Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ اسدی گفت: سهام‌ داران‌ روش غیرمستقیم باید به سامانه سجام‌ مراجعه و احراز‌ هویت‌ شوند و کد‌ بورسی دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حمید شیخ‌ اسدی دوشنبه شب (۲۴ آذر) در گفتگوی خبری سیمای‌ مرکز کرمان با موضوع «سهام عدالت و سامانه سجام» بیان کرد: در استان کرمان یک میلیون‌ و ۹۳۰ هزار نفر مشمولین‌ کل سهام داران‌ عدالت هستند و طبق فراخوانی که دولت در خرداد ماه امسال اعلام‌ کرد از این تعداد یک‌ میلیون‌ و ۴۰۰ هزار نفر سهام‌ عدالت خود را به روش غیر مستقیم و ۵۳۰‌ هزار نفر هم روش‌ مستقیم‌ را برای سرمایه گذاری در بورس انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان‌ کرمان با اشاره به اینکه مشمولین‌ سهام‌ عدالت که روش مستقیم‌ را انتخاب کرده اند مدیریت سهام‌ برعهده خودشان است و مشمولین‌ سهام‌ عدالتی که سهام‌ خود را به روش غیر مستقیم‌ انتخاب کرده اند مدیریت‌ آن را بر عهده شرکت های خصوصی استان‌ محل زندگی خود سپرده اند؛ افزود: سهام‌ داران‌ روش غیرمستقیم باید به سامانه سجام‌ مراجعه و احراز‌ هویت‌ شوند و کد‌ بورسی دریافت کنند لذا در حال حاضر توجه ما به آن‌ یک میلیون‌ و 400‌ هزار نفری است که در سامانه سجام‌ ثبت اطلاعات نکرده و کد بورسی ندارند.

 

 

 

شیخ اسدی با بیان اینکه از لحاظ مشمولین‌ سهام‌ عدالت جزو ۵ استان‌ اوّل کشور هستیم؛ عنوان کرد: برداشت مردم‌ از مراجعه به سامانه سجام این‌ است که باید حتماً به دفاتر پیش خوان دولت، کافی نت ها یا پست‌ بانک ها مراجعه حضوری داشته باشند در حالی که نباید اینگونه باشد زیرا در شرایط کرونایی قرار داریم‌ و با تلاش فراوان‌ برخی شهرستان‌ ها از حالت قرمز به رنگ نارنجی درآمده اند که نباید تلاش کادر درمان را با ازدحام در‌ دفاتر‌ خراب کرد.

 

 

وی بیان‌ کرد: الزامی برای حضور در دفاتر نیست‌ و از مردم‌ می خواهیم‌ که در خانه بمانند و به صورت غیرحضوری این‌ کار را انجام دهند، این‌ بستر فراهم‌ شده است تا مردم‌ در خانه هم بتوانند در سامانه سجام‌ وارد شده و کد بورسی دریافت کنند در هر خانه ای حداقل یک نفر تحصیلکرده و یک کامپیوتر یا گوشی موبایل و یا تبلت‌ وجود دارد.

 

 

شیخ‌ اسدی با توصیه به اینکه مردم‌ به هیچ‌ وجه از فراخوانی که ارائه شده است برداشت اشتباه نداشته باشند، تأکید کرد: ترافیک به وجود آمده در دفاتر پیشخوان ناشی از این‌ است که امروز مخاطبِ  ما و مراجعه کننده کسی است که مشمول سهام‌ عدالت‌ غیرمستقیم‌ نیست و یا عده ای اطلاعات شان کم است و روش مستقیم‌ را انتخاب کرده اند که برای نتیجه این سهام‌ به دفاتر مراجعه می کنند.

 

 

وی ادامه داد: طی دو هفته اخیر از طریق رسانه ها و مطبوعات اعلام کردیم‌ که مهلت مراجعه تمدید شده و در حال حاضر هم تا ۳۰ آذر ماه تمدید شده و تا زمانی مردم‌ نیاز داشته باشند که در این‌ سامانه ثبت نام کنند این زمان تمدید می شود پس مردم‌ نگران پایان مهلت‌ نباشند، سلامتی آن‌ ها مهم است و در ستاد مبارزه‌ با کرونای استان‌ و شهرستان ها این‌ مهلت تمدید شده است.

