Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@18:10:15 GMT

پاکسازی اقیانوس‌ها با شناورهای رفتگر

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۷۳۳۶

پاکسازی اقیانوس‌ها با شناورهای رفتگر

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از آی ای، شرکت "اوشن کلین آپ"(Ocean Cleanup) به معنی "پاکسازی اقیانوس" نام خود را به امید انجام یک پروژه فوق‌العاده برای پاکسازی زباله‌های پلاستیکی از اقیانوس‌ها گرفته است. این سازمان غیرانتفاعی دارای چندین شناور است که اقیانوس‌ها را به وسیله پاکسازی رودخانه‌های آلوده که زباله‌ها را به دریا می‌ریزند، پاکسازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون این شرکت اعلام کرده است که تولید این شناورهای موسوم به "Interceptors" را با هدف استقرار آنها در هزار رودخانه به شدت آلوده افزایش داده است.

در حال حاضر شرکت "اوشن کلین آپ" دارای سه شناور است که در رودخانه‌های مالزی، اندونزی و جمهوری دومنیکن مستقر شده‌اند. چهارمین شناور نیز در راه است و قرار است اوایل سال آینده در ویتنام مشغول فعالیت شود.

نخستین‌ سامانه پاکسازی اقیانوس

این شناورها پس از شناور شدن در رودخانه‌ها، در بستر رودخانه لنگر می‌اندازند. سپس زباله‌های پلاستیکی را با دریچه‌ای که در دهانه آنها قرار دارد و یک نوار نقاله زباله‌ها را به سطل‌های زباله درون شناور منتقل می‌کند، جمع آوری می کنند.

هنگامی که سطل‌های زباله به تخلیه احتیاج داشته باشند، حسگرهای موجود در شناور به اپراتورها هشدار می‌دهند. پس از تخلیه نیز زباله‌های پلاستیکی برای بازیافت به تاسیسات محلی منتقل می‌شوند.

طراحی نسل سوم این شناورها شامل ارتقای شناور، نوار نقاله و مخازن زباله است.

شرکت "اوشن کلین آپ" خود را برای ساخت، نصب و نگهداری این شناورها برای توسعه جهانی این پروژه آماده می‌کند.

"بویان اسلات" مدیر عامل این شرکت می‌گوید: من در پایان یک سال بسیار پرچالش، خوشحالم که می‌بینم تولید انبوه "Interceptor" آغاز شده است. این یک گام ضروری برای ماست که با مقیاس گسترده‌ای با جریان جهانی آلودگی پلاستیکی در اقیانوس‌ها مقابله کنیم.

کد خبر 572408 برچسب‌ها اقیانوس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اقیانوس اقیانوس ها زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

 سوم تا نهم اردیبشهت ماه به عنوان هفته زمین پاک در کشور نامگذاری شده است.

۲۲ آوریل به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است که در کشور ما هفته‌ای به همین عنوان از سوم تا نهم اردیبهشت گرامی داشته می‌شود و شعار جهانی امسال "سیاره زمین در مقابل پلاستیک" و در ایران نیز شعاری با مضمون " مشارکت مردم در برابر پلاستیک و نجات زمین" انتخاب شده است.

 

دیگر خبرها

  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • پاکسازی محوطه گنجنامه همدان از زباله