری همکاری کرد و با تشکیل کمیته ای تحت نظر معاونت خدمات شهری شهرداری تهران تشکیل و اولویت ها مورد بررسی و فهرست املاک باغات ارزیابی و تملک شد. 

او با بیان اینکه سیستمی شدن کامل فرایند کمیسیون ماده 7 یکی از موفقیت های این دور مدیریت شهری بوده است گفت: این اقدام  به شفافیت، سرعت بخشی و رضایت مندی شهروندان می انجامد. 

رئیس کمیسون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: از ابتدای دوره پنجم شورا تا کنون مدیریت شهرداری 17 باغ به مساحت 103 هزار و 505متر مربع را تملک و به یک بوستان عمومی تبدیل کرده است. در سال 99، 17 باغ دیگر در مناطق 9، 10، 11، 12، 14، 16 و 17 در دست بررسی و تملک است که انشالله با تملک آنها تا سال 1400، حدود 34 قطعه باغ و فضای سبز به عرصه عمومی اضافه می شود 

او ادامه داد: البته مشکلاتی نیز وجود دارد از جمله اینکه قرار بود درآمدها در خزانه ذخیره و برای تکلک باغات صرف شود که مبلغی از آن که در حدود 60 میلیارد تومان مربوط به سال قبل است که در حساب خزانه داری مانده و می گویند دیگر نمی شود آنرا هزینه کرد و به شهردار محترم می گویم دستور اکید بدهند تا این مشکلات سریع‌تر رفع شود و سیستم حسابداری به گونه ای عمل کند که این مبلغ در اختیار کمیسیون ماده 7 و سازمان بوستان ها قرار گیرد. 

نوری افزود: گردش کار در حوزه املاک نیز مساله دیگری است که در قیمت گذاری و تملک کندی وجود دارد که باید تسریع شود. بهترین مناطق را منطقه 7 و8 داشتند که به خوبی فرایند تملک و شناسایی را پیش بردند. در سایر مناطق کم برخوردا نیامند تاکید شهردار به شهرداران مناطق هستیم تا بتوانیم سرانه فضای سبز را بالا ببریم. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پایان گفت: حفظ فضای سبز و باغات و توسعه وگسترش ان به عنوان یک برگ زرین در کارنامه مدیریت شهری است و در این دوره یک تغییر ریل گذاری از تخریب فضای سبز به گسترش و حفظ فضای سبز انجامیده است و نیازمند نگاه ویژه شهردار تهران دارد که تاکنون این اتفاق رخ داده وامیدواریم در ادامه دستورات لازم را بدهند تا این کار را پیش ببریم.

پربیننده ترین اتوبان دوطبقه صدر روزی جمع‌آوری می‌شود؟ شرایط تردد بین شهری با خودروی شخصی در روزهای نارنجی تخریب کوه بی‌بی شهربانو و کوهستان توچال/ اولویت‌های بودجه ۱۴۰۰دولت تصویب شد/ انتقاد به رییس مرکز ارتباطات شهرداری وجود تمساح در دریاچه چیتگر منتفی است اطلاعیه سازمان تاکسیرانی در پی توهین یک مجری به رانندگان تاکسی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قطع درختان مدیریت شهری شهردای تهران باغ وثوق الدوله مدیریت شهر تهران کمیسیون ماده 7 محیط زیست خدمات شهری خزانه داری شورای شهر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار بندر دیر معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در حکم استاندار بوشهر خطاب به شهردار دیر آمده است: بنا به پیشنهاد شماره ۱۳۳ تاریخ ۱۸ دی ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر دیر در اجرای تبصره ۳ ذیل بند یک ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب یکم خرداد ۱۳۷۵ با اصلاحات بعدی آن و در راستای مفاد آئین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۲۵ آذر ۱۳۹۷ هیأت محترم وزیران، به موجب این حکم جنابعالی به سمت شهردار بندر دیر منصوب می‌شوید.

محمدی زاده تصریح کرد: انتظار می‌رود در پیشبرد اهداف و سیاست‌های توسعه شهری، هماهنگی و همکاری متقابل با مسئولین محلی و با بکارگیری جوانان مؤمن، انقلابی و پاکدست در مسئولیت‌های اجرایی شهرداری، بهره گیری و استفاده بهینه از همه ظرفیت‌ها با رعایت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و نگاه عدالت گستر در دولت مردمی و ایران قوی به همه اقشار محروم و آسیب پذیر، حفظ و حراست از اموال عمومی، اعتلای فرهنگ شهرنشینی و ساماندهی جامعه شهری اهتمام لازم و جدی را معمول دارید.

استاندار بوشهر یادآور شد: امید است با اتکال به خداوند سبحان و بر اساس منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری بر رعایت آموزه‌های دینی و هنر اصیل اسلامی ایرانی در الگوی شهرسازی در راستای اهداف و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت عدالت محور و گسترش مشارکت مردم در اداره امور توسعه و عمران شهری موفق باشید.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ظهر سه شنبه در آئین معارفه شهردار دیر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های شهری بندر دیر و ایجاد شرایطی برای رفاه و آسایش شهروندان مورد انتظار است.

محمد هادی رستمیان اضافه کرد: افزایش سطح کیفی خدمات رسانی به جامعه و رضایت مندی مردم باید مورد توجه و تاکید شهردار بندر دیر قرار گیرد.

کد خبر 6086657

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز
  • گلایه عضو شورای اسلامی از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • گلایه عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی بخش تولید
  • اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های زیربنایی استان یزد