Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@16:17:20 GMT

حرکت انقلاب مبتنی بر آن فرهنگ اصیل اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۷۱۹۳

حرکت انقلاب مبتنی بر آن فرهنگ اصیل اسلامی است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب بارقه اندیشه، با بیان اینکه قید اسلامی در انقلاب ما، ماهیت اصلی انقلاب را تبیین می‌کند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، دگرگونی‌ها در جامعه است که باید بر اساس آموزه‌های اصیل الهی، اسلامی پیش برود.
 
وی با بیان اینکه آن‌طور که باید، نتوانسته‌ایم انقلاب اسلامی را به‌طور کامل در جامعه پیاده کنیم، مطرح کرد: واقعیت‌های موجود در عالم سیاست، انطباق کامل با شعارها، اهداف و آرمان‌های ما ندارد، اما اصل حرکت انقلاب مبتنی بر آن فرهنگ اصیل اسلامی است و در این مسیر نیز در حال حرکت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
امام جمعه همدان با اشاره به کتاب طرح کلی اندیشه‌های اسلامی رهبر معظم انقلاب، گفت: با مشاهده ادبیاتی که در این کتاب توسط رهبر معظم انقلاب به کار رفته است در اصل به توجهی ویژه در حوزه آموزه‌های اجتماعی و اسلامی برخورد می‌کنیم که همراه با نوآوری است، ویژگی که در آن دوران بسیاری از طلاب از آن بهره‌مند نبودند.
 
شعبانی با بیان اینکه برگزاری این مراسم‌ها، می‌تواند تبلیغ دوباره برای اصل کتاب باشد، عنوان کرد: نوع ادبیات حضرت آقا در این کتاب متعلق به دهه ۵۰ است، یعنی در دوره‌ای که ایشان حدود ۳۶ ساله بودند و این نشان از قابلیت‌های فکری رهبر معظم انقلاب در سنین جوانی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه بعد از شهید مطهری حضرت امام (ره)، رهبری را برای دانشگاه معرفی کرده بودند، اظهار داشت: این منظومه فکری که متناسب با فکر شهید مطهری و شهید بهشتی و امثال این بزرگان است، نیاز است تا امروز بیشتر در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
 
امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم تبیین و تفسیر این مجموعه در جلسات دانشجویی، مطرح کرد: متأسفانه در تبیین این کتاب در جامعه و در بین جوانان کوتاهی‌هایی صورت گرفته است که امروز باید این کم کاری‌ها را جبران کنیم.
 
شعبانی با اشاره به برگزاری دوره بهار اندیشه در سال گذشته در همدان، عنوان کرد: مرکز تحقیقاتی رکتا به خوبی مطالب بیان شده در این دوره را با زبانی که قابل درک برای عموم است، به رشته تحریر درآورده و لذا باید از این دوستان تقدیر کرد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که این کار مقدمه همکاری‌های بیشتری با این مجموعه باشد، گفت: بیان منبری و سخنرانی با بیان خطابی تفاوت‌هایی با هم دارند و در آن شرایط خاصی حاکم است که به خوبی در این نوشتار به منبع‌یابی و مستندسازی توجه شده است.
 
امام جمعه همدان یکی از ضروریت‌های ورود در عرصه سیاست را آشنایی با مبانی فکری و تقویت آن برشمرد و مطرح کرد: ورود بدون آمادگی فکری و منطق قاعده‌مند در این عرصه، قطعاً با آسیب‌هایی همراه خواهد بود که ضرورت آشنایی با این مبانی را دو چندان می‌کند.
 
شعبانی تصریح کرد: علت اینکه افرادی در اوایل انقلاب از آنها به عنوان انقلابی افراطی یاد می‌شد و امروز به ضد انقلاب تبدیل شده‌اند، این است که رفتارهای آنها از یک منطق صحیح تبعیت نکرده و به جای آنکه منطق محور باشند، به صورت منفعت طلب وارد عرصه شده بودند.
 
وی با اشاره به اقدامات مرکز تحقیقاتی رکتا در امر کادر سازی، عنوان کرد: امروز رکتا بنا دارد تا به عنوان مرکزی برای کادر سازی و تبیین مبانی دینی و فکری در جامعه فعالیت کند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته  در نخستین سالگرد شهادت شهید غیرت، حمیدرضا الداغی، با حضور در منزل این شهر بزرگوار در سبزوار با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.    سردار علی فدوی،  گفت: شهید الداغی نماد غیرت، جوانمردی و شجاعت و متعلق به تمام مردم ایران است، مرد غیرتمندی بود که بر اساس تکلیف از ناموس این کشور دفاع کرد و جان خود را در این راه داد.   وی افزود: این حرکت وی نه تنها در سبزوار، بلکه در کل کشور و از ابعادی در کل دنیا، جلوه ویژه‌ای پیدا کرده است.    سردار علی فدوی، گفت: این افتخار و سربلندی برای مردم ما است که در بزنگاه‌ها بصیرت وافری دارند و تکلیفشان را به خوبی و درستی انجام می‌دهند.   شهید الداغی اردیبهشت سال گذشته هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کردند و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند،  در درگیری با آن افراد شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.   این حرکت غیرتمندانه مورد تحسین مردم قدرشناس ایران قرار و به پاس این حرکت انسانی، وی شهید غیرت لقب گرفت.   سبزوار، واقع در ۲۳۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد