Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: متاسفانه کشور ما باید به بدترین و سخت ترین شرایط دچار شود تا به فکر حل مشکل بر بیاییم.

«پروانه سلحشوری»، نماینده مجلس دهم و عضو فراکسیون امید، در رابطه با سخنان رئیس جمهور در مورد عملکرد نمایندگان و تقابل مجلس با دولت به خبرنگار سیاسی برنا گفت: از روزی که بنای مجلس جدید گذاشته شد به نظر می رسد، هویت این مجلس بر مخالفت با دولت گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هم و غم دولت و مجلس باید بر این گذاشته شود که اول مشکلات مردم حل شود؛ باید دو قوه بر راه های از بین بردن تحریم ها ورود کنند.

او افزود: سال گذشته ما در مجلس می گفتیم باید از طریق تصویب مصوبه اف ای تی اف تبادلات بانکی را از مشکل خارج کنیم. دوستانی که بیرون بودند و امروز در مجلس هستند، آن زمان ایراد می گرفتند که نباید چنین اتفاقی بیفتد و همه نفوذ خود را به کار گرفتند و مانع از تصویب این مصوبه، شدند؛ اما امروز می بینیم که فشار به حد عالی خود رسیده و بررسی مجدد اف ای تی اف در دستورکار مجدد مجمع، قرار گرفته است. متاسفانه کشور ما باید به بدترین و سخت ترین شرایط دچار شود تا به فکر حل مشکل بر بیاییم. درحالی که آن زمان در اوج عزت بودیم و می توانستیم آن را مصوب کنیم و این همه سختی را در یک سال، متحمل نمی شدیم

سلحشوری اضافه کرد: امروز بحث تحریم ها نیز دقیقا در همان وضع است و نزاع بین دولت و مجلس برای مردم خوب نیست. این نزاع ها، وقت دولت را می گیرد و مجلس را از بررسی مسائل جدی باز می دارد و منافع ملی، آسیب می بیند. هر دو قوه باید تلاش جدی خود را اول بر این بگذارند که برای بهبود وضعیت زندگی مردم، راه حل های خوبی پیدا کنند.

این نماینده مجلس دهم در ادامه با اشاره به موضوع ریاست جمهوری زنان گفت: در مورد ریاست جمهوری زنان ما دو بحث داریم؛ اول تایید صلاحیت زنان است. به نظر من اول باید شورای نگهبان تفسیر خود را از رجل ارائه بدهد چراکه تاکنون با همان مفهوم مردانه زنان را تایید صلاحیت نمی کردند، به نظر من با شفافیت قانون، هیچ یک از ما ضرر نمی کنیم. بعد از شفافیت قانون، مردم هستند که باید انتخاب کنند. 

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم تصریح کرد: متاسفانه ما می بینیم، بٌعد انتقادی و نظارتی در مجلس آنچنان قوی نیست و بعد تخریبی و رویکردهایی که اخلاق سیاسی و اجتماعی را زیر سوال می برد، قوی تر است. بعضا دیده می شود چه بی احترامی هایی به شخص رئیس جمهور می شود، این باعث می شود، توان مجلس و دولت تحلیل برود.

او افزود: این بحث و جدل ها بی خود است و علت خاصی ندارد و هر دو قوه را از مشکلات اصلی خود باز می دارد. در همه جای دنیا مهم نیست چه جناحی حاکم است بلکه مهم، منافع مردم است.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: باید به نمایندگان گفت با این سبک به مقصود نمی‌رسند و بی اعتمادی به شدت افزایش پیدا می کند. از این وضعیت سبد رایی برایشان فراهم نمی شود. شاید تئوریسین های دوستان مجلسی هم همین هدف را مدنظر قرار داده اند تا مردم رقبتی نشان ندهند و مشارکت در انتخابات، حداقلی باشد. 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت پروانه سلحشوری مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» کمتر از دور اول نیست

«ناصر ایمانی» کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هنوز ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم مشخص نشده و در دور انتخابات باید تکلیف ۴۵ نماینده باقی‌مانده مجلس آینده مشخص شود.

وی ادامه داد: شاید به لحاظ کمی صرفاً ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم باقی مانده باشد اما به لحاظ کیفی باید دقت شود که هنوز نیمی از نمایندگان تهران و همچنین نمایندگان برخی از شهرهای نسبتاً بزرگ مشخص نشده است. از آنجایی که نمایندگان تهران و شهرهای بزرگ، نقش موثرتری نسبت به مابقی نمایندگان در اداره مجلس دارند، از این حیث دور دوم انتخابات، اهمیت بسیار زیادی دارد و مهم است چه افرادی به مجلس دوازدهم راه یابند.

کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم کمتر از دور اول انتخابات نیست و بر این اساس، مردم حوزه‌های انتخابیه‌ای که به دور دوم کشیده شده است، باید در روز انتخابات حضور پُر شوری پای صندوق‌های رأی داشته باشند تا این مرحله هم تمام شده و انتخابات مجلس دوازدهم به پایان برسد.

ایمانی در ادامه درباره اولویت‌های مهم مجلس دوازدهم، گفت: مجلس دوازدهم از هفتم خرداد ماه روی کار می‌آید، اما تا اعضای هیأت رییسه مجلس و همچنین ترکیب و اعضای هیأت رییسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس تعیین شود، حدود ۲ ماه طول می‌کشد و بعد از آن، عملاً مجلس دوازدهم کار اصلی خودش را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به نوع مواجهه مجلس آینده با دولت سیزدهم گفت: در واقع مجلس دوازدهم در شرایطی کار خودش را آغاز خواهد کرد که یک سال پایانی دولت سیزدهم است و نوع مواجهه مجلس با این دولت بسیار مهم است؛ این سوال برای ما پیش آمده که مجلس آینده رویکرد انتقادی و نظارتی تند نسبت به دولت خواهد داشت یا آنکه این رویکرد را دنبال می‌کند که عمر دولت سیزدهم رو به پایان است و خیلی نباید به عملکرد آن پرداخت.

کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی اظهار کرد: مسأله مهم دیگر آن است که ما یک بار دیگر باید به نقش مجلس در اداره کشور بازگردیم، چراکه طی سال‌های گذشته تا حدی به این نقش آسیب وارد شده و بعضاً خود نمایندگان مجلس هم به آن اذعان می‌کنند.

وی اضافه کرد: تشکیل مجامع و شوراهای متعدد در عرصه‌های مختلف تا حدودی نقش مجلس شورای اسلامی را کمرنگ کرده است و باید این نقش‌ها آرام آرام به مجلس بازگردند تا مجلس شورای اسلامی، بتواند نقش خودش را به خوبی ایفا کند.

ایمانی با بیان اینکه باید توجه مجلس عمدتاً صرف مسایل اقتصادی شود، افزود: مجلس باید تدبیر جدی برای حل مشکل کسری بودجه داشته باشد چراکه کسری بودجه منجر به تورم می‌شود. سر و سامان دادن به وضعیت شرکت‌های دولتی نیز از دیگر مسایل مهمی است که باید در اولویت مجلس دوازدهم باشد.

کد خبر 6076546 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • انتقادات صریح عباس عبدی : فکر می کنند با پرداخت قدری پول و اعتبار، مردم برای ازدواج و فرزندآوری صف می‌کشند؟ مشکل اصلی جوانان سقوط اقتصاد و درآمدست
  • انتقادات صریح عباس عبدی: فکر می کنند با پرداخت قدری پول و اعتبار، مردم برای ازدواج و فرزندآوری صف می‌کشند /مشکل اصلی جوانان سقوط اقتصاد و درآمدست
  • توزیع استانی ارزش افزوده مصداق بارز بی عدالتی در کشور است
  • نمایندگان مجلس از دخالت در عزل و نصب‌ها اجتناب کنند
  • دولت سیزدهم زیر تیغ انتقادات/رئیسی تن به تغییر کابینه می‌دهد؟ +جدول
  • دولت سیزدهم زیر تیغ انتقادات /رئیسی تن به تغییر کابینه خواهد داد؟ +جدول
  • نمایندگان مجلس در همه مسائل جاری کشور حق اظهار نظر دارند
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» کمتر از دور اول نیست
  • نمایندگان مجلس دوازدهم در شعار‌های انتخاباتی خود چندان بر روی اقتصاد تاکید نداشتند