Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور با اشاره به جایگاه سازمانی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: به دلیل شفاف نبودن منابع تأمین مالی برای صندوق نوآوری و شکوفایی؛ این صندوق در بودجه سال بعد مورد غفلت قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نشست امضای توافق‌نامه هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری در طرح‌های فناورانه پارک‌های علم و فناوری، با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور و علی وحدت مدیر عالم صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم با تبریک هفته پژوهش، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای پیش‌برد اهداف حوزه علم و فناوری، گفت: تاکنون شاهد انجام کارهای بزرگی در حوزه علم و فناوری بوده‌ایم که این موضوع نیاز به هماهنگی تمام عوامل حاضر در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور داشته است.صندوق نوآوری و شکوفایی هم یکی از اصلی‌ترین اعضای این اکوسیستم است و یکی از مهم‌ترین عناصر برای شکل‌گیری و تمام مجموعه‌های دانش‌بنیان کشور. این صندوق به مثابه یک ظرفیت بزرگ در این حوزه است.

غلامی تصریح کرد: حمایت‌هایی که صندوق نوآوری و شکوفایی در صاحبان ایده و استارتاپ‌ها انجام داده است برای اکوسیستم نوآوری کشور بسیار حائز اهمیت بوده‌ است. حالا می‌توان گفت تمام استان‌های کشور دارای یک پارک علم و فناوری هستند که زیرمجموعه معاونت پژوهش وزارت علوم است. در واقع از 40 پارک‌ علم و فناوری کشور، 37 پارک علم و فناوری زیرمجوعه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم فعالیت می‌کنند.

وزیر علوم گفت: شکل‌گیری صندوق‌های پژوهش و فناوری از ضروریات مهمی بود تا به واسطه آن اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور شکل بگیرد و این ظرفیت با حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد شده است. من شاهد انگیزه‌ها برای شکل‌گیری این فرآیند بوده‌ام.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته بخش خصوصی هم به عرصه سرمایه‌گذاری خطرپذیر که از جمله وظایف این صندوق است ورود کرده و حالا سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در این حوزه بیشتر شده است. چون بخش خصوصی به این حوزه ورود کرده انگیزه بیشتری هم برای حفظ سرمایه دارد و همین باعث می‌شود طرح‌ها و برنامه‌های شرکت‌ها و استارتاپ‌ها پخته‌تر و بهتر باشند.

غلامی با اشاره به بخش‌های سرمایه‌گذاری مختلف کشور خاطرنشان کرد: ما در کشور جایی نداشتیم که دست به انجام سرمایه‌گذاری خطرپذیر بزند و صندوق نوآوری و شکوفایی برای اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه علم و فناوری دست به ابداع زد.

وزیر علوم با اشاره به مشکلات بودجه‌ای پیش آمده برای صندوق نوآوری و شکوفایی، بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی از باب جایگاه سازمانی به عنوان زیرمجموعه شورای عالی عتف فعالیت می‌کند و به دلیل شفاف نبودن منابع تأمین مالی برای این صندوق در بودجه سال بعد مورد غفلت قرار گرفت. امیدواریم اتفاق جدیدی برای تأین مالی این صندوق بیفتد و بیشتر مورد حمایت قرار بگیرد.

وی به موضوع هم‌سرمایه‌گذاری در صندوق نوآوری و شکوفایی هم اشاره کرد و گفت: بحث هم‌سرمایه‌گذاری، با همت صندوق نوآوری و شکوفایی به پیش می رود و یکی از وظایف آن اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاران برای ورود به این عرصه است.

ارائه خدمات صندوق نوآوری به‌صورت تلفنی و مجازیاعطای تسهیلات صندوق نوآوری به برگزیدگان جشنواره شیخ‌ بهاییاهمیت ورود شرکتهای دانش‌بنیان به بورس چیست؟/ برنامه‌ریزی صندوق نوآوری برای ایجاد صندوق حمایتی در بورس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی وزارت علوم صندوق نوآوری و شکوفایی وزارت علوم صندوق نوآوری و شکوفایی سرمایه گذاری علم و فناوری وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