Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام عصر امروز دوشنبه ۲۴ آذر ماه در نشست کارگروه ملی سازگاری با کم آبی که با حضور اردکانیان وزیر نیرو، اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسوولان کشوری، به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، گفت: در این دولت کارهای بزرگی در حوزه آب و خاک در استان ایلام انجام شده و در حال انجام است؛ خودم را نیروی آب و خاک می‌دانم و برای توسعه در این حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام این خبر که ۷۵۰ میلیارد تومان با احتساب اعتبار طرح سامانه گرمسیری در سفر مقامات کشوری به طرح‌های آب و خاک ایلام اختصاص یافته است، گفت: در سفرهای مدیران و مسوولان بنیادها و نهادهای انقلابی نیز بیشترین توجه را به این حوزه داشته‌ و تلاش کرده‌ایم که اعتبارات را به این حوزه سوق دهیم. 

استاندار ایلام در ادامه از کاهش ۴ هزار متر مکعب مصرف آب در استان خبر داد و گفت:  ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان ایلام از آبیاری سنتی به مدرن تبدیل شده و مصرف آب استان از ۱۲ هزار متر مکعب به 8 هزار متر مکعب کاهش یافته است.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه آبیاری ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان نیز در دست اقدام است، افزود: استان ایلام علاوه بر صرفه جویی با اقدامات بسیار مثبت توانسته است، تولید آب هم داشته باشد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۵ هزار هکتار جنگل کاری و ۱۰ هزار هکتار نیز کاشت نهال و بیابان زدایی در این استان به سرانجام رسیده است.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص میزان طرح‌های آبخیزداری استان نیز یادآور شد: حدود ۱۱۵ هزار هکتار منابع طبیعی و ۳۵ هزار هکتار توسط سازمان جهاد کشاورزی طرح آبخیزداری در استان به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه با احتساب طرح‌های احیا و گرمسیری ۱۲۰ هزار هکتار اراضی استان به کشت آبی تبدیل شده است، گفت: همچنین ۴۰ پروژه آب و خاک استان، بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان( با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد) را زیر کشت آبی خواهد برد و تا پایان این دولت و یا حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسند. 

سلیمانی‌دشتکی افزود: با احتساب حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی پایین دست سد سیکان، میمه و چناره که به کشت آبی مجهز خواهد شد، جمعا بیش از ۱۸۰ هزار هکتار اراضی آبی در استان خواهیم داشت که برای این میزان یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون متر مکعب آب نیاز است. 

استاندار ایلام در خصوص محدودیت کشت برخی محصولات استان نیز گفت: ممنوعیت و محدودیت‌های کشت هر محصولی در استان منوط به تصویب، ابلاغ و مصوبه هیات دولت است.

وی درباره میزان استفاده کشاورزان از آب در مواقع کم آبی نیز اظهار داشت: باید در این زمینه نیز تصمیمات بهتری اتخاذ شود و طرح‌های کارشناسی‌تری به تصویب برسد.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص چاه‌های غیر مجاز استان نیز افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر هیچ چاه غیر مجازی در استان موجود نیست.

وی ادامه داد: طبق آمارها ۸۶ درصد از آب‌های سطحی استان صرف امور کشاورزی، ۱۰ درصد بخش شرب و مابقی برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 9708

منبع: فارس

کلیدواژه: آب ایلام قاسم سلیمانی کشاورزی استاندار ایلام قاسم سلیمانی دشتکی هزار هکتار از اراضی سلیمانی دشتکی هزار متر مکعب اراضی استان استان نیز آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: با دستور بهرام‌نیا استاندار ایلام سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، از فعالیت ۷ تعاونی مرز نشینی در استان با عضویت ۲۲۷ هزار نفر در قالب ۷۴ هزار خانوار خبر داد.

عباسی گزارشی از وضعیت بازارچه‌های مرزی استان ارائه کرد و یادآور شد با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین افزود: با پیگیری دکتر بهرام نیا استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده و هدف ما این است که تمامی مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امیدواریم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود.

عباسی با ذکر برخی از مشکلات موجود بر سرِ راه توسعه اقتصادی استان خواستار ورود جدی وزارتخانه‌های مربوطه برای مرتفع شدن این مشکلات شد و از همکاری‌های مثبت مجموعه وزارت کشور تشکر کرد.

کد خبر 6088130

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت