Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قصه زندگی اتباع خارجی در خوزستان و به ویژه اهواز سر دراز دارد و ماجرا از آنجا شروع شد که بسیاری از مردم از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراقی و بنگلادش در این کلانشهر سکونت کردند.

نکته جالب اینجاست که بسیاری از آنها مسکن و مغازه اجاره و کسب و کار هم برای خود دست و پا کردند، عده ای از آنها نیز در احداث ساختمان ها و برج ها به کار گرفته شدند و به عقیده برخی، علت بکارگیری آنها این بود که نیازی به بیمه نداشتند و جزو کارگران ارزان قیمت محسوب می شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا جاییکه اطلاعات کسب شده، اتباع خارجه اجازه مالکیت در ایران را ندارند، البته اگر مراحل قانونی آن طی شود این اقدام بلامانع خواهد بود، اما طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر هجوم خارجی ها برای خریداری مسکن در اهواز در فضای مجازی دست به دست می شود که بارخوردهای زیادی به دنبال داشته است.

به گفته غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و قنبرعلی زنگنه رئیس اتحادیه مشاوران املاک در اهواز خرید مسکن از سوی اتباع خارجی و سرمایه گذاری آنها را تکذیب کردند و گفته اند نقل و انتقال ملک در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود و اطلاع از آن، به استعلام دارایی و شهرداری و تاییدیه ثبت نیاز دارد که بر اساس کد ملی و شماره شناسنامه صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید

ماجرای هجوم خارجی‌ها به اهواز برای خرید مسکن واقعیت دارد؟

به گفته زنگنه، خرید و فروش املاک به اتباع خارجی ممنوع است، ضمن اینکه رهن و اجاره ملک نیز با اجازه نهادهای دولتی انجام می شود و چنین اتفاقی محال است. پس چرا محمود زاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری اخیر علت گرانی مسکن در اهواز را هجوم خارجی ها برای خرید ملک عنوان کرده است؟

سری به مشاوران املاک در سطح اهواز زدیم، ولی نه تنها این موضوع تایید نشد، علاوه بر تعجب نسبت به شنیدن چنین موضوعی گفتند: خریداری ملک از سوی افراد غیرایرانی محال است و حتی اجاره کردن ملک تجاری و مسکونی منوط به طی کردن مراحل ویژه است، اگرچه با بازگشت اتباع افغانی طی سال های اخیر، به میزان قابل توجهی افراد تبعه افغان در اهواز کاهش یافته و حتی می توان گفت تعداد آنها به صفر رسیده است.

آنها در پاسخ به این پرسش که عراقی ها هم اجازه معامله ندارند؟ گفتند: براساس قوانین سازمان اسناد و املاک و ثبت احوال، امکان فروش ملک به خارجی ها امکانپذیر نیست و این اقدام ممنوع است.

با شنیدن این صحبت ها، این سوال پیش آمده است که محمودزاده بر چه اساسی چنین ادعایی را مطرح کرده که سبب بروز جنجال در رسانه ها شده است؟ چرا علت گرانی مسکن در کشور و شهرهای تهران و اهواز را نبود نظارت بر بازار خرید و فروش و سلیقه ای شدن قیمت ها عنوان نکرد؟ در گذشته براساس منطقه، قیمت گذاری زمین انجام می شد، اما طی سال های اخیر مالکان براساس نظر و سلیقه و نیاز شخصی خود اقدام به اعلام قیمت می کنند.

این اتفاق شایع را زمانی می توان متوجه شد که وقتی تصمیم می گیریم در یکی از خیابان ها و مناطق اهواز ملک خریداری کنیم، با هر صاحب ملکی که صحبت کنی، قیمت های مختلفی می گویند، این در حالی است که قدمت ساختمان ها و ارزش ملک و مزایای آنها برابر است و هیچ تفاوتی نباید از نظر قیمت ایجاد شود، تفاوتی که در قیمت هر مترمربع وجود دارد به 200 هزار و 500 هزار و یک میلیون تومان محدود نمی شود، بلکه تفاوت ها به بیش از 2 و 3 میلیون تومان هم می رسد.

نبود نظارت ها و قوانین واحد و خالی بودن جای ثبات قیمت ها نه تنها در کالاهای اساسی و کوچک دیده می شود، بلکه سبب تفاوت های محسوس در قیمت زمین و مسکن نیز شده است و بطوریکه کسی توانایی خرید ملک حتی در مناطق دورافتاده و پایین شهر را ندارد و بسیاری از خانواده ها سالها باید طعم تلخ مستاجری را تحمل کنند و برخی هم در آرزوی خرید مسکن، چشم از دنیا ببندند.

انتهای پیام/گ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتباع خارجی خرید مسکن قیمت مسکن اجاره مسکن خارجی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از قهرمانی در سری‌آ؛ اینتر خرید طارمی را تایید کرد

اینتر در دیدار حساس برابر میلان که در ورزشگاه سن سیرو برگزار شد با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، این پیروزی کافی بود تا اینتر ۵ هفته قبل از پایان لیگ، قهرمانی خود را در سری آ قطعی کند و یک شب فراموش نشدنی را برای هوادارانش رقم بزند.

پیرو آسیلیو، مدیر ورزشی باشگاه اینتر در گفت‌وگویی که با شبکه DAZN داشت از جذب دو بازیکن جدید خبر داد. او گفت: این یک لحظه خاص برای همه ما در باشگاه اینتر است و همه از این قهرمانی خوشحال هستیم. اکنون انتظارات از تیم بالا رفته است. فعلا برای فصل بعد دو بازیکن جدید را جذب کرده‌ایم.

خبرنگار شبکه DAZN اعلام کرد که منظور مدیر ورزشی باشگاه اینتر از این دو بازیکن مهدی طارمی ستاره پورتو و زیلنسکی بازیکن تاثیرگذار ناپولی است که فصل بعد برای اینتر به میدان خواهند رفت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898578

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • تمام؛ مالکیت سرخابی‌ها توسط AFC تایید شد
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • پس از قهرمانی در سری‌آ؛ اینتر خرید طارمی را تایید کرد