Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@05:06:30 GMT

جزئیات جدید از عرضه خودرو در بورس

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۲۸۷۷

رئیس شورای رقابت گفت: اگر خودرو در بورس عرضه شود، دیگر خودرو با قیمت منصفانه ای که شورا برای مصرف کننده در نظر گرفته به دست مشتری نمی رسد و مردم باید آن را با قیمت حراجی از بورس بخرند.

رضا شیوا با اشاره به آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: برای عرضه خودرو در بورس کالا، طرح هایی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرضه خودرو در بورس کالا باعث می شود قیمت منصفانه ای که شورای رقابت ارائه می دهد و از طریق قرعه کشی به دست مشتری می رسد، از بین برود. رئیس شورای رقابت با بیان اینکه اکنون با قیمت منصفانه ای که شورای رقابت اعلام می کند، هم خودروساز و هم مصرف کننده راضی است، گفت: آخرین نظر در خصوص عرضه خودرو در بورس این بود که شورای رقابت در قیمت گذاری دخیل باشد است اما این نظر در شورا رای نیاورد. مجدد در مجلس شورای اسلامی طرح را عنوان کردند و یک بار هم در آن جلسه شرکت کردم. این مقام مسئول ادامه داد:قیمت های شورای رقابت برای تولید کننده منصفانه است و قیمتی که بورس مشخص می کند مشخص نیست منصفانه باشد یا خیر چرا که بورس مانند یک حراجی عمل می کند و در آن هر که قیمت بالاتری برای کالا بدهد، کالا را می خرد و دیگر حقوق مصرف کننده در آن در نظر گرفته نمی شود. شیوا گفت: تفاوت زیادی بین قیمت حراجی بورس و قیمتی که شورای رقابت می دهد وجود دارد و اگر خودرو در بورس عرضه شود به قیمت واقعی به دست مصرف کننده نمی رسد و مصرف کننده واقعی از آن بهره مند نمی شود. 

برچسب ها: شورای رقابت ، بورس ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000L5I

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شورای رقابت بورس بازار سرمایه عرضه خودرو در بورس شورای رقابت مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس علی آبادی، وزیر صمت دیروز درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

این در حالی است که سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی مرکزی ملی رقابت به مهر گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده. بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند. نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

ان فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند. نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده. در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت