Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت المدی عراق در گزارشی به ستایش از بشار رسن پرداخت و از او به عنوان برگ برنده سرخ پوشان برای قهرمانی در آسیا سخن به میان آورد.

به گزارش ایسنا، پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است و باید روز شنبه با اولسان کره جنوبی بازی کند تا تکلیف تیم قهرمان مشخص شود.

بشار رسن یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیر گذار پرسپولیس بوده است که نقش بسزایی در این  موفقیت تیم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت المدی عراق در گزارشی در ستایش از بشار نوشت:بشار به دنبال یک جام معتبر آسیایی با پرسپولیس است. او در سال ۲۰۱۸ هم توانست با تیم ایرانی به فینال راه پیدا کند اما از بالا بردن جام بازماند.بشار در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا عملکرد درخشانی در پرسپولیس داشته است. او هم در مرحله گروهی و هم در بازی های حذفی از بهترین ها بود.

در ادامه این گزارش آمده است: بشار رسن در نظرسنجی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب بهترین هافبک لیگ قهرمانان آسیا در غرب انجام داد عنوان نخست را به دست آورد. او با پیشنهاد نجومی دو ساله یک تیم قطری هم مواجه شد اما در نهایت در پرسپولیس باقی ماند. رسن یکی از سلاح های مهم یحیی گل محمدی برای قهرمانی در آسیا است. سرمربی پرسپولیس باتوجه به سرعت و تکنیک بشار حساب ویژه ای روی او باز کرده است. سرمربی پرسپولیس امیدوار است که بشار بتواند جای خالی وحید امیری و احسان پهلوان را که محروم هستند پر کند.

در پایان آمده است: درخشش بشار رسن در پرسپولیس باعث شده است تا کاتانچ سرمربی تیم ملی فوتبال عراق هم این بازیکن را دعوت کند و حساب ویژه ای روی او داشته باشد. بشار در حال حاضر بهترین لژیونر فوتبال عراق است و این شانس را دارد که حتی عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را به دست آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بشار رسن بشار رسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاحبه‌ نوروزی با نویسندگان سایت طرفداری؛ قسمت پنجم: علی آقااحمدی

گپ و گفتی با نویسندگان تحریریه. کمی آن‌طرف‌تر از وقایع روزمره. اخبار و تحلیل‌ها و بازی‌ها و نتایج. کمی طولانی‌تر و مفصل‌تر. در رخوت روزهای تعطیلی فوتبالی و زیبایی نوروز، خواندن نظرات و خاطرات و به اشتراک گذاشتن آن، شیرین و خواندنی خواهد بود. بله، ما همدیگر را داریم.

هر کدام از ما خاطرات تلخ و شیرینی از فریادی برای گل شدن یک توپ وسط مهمانی نوروزی را داریم. و سر زدن مدام به نتایج زنده در مسافرت. و تماشای بازی‌های قدیمی در تعطیلات.

می‌خواهیم خاطراتمان را به سنت ویژه‌نامه‌های نوروزی کیهان ورزشی و دنیای ورزش و البته به‌رسم سال‌های قبل سایت، پای یک هفت‌سین کوچک و درکنار توپ فوتبال به اشتراک بگذاریم.

گپ و گفتی با نویسندگان تحریریه. کمی آن‌طرف‌تر از وقایع روزمره. اخبار و تحلیل‌ها و بازی‌ها و نتایج. کمی طولانی‌تر و مفصل‌تر. در رخوت روزهای تعطیلی فوتبالی و زیبایی نوروز، خواندن نظرات و خاطرات و به اشتراک گذاشتن آن، شیرین و خواندنی خواهد بود. بله، ما همدیگر را داریم.

قسمت پنجم مصاحبه‌ها به علی آقااحمدی اختصاص دارد.

 

 مصاحبه‌های نوروزی 1403 با نویسندگان سایت طرفداری؛

قسمت اول: امیرحسین صدر قسمت دوم: علیرضا نجاتی قسمت سوم: میلاد وفادار قسمت چهارم : مهدی تاج الدینی  مصاحبه علی آقااحمدی 

سلام و سال نو مبارک

سلام خدمت شما حمید عزیز، اکیپ دوست داشتنی نویسندگانتون و کاربرای طرفداری که از سال ها قبل برام حکم یه خونواده رو دارن. قبلش میخوام سال نو رو به همگی تبریک بگم و امیدوارم امسال سال تیک خوردن تک تک آرزوهاتون باشه. .

علی آقا احمدی عزیز، اساسا یک طرفدار فوتبال و عاشق NBA ساعتی برای خوابیدن در شبانه روز داره؟

به جز دو ماه در سال (از فروردین تا خرداد) که اوج لیگ قهرمانان و پلی آف ان بی ای هست بله. واقعا غیر از این مواقع از خواب عزیزم نمی زنم.
 

چطور وقتت رو برای بیدار شدن و تماشای بازیهای NBA تنظیم میکنی؟

من هر روز ساعت 6 صبح بیدار میشم. اگه بسکتبال خوب داشته باشه که میشینم همزمان با آماده شدن برای رفتن سر کار می بینیم؛ پلی آف نباشه اما قطعا 10 دقیقه هم زودتر برای دیدن بازیا بیدار نمی شم!
 

اگر بخواهی جذابیت‌های فوتبال و بسکتبال را مقایسه کنی، در چه چیزهایی مشترک هستند و در چه چیزهایی متفاوت؟

 به شخصه تفاوت های خیلی بیشتری بین این دو تا ورزش می بینم تا شباهت. تو بسکتبال به جای تک بازی یه سری برگزار میشه که باعث میشه قطعا حق به حق دار برسه، برخلاف فوتبال تک ستاره ها می تونن تنهایی تیمشون رو به موفقیت برسونن. تو کشوری هستیم که با توجه به اختلاف ساعتش با اروپا، فوتبال ها تو بهترین ساعت ممکن از شب پخش میشن. اگه همچین اختلاف زمانی با آمریکا داشتیم مطمئن باشید تعداد هوادارای این ورزش تو ایران چند برابر این می شد.
 

و تیمهای مورد علاقه‌ی شما و علت طرفداری از آنها ؟

تا زمانی که بزرگی و عظمت مقابل چشمای ما رقم می خورن، باید قدرشناس اونا باشیم و تماشاشون کنیم. لیونل مسی (با اختلاف خیلی عجیب بهترین بازیکن تاریخ) بهترین شب های زندگی من رو رقم زد و تو بسکتبال یه نابغه پیشتاز دیگه به اسم استفن کری باعث شد هوادار گلدن استیت وریرز بشم.

هدیه‌ای برای لیونل

نویسندگان فوتبالی، معمولا الگوهای شناخته شده و منابع فراوانی دارند.

از فوتبال نویسان بزرگ فارسی زبان اساتید، د. اسداللهی، رفیعی، افشار، امیر حاج رضایی، حمیدرضا صدر و... تا دهها نویسنده‌ی بزرگ خارجی، گلانویل، ویلسن، آبراهام، هسه، سید لو، مارکوتی و...

اما شما تقریبا وارد یک فضای خاص در ورزش فارسی شدی. نویسندگان و الگوها و منابع شما در نوشتن از بسکتبال چه کسانی هستند ؟

فضای ان بی ای کاری میکنه که چهره هایی که توی تلویزیون می بینیم، از نویسنده های نامرئیِ نابغه بیشتر دیده بشن. الگوی نوشتن من بیشتر همون جملاتیه که از مایک برین (پیتر دروری بسکتبال) و همکارانش می شنوم. با رسانه های داخلی و گزارشگرای داخلی بسکتبال اما هیچ وقت نتونستم ارتباط بگیرم و نمی دونم چرا.

و در فوتبال، یک طرفدار بارسلونا هستی. اولین تیم بارسلونا که طرفدارش شدی، کدام تیم بود؟

 سنم کاری می کنه که قبل از 2006 هیچ تصویری از فوتبال تو خاطره م نباشه. یادمه پسرعموم فیفا 07 بازی می کرد و منم شیفته آیکن اون بازی روی دسکتاپش شده بودم. اون آیکن کی بود؟ رونالدینیو. بعد اینور و اونور پریدن بین بارسا و تیمِ اون یکی تصویر آیکن (وین رونی) فینال رم 2009، منو رسما به یه بارسایی تبدیل کرد.

و انتخابت به عنوان برترین بارسلونای قرن 21 از بین سه تیم 2006، 2009 و 2015؟

2009 با اختلاف. زیباترین تیم ورزشی تاریخه برای من.

زیباست... 

در سال 1402، مسی، سوارز، بوسکتس در سرزمین بسکتبال دور هم جمع شدند حس و حالت وقتی مسی در سال و در اینترمیامی گل میزد و می‌درخشید چی بود؟

 واقعا هیچی. لیونل مسی بعد از اعضای خونواده و پارتنرم عزیزترین آدم زندگیمه اما به نظرم کارش با فوتبال تموم شده. فقط دوست دارم از بازنشستگی شون تو بهترین کشور جهان لذت ببرن و اصلا نتایجشون اهمیتی نداره.

حالا بارسلونا بعد از چند فصل سخت، دوباره در جمع هشت تیم برتر اروپا قرار گرفته، به نظر شما این بخشی از مسیر پیشرفت با ژاوی ست، یا یک اتفاق گذرا؟ 

ژاوی از اولش قرار بود بخشی از پروسه باشه، نه کسی که شکوه سابق رو توی بارسا تثبیت میکنه چون اون تجربه و توانایی رو از نظر من نداره. یه رقابت خوب تا هفته آخر لالیگا و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا، دوران موفق ژاوی تو بارسا رو به یه دوران بسیار موفق تبدیل میکنه و کاری میکنه مسیر برای بازگشت یه ژاوی باتجربه تر به بارسا تو آینده باز بمونه.

و بازی یک‌چهارم بازی با پاریس، خاطره‌ی شما از شب ریمونتادا چیه؟

بابام به خاطر خوشحالی دور از تمدنم ساعت 1:30 شب من و بارسلونا رو نفرین کرد. همین شد که بارسا دیگه روز خوش ندید (: ولی چشمام چیزی که میدیدنو باور نمی کردن و بعد از اون تنها تو فینال لوسیل 2022 همچین حسی داشتم؛ بعیده تا آخر زندگیم دیگه اون حس رو تجربه کنم.

بهترین بازیکنان بارسلونا در سال 1402 برای شما چه کسانی بودند؟

 روبرت لواندوفسکی بزرگ، لامیونل یامالسی.

اما سوپرلیگ، طرفدارش هستی؟

بله به شدت. من علاقه ای به تماشای بازی بارسلونا - ختافه ندارم.

به نظر میاد علیرغم تلاش‌های مشترک پرز و لاپورتا، بازهم تینی که بیش از همه به سوپرلیگ نیاز داره بارسلوناست؟

نیاز به پول باعث میشه آدم کارایی انجام بده که بهشون اعتقاد نداره. یه بارسلونای سالم از لحاظ اقتصادی هیچ وقت پشت مادرید در نمیومد اما باشگاه به اون پول نیاز داره (:

در سال 1402، گواردیولا همه چیز را برای خود کرد. نظرت درباره من سیتی پپ چیست؟

پپ برای من بهترین سرمربی تاریخه. این کم ستاره ترین سوپر تیم تاریخ فوتباله (دی بروین، رودری و هالند همگی بی نظیر هستند اما در سطح امثال زیدان، مسی، رونالدو و ... نیستن) و تا الان باید حداقل 3 تا لیگ قهرمانان می برد. فوق ستاره شون بهترین سرمربی تاریخه که بدون اون این تیم به دستاوردهایی بیشتر از تیم پیگرینی و مانچینی نمی رسید.

و آیا پپ روزی به نوکمپ جدید باز میگرده؟

توپ جمع کن بارسا بوده، محصول لاماسیاست، بازیکن و کاپیتان بارسلونا بوده و غیرممکنه فوتبال رو جایی خارج از بارسا تموم کنه. پپ گواردیولا به بارسلونا باز خواهد گشت اما نه به عنوان سرمربی. مگه مریضه بیاد عمر خودشو تو یکی از سخت ترین شغلای دنیا (سرمربی بارسلونا بودن) کوتاه کنه؟

پسر کوچولوی نوکمپ
گواردیولا نظاره گر تری ونبلز 

در سری آ، باشگاه مارادونا شاهکاری کرد و قهرمان سری آ شد، نظرت راجع به تیم اسپالتی چیست و برای شما قهرمانی بزرگان سنتی و جدال‌های همیشگی مثل میلان یووه، اینتر میلان، اینتر یووه و. .. جذابیت بیشتری داره یا باز شدن این دایره؟

اگه فقط در مورد سری آ حرف می زنیم، من دوست دارم فیورنتینای عزیز، تورینوی دوست داشتنی و لاتزیوی دلها هم وارد جمع مدعیا بشن. وقتی می بینم یه مجموعه سال ها زحمت می کشه و آخر سر به حقش میرسه لذت می برم حالا این مجموع می تونه ناپولی باشه یا اینتر و میلانی که از خاکستر به اوج برگشتن. واقعا دوست دارم روزگار تیمای شهر میلان سیاه باشه چون به دلایل فوتبالی از اونا بیزارم و کلا هر وقت تیمی به جز یوونتوس قهرمان شه حس عجیبی بهم دست میده (به خاطر سنمه فک کنم).

و در آلمان، بعد از تلاش ناکام دورتموند در نیمه‌ی ابتدایی سال 1402، لورکوزن و الونسو در نیمه‌ی دوم سال به تاج و تخت بایرن هجوم آوردن، راجع به الونسو وتاثیرش بر لورکوزن چه نظری داری؟

واقعا دوست ندارم تیمی به جز بایرن قهرمان بوندسلیگا بشه اما باید کردیت بدیم به تیم آلونسو. تا لحظه نگارش این متن اونا باختی ندادن و به نظرم کاملا شایسته اون جام هستن. نمی تونم بیشتر از سه تا بازیکن نام ببرم که هوش فوتبالیشون از ژابی بیشتر بوده باشه و این هوش وقتی با توانایی رهبری تلفیق بشه، میشه چیزی مثل این لورکوزن.

و در جام جهانی زنان، اسپانیا با ستارگان بارسا جام جهانی را به خونه برد. بازیها را دنبال می‌کردی؟

نه. به جز بازی هایی که گزارش بازی اونا رو توی طرفداری باید می زدم چیزی دنبال نمی کردم.

به نظرت ستارگان و عامل موفقیت دختران کاتالان چیه؟

هیچ باشگاهی بیشتر از بارسلونا روی تیم زنانش سرمایه گذاری نکرده و به اونا پر و بال نداده. فوتبال رو بذاریم کنار، در آینده از این کار باشگاه بارسلونا به عنوان کاری یاد میشه که یه قدم بزرگ تو راستای رسیدن به برابری جنسیتی تو جهان بود.

و دلایل پیشرفت بازی زنان؟

با احترام پیشرفتی داخل زمین نمی بینم چون معیارهای پیشرفت توی فوتبال برام خیلی بالاتر از این حرف ها هستن.

سال 1402، زمستان تلخ و شیرینی برای فوتبال ایران داشت. بعد از بازی جلوی ژاپن چه حسی داشتی؟

فیلمش موجوده:

 

 

و بعد بازی با قطر؟

قلیون کشیدیم و شب خاطره انگیزی کنار دوستام داشتیم.

نظرت راجع به این نسل تیم ملی؟

واقعا پیگیر اخبار و اتفاقات زندگی شخصی و حرفه ای اونا نیستم.

وقایع 1402

اتفاق تلخ:

شکست بارسا تو ال کلاسیکو رفت لالیگا؛ لعنتی همه چیزو عوض کرد.

اتفاق شیرین:

بازی هفتم فینال کنفرانس شرق بین بوستون سلتیکس و میامی هیت. دیدن شکست تیم سبز پوش همیشه لذت بخشه. سالگرد قهرمانی آرژانتین هم به چند دلیل زیبا شد برام.

پیشنهادات نوروزی

کتاب فوتبالی و غیر فوتبالی:

My Turn یوهان کرویف - fire and blood هم غیر فوتبالی

بازیهای قدیمی فوتبال:

فینال فرانسه آرژانتین برای من بهترین بازی تاریخه.

بازیکن، مربی یا هر شخصیت فوتبالی که تماشای گلها، مهارت‌ها و داستان زندگیش رو پیشنهاد میدهی:

رونالدو نازاریو؛ چشم نوازترین بازیکن تاریخ فوتبال. داستان زندگی الن آیورسن بسکتبالیست هم به شدت خوندنیه.

خواندنی...
و دیدنی، آلن ایورسن

فیلم یا سریال ایرانی و خارجی:

دوباره اوپنهایمر رو ببینید + هر فیلمی که دیوید فینچر قبل از مانک ساخت رو هم ببینید.
موزیک و خواننده: فکر نمی کردم از لیتو و چرسی - خواننده هم آرتا، لیتو، سمی لو و دوستانشون

پادکست:

Short History of (از Noiser)

شهری که برای سفر پیشنهاد میدهی:

سن فرانسیسکو

گل‌های برتر که پیشنهاد میکنی نگاه کنیم:

هر چی لوییس سوارز تو فصل 14-2013 زد.

اگر بخواهی به کسی یک کیت فوتبال هدیه عید بدهی انتخابت چیست؟ 

کیت کانسپت بارسا که توی اینستا دیدم و دستم خورد رفت و دیگه هیچ وقت ندیدمش.

و آرزوهای شما، فوتبالی یا غیر فوتبالی برای سال 1403:

قهرمانی بارسلونا تو لیگ قهرمانان اروپا - جور شدن کارهای مهاجرت خودم
با یک مصراع، بیت یا یک شعر میخوایم مصاحبه رو تموم کنی:
+ I get those goosebumps every time, yeah, you come around, yeah
You ease my mind, you make everything feel fine

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت
  • والیبالیست  سیرجان: با همدلی پیکان را شکست دادیم/ هدفمان قهرمانی است
  • عراق به جام ملت‌های آسیا صعود کرد
  • مصاحبه‌ نوروزی با نویسندگان سایت طرفداری؛ قسمت پنجم: علی آقااحمدی
  • بررسی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا؛ مبارزه برای رسیدن به 8 بلیت برنده
  • خرید مستقیم از شاپ آنلاین ترکیه (با بهترین قیمت لیر)