Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@07:37:01 GMT

مدرسه بنگاه نیست!

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۶۳۵۳

مدرسه بنگاه نیست!

‎مشکل آموزش و پرورش، سیاست‌ها و طرح‌های غلطی همچون خرید خدمات آموزشی است که مدرسه، دانش آموز و معلم را به مثابه یک ‎کالا و بنگاه در نظر می‌گیرد ‏و مسیر را برای ورود افرادی به ‎معلمی و کلاس درس باز می‌کند که به راحتی شعار ‎تعطیلی مدرسه را سر می‌دهند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا قائم پناه؛ تعدادی از نیروهای ‎ خرید خدمات آموزشی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند و شعار می‌دهند: «مشکل ما حل نشه، مدرسه تعطیل میشه».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کاری با این نیروها ندارم اما ‎مشکل آموزش و پرورش، سیاست ها و طرح های غلطی همچون خرید خدمات آموزشی است که مدرسه، دانش آموز و معلم را به مثابه یک ‎کالا و بنگاه در نظر می‌گیرد ‏و‌ مسیر را برای ورود افرادی به ‎معلمی و کلاس درس باز می‌کند که به راحتی شعار ‎تعطیلی مدرسه را سر می‌دهند که معلوم است بویی از اخلاق معلمی نبرده‌اند و سالهاست خوب یاد گرفته‌اند که با همین شعارهای احساسی، تهدیدی و تجمع، برای خود مجوز و ردیف استخدام بگیرند.

 

از سویی هم متاسفانه سیاستگذاران ما سالهاست تحت تأثیر چنین حرکات و شعارهایی، به صورت ‎غیرقانونی و غیر اصولی، قانونی به عنوان تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی.... را به نفع این نیروها، حدود یازده بار اصلاح کرده‌اند.

 

و آنچه در این میان ذره‌ای برای حضرات ارزش ندارد؛ مدرسه است و دانش آموز و تعلیم و تربیت که اینگونه قربانی تصمیمات و سیاست های غلط می‌شوند و سالهاست با این درد و مشکل بزرگ، دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

شاید برایتان سوال باشد این نیروهایی که سالها در دورترین روستاها به امید استخدام یا حتی در خوشبینانه ترین حالت، بخاطر علاقه به معلمی خدمت کرده اند که قطعا هم، چنین عزیزانی وجود دارند، پس چرا نباید استخدام بشوند؟

 

نکته مهم در این است که همین علاقه‌مندان هم قربانی طرح هایی همچون خرید خدمات آموزشی شده اند و حتی از سال ۹۳ تا کنون می‌توانستند برای استخدام در آزمون شرکت کنند اما چرا یاد گرفته‌ایم همیشه با تجمع، راه استخدام بدون آزمون را برای خود باز کنیم؟؟

 

به هرحال منکر زحمات برخی این عزیزان و حتی حضور و استخدام افراد توانمند، علاقه‌مند و با صلاحیت به معلمی در آموزش و پرورش نیستم اما نه با تجمع و تهدید؛ آموزش و پرورش را به عنوان بنگاه اقتصادی نبینیم...

 

حمیدرضا قائم پناه - معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدرسه آموزش خرید خدمات آموزشی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند

آزمون اختصاصی فرهنگیان امسال برای نخستین بار همزمان با آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی پنج گانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون اختصاصی فرهنگیان برای نخستین بار امروز در کنار آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی دیگر برگزار می‌شود.

در آزمون اختصاصی فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دفترچه سوالات کنکور فرهنگیان در قالب یک دفترچه ویژه آزمون اختصاصی تربیت معلم است. آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان، زیرگروه ندارد و در سال ۱۴۰۳ پذیرش دانشجو معلم همانند آزمون سراسری بر مبنای گروه آزمایشی انجام می‌شود.

این آزمون دو مرحله‌ای است و شامل یک بخش آزمون کتبی و یک بخش ارزیابی تکمیلی می‌شود.

به این معنا که افراد در صورت قبولی در آزمون کتبی برای ارزیابی تکمیلی، انجام مصاحبه، انجام گزینش و احراز صلاحیت اشتغال در حرفه معلمی به صورت چند برابر ظرفیت فراخوانده می‌شوند و در صورت قبولی در این ارزیابی تکمیلی می‌توانند برای معلم شدن به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی راه یابند.

داوطلبان می‌توانند یکی از پنج رشته تجربی، ریاضی، انسانی، هنر یا زبان را برای شرکت در کنکور تربیت معلم انتخاب کنند.

کنکور کتبی تربیت معلم نیز خود شامل دو بخش می‌شود که یک بخش آن معطوف به سوالات چهارگزینه‌ای علمی درباره دروس یکی از پنج رشته انتخابی داوطلب می‌شود و بخش دیگر معطوف به سوالات چهارگزینه‌ای با دو عنوان «هوش و استعداد معلمی» و «تعلیم و تربیت اسلامی» در راستای ارزیابی شایستگی‌های معلمی داوطلب می‌شود.

ضرایب دروس رشته‌های مختلف اعم از ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در کنکور «تربیت معلم» همانند ضرایب دروس این رشته‌ها در کنکور سراسری است اما ضرایب مواد امتحانی ویژه دفترچه آزمون اختصاصی تربیت معلم متفاوت است و «هوش و استعداد معلمی» با ضریب ۳، «تعلیم و تربیت اسلامی» با ضریب ۲ در نظر گرفته شده است.

سازمان سنجش آموزش کشور باید حداکثر ۳۰ روز کاری پس از برگزاری آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان، به میزان چند برابر ظرفیت رشته محل‌های اعلامی، داوطلبان را جهت بررسی ارزیابی شایستگی معلمی به وزارت آموزش و پرورش معرفی کند.

سهم سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ تربیت معلم نیز همانند کنکور سراسری، ۵۰ درصد و سهم مصاحبه و ارزیابی شایستگی معلمی داوطلبان ۲۵ درصد است، بنابراین آزمون کتبی کنکور تربیت معلم سهمی ۲۵ درصدی دارد.

کد خبر 747741

دیگر خبرها

  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • خانم معلمی که کلاس درسش را در بیمارستان بر پا کرد
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی