Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزاقی گفت:نماهنگ و موسیقی ارکسترال «اقیانوس بی پایان» با موضوع سردار شهید «قاسم سلیمانی» و شهدای مدافع حرم خانطومان سوریه و بانوای حاج «صادق آهنگران» و آواز استاد «محمدرضا اسحاقی» و «پرویز سیاهدشتی» در صدا وسیمای مرکز مازندران تولید شد.

«مریم رزاقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، از ساخت اثری فاخر به‌مناسب گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی» خبر داد و گفت: بنا بر دستور «هادی ابراهیمی»  مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران در راستای ساخت نماهنگی فاخر درباره سردار سلیمانی، تهیه‌کنندگی این کار به واحد شعرو موسیقی صدا وسیما واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول شعر و موسیقی صداوسیمای مرکز مازندران با اشاره به همکاری‌های پیشین با سردار حاج «صادق آهنگران»، بیان کرد: بنابر آگاهی از رفاقت و صمیمیت آهنگران و شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین توجه به این جمله حاج قاسم که " من به مازندران نمی‌روم چون شرمنده خانواده های شهدای خانطومانم که هنوز پیکرفرزندانشان برنگشته است " استفاده از ظرفیت سردار حاج قاسم آهنگران را در این کار ضروری دانستیم.

 

رزاقی تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید حاج صادق آهنگران‌ نماد موسیقی حماسی و هشت سال دفاع مقدس است، بر آن شدیم که در این اثر فاخر  از نوای سردار آهنگران و ظرفیت های ملی و حماسی آن  بهره‌ مند شویم و این مهم با حمایت های مدیر کل صدا وسیما به سرانجام رسید .

 

وی ، خاطرنشان کرد: بعد بازگشت پیکر مدافعان حرم از خانطومان، حاج صادق تصمیم گرفتند که به یاد آرزوی سردار شهید سلیمانی به مازندران سفر و با خانواده های شهدای حرم دیدار کنند بر این اساس  اثر " اقیانوس بی پایان"   بر مبنای سه شخصیت، حاج قاسم سلیمانی، صادق آهنگران و شهدای خانطومان شکل گرفت . این امتزاج نشان دهنده آن است که ایرانیان از شمال تا جنوب ، هم‌بستگی و هم‌افزایی لازم برای حفظ میهن اسلامی ایرانی را در زمان مقتضی خواهند داشت .

رزاقی گفت: از این جهت موسیقی اکسترال «اقیانوس بی پایان» را ساختیم تا بیان کنیم که ایرانیان از شمال تا جنوب دوشادوش یکدیگر برای حفظ اسلام و ایران آماده اند؛  این قطعه اکسترال حماسی  به اهتمام  «محمد زمان اسماعیلی» یکی از بهترین آهنگسازان جوان استان و کشور با نواختن ۱۷ ساز شمالی و جنوبی تولید شد.

 

وی با اعلام اینکه این کار از دو ماه پیش آغار شد، گفت: این اثر ، همزمان با سرودن شعر و ساخت ملودی شروع  و شاعر و آهنگ‌ساز با هم تولید این اثر فاخر را آغاز کردند که اتفاق کم‌نظیری است، محتوای این شعر به دوستی سردار سلیمانی و آهنگران می‌پردازد و زبان حال آقای آهنگران به حاج قاسم است ؛ ای کاش پس می‌داد دنیا رفیقم را ...

تهیه کننده نماهنگ و موسیقی ارکسترال «اقیانوس بی پایان» بیان کرد: این نماهنگ،  در سه اپیزود ساخته شد  از زمانی که حاج صادق آهنگران  در حال سفر به مازندران است به موسیقی جنوبی ایران می‌پردازد، اپیزود دوم  به شهدای وطن و حرم  مازندران می پردازد که با ورود سردار آهنگران به شمال همراه است  که استاد «محمد رضا اسحاقی» و «پرویز سیاهدشتی» اجرای این بخش از موسیقی را بر عهده دارند و اپیزود سوم به ماجرای خاطومان که اردیبهشت سال 95 پس از نقض آتش بس در سوریه، به وقوع پیوست و سعید کمالی از ساری، محمد بلباسی از قائمشهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی‌فر و سید رضا طاهر از بابل، سیدجواد اسدی و محمود رادمهر از ساری، علیرضا بربری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر در شهرک راهبردی خانطومان سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند که پیکر مطهر حاج رحیم کابلی از میان این شهدا هنوز به وطن بازنگشت، اشاره می کند  که حاج صادق به حاج قاسم می‌گوید؛ سواران تو برگشتند از میدان خانطومان ...

وی عنوان کرد: این نماهنگ به نویسندگی و کارگردانی «محمد رضایی»  و عوامل حرفه‌ای صدا و سیما ساخته شد و یکی از موسیقی‌های فاخر سازمان صدا و سیما به‌شمار می‌آید که روزچهارشنبه۲۷ آذر همزمان با برگزاری پیش کنگره بزرگداشت اولین سالگرد شهید قاسم سلیمانی  رونمایی خواهد شد .

 

رزاقی در پایان اذعان کرد : پیشنهاد ساخت قطعات موسیقی ارکسترال برای۵ سردار شهید استان در سال‌های آینده ارائه شد که حمایت همه نهاد های فرهنگی استان برای تولید آثاری فاخر و پخش از  شبکه سراسری را خواستاریم.

 

به گزارش شبستان نماهنگ و موسیقی ارکسترال «اقیانوس بی پایان»  اثری ارزنده و فاخر با طراحی و ایده «هادی ابراهیمی»مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران، تهیه‌کنندگی و شعر «مریم رزاقی»، نویسندگی، کارگردانی و تدوین «محمد رضایی»، آهنگسازی «محمد زمان اسماعیلی»، تصویربرداری «امیرارسلان امیری»، عکاسی «اکبر قاسمپور» وبانوای حاج «صادق آهنگران» و آواز استاد «محمدرضا اسحاقی» و «پرویز سیاهدشتی» اثری ماندگار خواهد بود.که به زودی از شبکه های سراسری پخش خواهد شد .

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید رحیم کابلی سردار شهید قاسم سلیمانی شهدای خانطومان حاج صادق آهنگران شهدای مدافع حرم موسیقی ارکسترال مرکز مازندران قاسم سلیمانی صادق آهنگران حاج صادق حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی

این مراسم باحضور قشر‌های مختلف و مسوولان برگزار شده و سخنران این مراسم سردار شکارچی سخنگوی ستادکل نیرو‌های مسلح است.
سردار شهید حسین املاکی قائم مقام لشکر ۱۶ قدس گیلان در دوران دفاع مقدس بود.
این شهید مفقودالاثر نهم فروردین سال ۱۳۶۷ به دلیل حمله‌ی شیمایی دشمن بعثی در ارتفاعات بانی بنوک در سن ۲۷ سالگی به شهادت رسید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فداکاری ایشان در جبهه را ستودند در وصف وی فرمودند: «شهید املاکیِ شما جانشین فرمانده لشکر گیلان وقتی در میدان جنگ در معرض بمباران شیمیایی بود و بسیجیِ بغل دستش ماسک نداشت؛ او ماسک خودش را برداشت و به صورت بسیجیِ همراهش بست! قهرمان یعنی این.»
از سردار شهید املاکی دو فرزند دختر و یک پسر به یادگار مانده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • نماهنگ کودکان افغانستانی + فیلم
  • «نذر عشق»؛ نماهنگ کودکان «افغان» با طعم ۳۲۰۰۰ نان به نیت ۳۲۰۰۰ شهید غزه (فیلم)
  • رشد ۷ درصدی تولید بنزین در ۱۴۰۲/ ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امسال آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • فتح الله زاده روی آنتن: گفتید بگویم خواننده مورد علاقه‌ام آهنگران است!