Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@17:22:07 GMT

آتش‌سوزی بامدادی در برج مسکونی شهرک غرب+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۲۱۳۳

آتش‌سوزی بامدادی در برج مسکونی شهرک غرب+ تصاویر

خبرگزاری تسنیم:سید جلال ملکی با اعلام خبر آتش‌سوزی بامدادی در یک مجتمع مسکونی در شهرک غرب، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲ بامداد امروز (۲۵ آذر) یک مورد آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در شهرک غرب، خیابان مهستان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که با توجه به حساسیت موجود آتش‌سوزی در برج‌های مسکونی آن هم در این ساعات میانی شب، به‌سرعت در لحظات نخست، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی، آتش‌نشانان چهار ایستگاه آتش‌نشانی به‌همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی، نردبان هیدرولیکی و تشک نجات را به محل حادثه اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: محل حادثه یک ساختمان ۱۱ طبقه مسکونی بود که در هر طبقه آن دو واحد بزرگ وجود داشت.

وی تصریح کرد: در طبقه اول (روی همکف)، در یکی از واحد‌ها به وسعت حدود ۱۶۰ متر، در یکی از اتاقها، انباری پشتی، بالکن و بخشی از پذیرایی (حدود ۴۰ متر) آتش‌سوزی روی داده، کاملاً شعله‌ور و شعله‌های آتش در حال سرایت به دیگر بخش‌های واحد بود.

ملکی با انتشار دود فراگیر در این طبقه و طبقات بالایی این مجتمع، ادامه داد: طبیعتاً در ساعات میانی شب، تعدادی از ساکنان این مجتمع نیز در وضعیت ناایمنی گرفتار بودند و به گفته مالک، در لحظات اولیه به قدری شدت دود و حرارت زیاد بود که اصلاً راه فراری وجود نداشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان از دو جهت (نردبان دستی از خارج و آب‌رسانی از داخل راهرو و ساختمان) مشغول خاموش کردن آتش شدند، گروه‌های دیگر از آتش‌نشانان نیز با استفاده از دستگاه‌های تنفسی به طبقات بالایی رفته و نسبت به خروج افراد و کمک برای خارج کردن آن‌ها اقدام کردند.

وی بیان کرد: در نهایت حدود ۳۰ تا ۳۵ نفر از ساکنان که در آن لحظات در واحد‌های مختلف محبوس شده بودند به ویژه آقایان و خانم‌های سالمند، توسط آتش‌نشانان به سلامت و بدون آسیب‌دیدگی از ساختمان خارج شدند

ملکی با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه مصدوم و تلفات جانی برجای نگذاشت، متذکر شد: در نهایت آتش خاموش شد و از گسترش و سرایت بیشتر آن به‌سایر نقاط جلوگیری به‌عمل آمد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران یادآور شد: لطف خدا همیشه شامل حامل است، در صورت دیرتر رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه یا شعله‌ور شدن بیشتر واحد مذکور و سرایت آتش به سایر بخشها، طبیعتاً خارج کردن چند ده نفر بسیار سخت بود و با وضعیت بحرانی مواجه می‌شدیم بنابراین تأکیدات سازمان آتش‌نشانی مبنی بر راه‌اندازی سیستم‌های ایمنی در ساختمان‌های بلندمرتبه و سختی‌های صورت گرفته در این رابطه، به همین دلیل است.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک سیستم اعلام ساده آتش‌سوزی در این ساختمان‌های وجود داشته باشد، در لحظات اولیه بروز آتش‌سوزی، ساکنان باخبر خواهند شد و در صورت وجود سیستم اطفاء کارآمد در ساختمان‌های مذکور، بسیار می‌تواند از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری به عمل بیاورد.

منبع: فردا

کلیدواژه: آتش سوزی برج مسکونی شهرک غرب سازمان آتش نشانی آتش نشانان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار، خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهردای تهران اظهار کرد: ساعت 12:31 دقیقه امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک کارگاه در محدوده پامنار، کوچه پرتویی به سامانه 125 اطلاع‌رسانی آتش‌نشانی اعلام شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، نیروها از 3 ایستگاه به همراه تجهیزات لازم به محل اعزام شدند؛ محل آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری بود که به دلیل کارهای رنگرزی که در آنجا صورت می‌گرفت و مواد اشتعال‌زا وجود داشت حریق رخ داده بود و شعله آن در حال سرایت به طبقه پایین که وسعت بزرگ‌تری داشت، بود، آتش‌نشانان عملیات را سریعاً آغاز کردند که باعث جلوگیری از گسترش آتش به اطراف شد.

مرگ هولناک کارگر جوان در خیابان قزوین

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: یک نفر از آتش‌نشانان از ناحیه پا حین اطفای حریق دچار مصدومیت شد و خوشبختانه از افراد حاضر در آنجا شخصی دچار مصدومیت نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • کپسول آتش نشانی وسیله‌ای ضروری برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری
  • حریق منزل مسکونی در سبزواربا ۲ مصدوم
  • آتش سوزی منزل مسکونی در سبزوار منجر به مصدومیت ۲ نفر شد
  • آتش سوزی منزل مسکونی در سبزوار ۲ مصدوم داشت