 

 

شیخ اسدی با‌ اشاره به اینکه برای برخی افراد امکان ثبت‌ نام‌ به صورت غیر حضوری وجود ندارد؛ توصیه کرد: با رعایت‌ پروتکل های بهداشتی و با‌ آرامش به مراکز پیشخوان، پست بانک یا کافی نت مراجعه و نسبت به ثبت نام در سامانه سجام‌ اقدام‌ کنند تا خطر کرونا کسی را تهدید نکند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مشمولین‌ سهام‌ عدالت غیرمستقیم، برای استفاده از سود سهام و اینکه بتوانند در انتخابات الکترونیکی شرکت های خصوصی شرکت کنند باید این کد بورسی را دریافت کنند.

 

 

شیخ اسدی در خصوص متوفیان‌ دارای سهام‌ عدالت هم گفت: در حال حاضر سامانه سجام‌ برای آن‌ ها متوقف شده و سامانه ای در قوه‌ قضائیه طراحی می شود تا وُراث بتوانند از این‌ سهام‌ بهره مند شوند.

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: روش غیرمستقیم سهام عدالت سامانه سجام دریافت کنند شیخ اسدی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد حذف ممنوعیت استخدام رسمی در برنامه هفتم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات حکمرانی این مرکز  گزارشی با عنوان «بررسی لایحه برنامه هفتم: پیوست عدالت برای احکام استخدامی، موضوع بند الف ماده ۱۰۶» تدوین و منتشر کرد.   در این گزارش آمده است:   عدالت، اساسی‌ترین اصل در تدوین قوانین بوده و نیز در سیاست‌های کلی برنامه هفتم بر «پیشرفت توأم با عدالت» تأکید شده است.   این گزارش تلاش دارد تا به بررسی ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم بپردازد که به عنوان راهکاری برای افزایش بهره وری نیروی انسانی پیشنهاد شده است و قصد دارد این موضوع را از منظر میزان انطباق و همراستایی با عدالت بررسی کند.    براساس ارزیابی‌های انجام شده، این بند از برنامه هفتم با عدالت انطباق کمی دارد. اولا تشخیص صحیحی از مسئله صورت نگرفته و موضوع استخدام رسمی ضریب و اثر چندانی در ایجاد بهره‌وری ندارد. ثانیا در عرصه توزیع اولیه اثر منفی کم و در عرصه توزیع فرآیندی و عدالت تأمینی اثر منفی زیادی دارد. برابری‌های اساسی همچون برابری تمهیدی و برابری فرآیندی شده در این بند نقض شده و منتهی به تبعیض‌های ناموجه خواهد شد.    این بند در برش‌های جمعیتی اثر منفی بر برش نسلی و برش قشری خواهد داشت. در شاخصه‌های فساد، امکان و ظرفیت ایجاد تعارض منافع در این پیشنهاد وجود دارد. همچنین در شاخصه‌های حکمرانی مردمی بواسطه عدم اقناع جامعه نسبت به چنین پیشنهادی، اثر منفی بر احساس عدالت در پی تصویب آن را شاهد خواهیم بود.   پیشنهاد می‌ شود که بند الف ماده ۱۰۶ برنامه هفتم یا حذف شود یا در آن اصلاحات جدی و بسیار اساسی صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • استخدام رسمی برای مدت ۵ سال ممنوع شد؟
  • گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • پیشنهاد حذف ممنوعیت استخدام رسمی در برنامه هفتم
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • کدام کشور قوی‌ترین پاسپورت دنیا را دارد؟
  • یاشار سلطانی کیست؟ / برخورد مومنانه با آیت الله کاظم صدیقی ترند شد/ تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟ /واکنش‌های تند علیه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی/ جهان در شوک بابت حادثه تروریستی مسکو