Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فایننشال تایمز این دو شرکت در بیانیه مشترکی اعلام کردند که واکسن تولیدی‌شان نتوانسته است پاسخ ایمنی قوی در سالمندان ایجاد کند، چراکه فرمولاسیون آن باعث می‌شود دوز بیش از حد پایینی از آن به  این گروه سنی داده شود. این وضعیت باعث می‌شود که زمان عرضه واکسن را در صورت تایید مقامات ناظر بهداشتی از میانه سال آینده میلادی به پایان آن موکول شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از طرف دیگر دولت استرالیا هم اعلام کرد برنامه‌اش برای تولید واکسن کرونا داخل این کشور را پس از آنکه چندین نفر از مشارکت‌کنندگان بدون سابقه‌ای از تماس با اچ‌آی‌وی (ویروس‌ ایدز) آزمایششان از لحاظ این ویروس مثبت شد، متوقف کرده است.

پس از هفته‌ها اخبار مثبت درباره پیشرفت‌ها در آزمایشهای دیگر که امیدها را برای مهار کردن پاندمی در سال ۲۰۲۱ افزایش داد، این شکست‌ها یادآور مشکلات بر سر راه ساخت سریع واکسن‌ها است.

بسیاری از کشورهای ثروتمند چندین واکسن نامزدشده را با توجه به احتمال آنکه بی‌خطر و اثربخش بودن آنها ثابت خواهد شد، از پیش سفارش داده‌اند.

سانوفی و GSK اعلام کردند نتایج آزمایش اولیه «پاسخ ایمنی قابل‌مقایسه با افراد بهبودیافته از کووید-۱۹ در سنین ۱۸ تا ۴۹ را نشان داد، اما پاسخ ایمنی پایین در افراد سالمندتر احتمالا ناشی از غلظت ناکافی آنتی‌ژن- یعنی مولکولی که پاسخ ایمنی را به ویروس را تحریک می‌کند- است»

پژوهشگرانی که در حال بررسی علت این رخداد بودند، دریافتند شناساگرهایی که برای اندازه‌گیری میزان آنتی‌ژن لازم برای هر دوز به کار رفته‌اند، پاسخ نادرستی داده‌اند.

هر دوی این شرکت‌ها از این نتایج نامید شده‌اند. راجر کانر، رئیس بخش واکسن‌های جهانی در GSK گفت هدف کنونی این است که در همکاری با شرکت سانوفی فرمولاسیون آنتی‌ژنی واکسن بهبود یابد تا بتوان مشکل را برطرف کرد.

سانوفی و GSK از یک تکنیک موجود استفاده کردند که بر تشدید مواد واکسن برای ایجاد پاسخ ایمنی کافی با افزودن یک ماده «تشدیدکننده» یا «ادجوآن» تکیه دارد. سالمندان اصولا پاسخ‌های ایمنی ضعیف‌تری به این نوع واکسن‌ها نشان می‌دهند، اما می‌توان بر این مشکل یا با تزریق‌های مکرر یا با افزایش دوز آنتی‌ژن در هر تزریق غلبه کرد.

سانوفی و GSK از جمله بزرگترین شرکت‌های واکسن‌سازی در جهان هستند، بنابراین مهارتشان و استفاده از تکنیک‌های موجود به جای استفاده از شیوه جدید RNA پیامبر که شرکت‌های فایزر/بیونتک و مدرنا به کار برده‌اند، این امید را برانگیخته بود که  آنها به عرضه‌کنندگان عمده واکسن کرونا بدل شوند.

اتحادیه اروپا ۳۰۰ میلیون دوز و بریتانیا ۶۰ میلیون دوز واکسن سانوفی/GSK را سفارش داده است. آمریکا ۱۰۰ میلیون دوز اولیه و ۵۰۰ میلیون دوز بعدی را سفارش داده است. کوواکس، یک برنامه بین‌المللی به هدف رساندن واکسن به کشورهای در حال توسعه، قرار بود ۲۰۰ میلیون دوز واکسن این شرکت‌ها را دریافت کند.

با توجه به اینکه سانوفی قصد داشت حدود یک سوم کل دوزهای واکسن لازم برای کوواکس را فراهم کند، این تاخیر مانعی مهم برای دسترسی کشورهای فقیرتر به واکسن است.

واکسن استرالیایی هم بوسیله دانشگاه کوئینزلند و شرکت داروسازی CSL در حال تولید بود، به مراحل دوم و سوم کارآزمایی بالینی پیشرفت نخواهد کرد، چرا که ظاهرا این واکسن با آزمایش اچ‌آی‌وی تداخل می‌کند و اعتماد عمومی را از بین می‌برد.

شرکت سانوفی تولید واکسن کرونایش را تسریع می‌کند قیمت واکسن کرونای ساخت شرکت فرانسوی اعلام شد همکاری دو غول داروسازی جهان برای ساخت واکسن کرونا کد خبر 572815 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن میلیون دوز پاسخ ایمنی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، به تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت مشغول است. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه شنبه مورد بهره برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتاب‌دهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این شرکت بود. این مرکز در راستای حمایت از استارت‌‌آپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • تقلب شرکت حامی اسرائیل در شیر خشک و غذای نوزادان
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد