Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@09:21:39 GMT

کاهش عوارض و ارائه برخی تسهیلات از 9 دی تا 22 بهمن

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۷۰۱۹

کاهش عوارض و ارائه برخی تسهیلات از 9 دی تا 22 بهمن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این پیشنهاد از سوی کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم به نشست رسمی و علنی امروز شورای شهر ارائه شد و در پایان اعضای این شورا تصمیم گرفتند تا برخی تخفیفات و تسهیلات شهری بویژه در محاسبه عوارض شهری به مناسبت سالروز نهم دی ماه (روز بصیرت) و بیست و دوم بهمن ماه (روز پیروزی انقلاب اسلامی) و در فاصله زمانی بین این دو مناسبت به شهروندان ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این تخفیف ها مشمول عوارض صدور پروانه نیست.

در این باره حجت الاسلام سید محمد آتش زر به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر پیشنهاد داد تا تقسیط عوارض شهری به عنوان یک مشوّق برای پرداخت به موقع این عوارض از سوی مردم در دستور کار قرار گیرد.

همچنین زین العابدین قراچورلو به عنوان عضو دیگر شورا درباره این موضوع بیان کرد: تقسیط در مورد بدهی به شهرداری ها در متن قانون آمده است و می تواند به مرحله اجرا در آید.

وی افزود: البته باید توجه داشت که إعمال برخی از این تخفیف ها سبب شده تا پرداختی عوارض از سوی شهروندان به زمان ارائه این تخفیف ها بویژه در نیمه دوم سال موکول و تبدیل به رویه ای همگانی شود.

قراچورلو ادامه داد: این رویه سبب شده تا بیشتر درآمدهای شهرداری در پایان سال محقق شود و این امر اجرای برخی خدمات شهری بویژه در حوزه عمرانی را با مشکل رو به رو کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: تردیدی نیست که منابع مالی شهرداری باید محقق شود و در عین حال توجه به این نکته هم ضروری است که تحقق این منابع در نیمه دوم سال، هم روند پروژه ها را در نیمه اول سال با مشکل رو به رو می کند و هم این که گذر زمان سبب افزایش تورّم، کاهش ارزش پول و ایجاد مشکل در نقدینگی پروژه ها خواهد شد.

در عین حال در جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم و بر اساس پیشنهاد حسن بختیاری به عنوان یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر و تصویب اعضای این شورا، مقرر شد تا 5 درصد تخفیف إعمال ماده 24 برای املاک ساخته شده و به منظور ارائه عدم خلافی و پایان کار هم در تبصره و ذیل این مصوّبه لحاظ شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر مقدس قم شورای اسلامی شهر تخفیف عوارض شهری ارائه تسهیلات نهم دی ماه بیست و دوم بهمن ماه شورای اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات از اهداف شورای شهر ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات شهر ارومیه یکی از اهداف شورای شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مرتضی پیری امروز _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه اظهار کرد: در تهیه و تدوین بودجه و لایحه عوارض و خدمات شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ مراعات حال شهر و شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با عنایات استاندار آذربایجان غربی منابع مالی و اعتباری خوبی از سهم شهرداری برای توسعه شهر و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان از ارگان‌ها جذب شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات شهر ارومیه یکی از اهداف شورای اسلامی شهر ارومیه است.

پیری تصریح کرد: در مجموعه مدیریت شهری اولویت کاری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و در تلاش هستیم برای حل مشکلات مدیریت شهری بویژه معضل ترافیک برنامه‌ریزی و اقدام لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: از امام جمعه و دستگاه قضا خواهشمندیم با عواملی که باعث عقب افتادگی و کاهش سرعت توسعه شهر ارومیه می‌شوند، برخورد کنند؛ چرا که تاوان این تسویه حساب‌های سیاسی را مردم پرداخت می‌کنند.

کد خبر 746757

دیگر خبرها

  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات از اهداف شورای شهر ارومیه
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید
  • حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان
  • تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحن شورای شهر اصفهان
  • ماجرای اتوبوس‌های برقی داخلی به کجا رسید؟
  • واگن‌های ملی در حال طی کردن مراحل آزمایشی است