Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:38:22 GMT

جمعیت دام در خراسان شمالی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۸۴۳۵

جمعیت دام در خراسان شمالی افزایش یافت

سیدمحمدمهدی احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیمت مناسب دام و بهبود شرایط تولید علوفه در مراتع سبب شد تا رغبت به نگهداری و پرورش دام بیشتر شود.

وی در خصوص اعتبارات دامپزشکی گفت: در سال جاری حدود ۷۹ میلیارد ریال اعتبار استانی برای بخش های مختلف فعالیت های دامپزشکی اختصاص یافته است که امید می رود به طور کامل تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فعالیت های دامپزشکی بویژه در زمینه پیشگیری، هزینه بر و هزینه محور است از این انتظار می رود حمایت ها از این اداره کل بیشتر باشد.

احمدی در بخش دیگر سخنان خود درباره خروج دام زنده از استان گفت: امسال با مجوزهای دامپزشکی، ۶۰ سر اسب و قاطر از استان خارج و ۲۲ سر از این حیوانات به استان وارد شده است، در این مدت پنج هزار و ۴۰۷ راس دام سنگین و ۳۵۰ هزار راس دام سبک با مجوزهای دامپزشکی از استان خارج شده است. 

وی افزود: امسال پنج هزار و ۵۱۰ تن گوشت مرغ از استان خارج شده و چهار هزار و ۵۰۸ تن از این محصول به استان وارد شده است البته خروج مرغ زنده و گوشت استحصال شده از سالن های مرغداری استان از این منطقه ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۷۶۸ هزار قطعه مرغ زنده از استان خارج شده و چهار میلیون و ۶۳۹ هزار قطعه از این محصول به استان وارد شده است. 

وی افزود: بر اساس مصوبه تنظیم بازار و نیز کارگروه اقدام برای تامین نیاز استان، مرغ زنده استان و نیز گوشت استحصالی از مرغ های تولیدی استان ممنوع است. 

وی درباره برخورد با جابه جایی غیرمجاز دام در استان اظهار داشت: امسال ۴۸ سر اسب و قاطر غیرمجاز در استان شناسایی شد که در این زمینه ۱۶ دستگاه خودرو متخلف شناسایی و راننده پنج دستگاه از این خودروها به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در این مدت ۳۷ هزار و ۷۱۰ کیلوگرم تخم مرغ غیر مجاز در استان از ۱۹ دستگاه خودرو شناسایی شده است که در این زمینه رانندگان ۱۰ دستگاه خودرو به مراجع قضایی معرفی شدند. 

احمدی خاطرنشان کرد: امسال ۶۴ راس دام سنگین غیرمجاز و ۱۱ راس دام سنگین قاچاق در استان شناسایی شده است که این دام ها با ۱۷ دستگاه خورود به مقاصد مختلف در حال حمل بودند که پرونده ۶ دستگاه خودرو قضایی شده است.

وی گفت: در این مدت هزار و ۳۵۹ راس دام سبک غیرمجاز و بیش از ۲۰۰ راس دام سبک قاچاق که با ۴۴ دستگاه خودرو در حال حمل بودند شناسایی شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال جابه جایی غیرمجاز و قاچاق دام در استان اندکی افزایش یافته است آماری از میزان افزایش ارائه نداد. 

احمدی گفت: امسال ۱۲۲ تن نهاده و خوراک دام غیرمجاز و ۱۹ تن از این محصول که به صورت قاچاق به وسیله ۲۷ دستگاه خودرو حمل می شد شناسایی شده است که رانندگان ۶ دستگاه خودرو به مراجع قضایی معرفی شده اند. 

وی با اشاره به پایش زیستگاه های پرندگان مهاجر در استان گفت: این پایش ها برای کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام می شود و خوشبختانه گزارشی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: واکسن آنفلوآنزا در استان موجود است و مشکلی در تامین آن نیست.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی درباره بیماری تب مالت در استان گفت: این بیماری در استان فروکش کرده است و تحت کنترل است. 

وی درباره ظرفیت های دامپزشکی استان برای ارائه خدمات دارویی و درمانی به دامداران و سایر اقشار گفت: در این استان سه بیمارستان، ۲ مجتمع خدمات درمانی، چهار مرکز بدون خدمات مایه کوبی و ۱۹ مرکز با خدمات مایه کوبی و ۲۱ داروخانه از جمله مراکزی است که برای خدمات رسانی فعال است. 

وی گفت: خدمات دامپزشکی و توسعه مراکز درماین در این دولت توسعه یافته است به طوری که مراکز درمانی در چهار دهستان شامل دهستان های شوقان شهرستان جاجرم، غلامان در راز و جرگلان، ینگه قلعه شیروان و یکه سعود در راز و جرگلان در یک و نیم سال گذشته فعال شده است. 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: امسال بیش از ۲۰ هزار مراجعه برای درمان دام به مراکز درمانی گزارش شده است.

خراسان شمالی قطب دامپرروی کشور است و در این استان حدود سه میلیون واحد دامی پرورش داده و نگهداری می شود. 

برچسب‌ها بجنورد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور خراسان شمالی سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور خراسان شمالی سازمان دامپزشکی کشور بجنورد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور خراسان شمالی سازمان دامپزشکی کشور اخبار کنکور شناسایی شده استان خارج دستگاه خودرو خراسان شمالی راس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ علیرضا صادق به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به تمهیدات جهاد کشاورزی مشکل کسری تولید گوشت مرغ نداریم و پارسال با فعال شدن هشت واحد غیر فعال به ظرفیت تولید اضافه شد.
وی افزود: با درخواست معاونت بازرگانی روزانه ۵۰ تا ۵۵ تُن گوشت مرغ وارد بازار می‌شود و مازاد برآن نیز به استان همجوار خراسان رضوی ارسال می‌شود.
افزایش ۸۷ درصدی جوجه ریزی؛ فروردین ماه در استان
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از افزایش ۸۷ درصدی جوجه ریزی در فروردین ماه خبردادو گفت: فروردین ماه یک میلیون و ۲۶۷ هزار قطعه در مرغداری‌ها جوجه ریزی شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۷ درصد بیشتر است.
به گفته وی تعهد کشوری ۱۰۹ هزار قطعه در استان بود که ۱۴ درصد رشد داشتیم.
صادق با بیان اینکه ۱۲۳ واحد مرغداری در استان وجود دارد، اضافه کرد: ۱۱۹ واحد با ظرفیت تولید سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره در استان فعال است.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • خراسان شمالی در پیشبرد طرح‌های مسکن رتبه هشتم را دارد
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان