Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جلسه هیئت رئیسه نهاد با دفاتر نهاد در دانشگاه های استان خراسان رضوی گفت: رویکرد نهاد در دوره پیش روی این است که فضای فعالیت ها با حضور نهاد محدود به فضای فعالیت های فرهنگی آن هم فقط در بخش دینی نباشد و طبق مطالباتی که مقام معظم رهبری از ما دارند این است که جریان دانشگاه جریان رو به جلو و دانشگاه اسلامی باشد و این محقق نمی شود مگر آنکه جریان مدیریت آموزش و پژوهش دانشگاه ها به صورت جدی به موضوع رسالت ها و شاخص ها و معیارهای دانشگاه اسلامی توجه کنند و برای رسیدن به آنها برنامه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توجه جدی به جریان مدیریت آموزش و پژوهش دانشگاه ها افزود: لازمه اولیه این است که دوستان یک همزبانی، هم افقی و ارتباط با این بخش های جدید و دور از فعالیت های متداول نهاد یعنی بخش‌های آموزش و پژوهش داشته باشند و این اتفاق صورت بگیرد و ما از عزیزانمان یک تحلیل راهبردی و آینده نگر از وضعیت آموزش عالی در حوزه دانشگاه‌ها و استان داشته باشیم که این اتفاق به تصمیم گیری های ما در نهاد کمک خواهد کرد و بهره خواهیم برد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: همکاران ما در قالب نشست های دانشگاهی با مشورت با استادان آشنا به فضای دانشگاه و نهاد و دغدغه مند، تحلیلی از وضعیت آموزش عالی و یک تحلیل راهبردی و آینده نگر درباره آموزش عالی در استان و در دانشگاه خودشان ارائه بدهند و نشست هایی در قالب استانی با عزیزان و مسئولین آموزشی و پژوهشی برگزار کنند.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به اهمیت قرارگاه جهادی در دانشگاه‌ها گفت: در فضای تعطیلی دانشگاه‌ها به واسطه شیوع ویروس کرونا قطعاً عزیزان کار قرارگاهی را به صورت ویژه پیگیری کنند.

وی گفت: دوستان عزیزمان در دانشگاه های علوم پزشکی در خراسان رضوی در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند و از سوی دیگر انگیزه و اهتمام فراوانی در گروه های جهادی و گروه های دانشجویی در حضور در فضای درمانی و بهداشتی و کمک به آسیب دیدگان از فضای شیوع بیماری کرونا است و فعال هم هستند و کمک به این دو بخش و متصل کردن اینها و حضور عالمانه و متعهدانه و جهادی در این فضاها رسالت نهاد است و همکاران در فضای قرارگاهی که مطالبه نهاد از دانشگاه‌ها است به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  با اشاره به خلاء فعالیتهای تربیتی و سازندگی در فضای عدم حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها عنوان کرد: در این فضای تعطیلی ها به ظاهر فضای تربیتی و معنوی و آن جنبه سازندگی و ابعاد غیرآموزشی جریان دانشگاهی نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ارتباط دانشجو با مجموعه دانشگاه در حد آن صفحاتی است که در سامانه های آموزشی دانشگاه ها و در قالب کلاس های مجازی است و ارتباط و اتفاق دیگری رخ نمی دهد و ما در این فضا و خلاء فعالیتهای تربیتی و سازندگی را داریم هم در سایر بخش‌های مجازی که جوانان ما حضور دارند، این بخش فرهنگی تربیتی و اخلاقی و معنوی مغفول مانده است و برای همین عزیزان باید برای این بخش ایده و طراحی‌هایی داشته باشند تا حضور قوی و جدی را در این فضا صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: باید برای اساتید دانشگاه‌ها در فضای مجازی دوره‌هایی را تعریف کنیم به خصوص استادانی که جوان هستند و از مدت جذب شان خیلی نگذشته است و برای اعضای هیئت علمی و برای خانواده های این عزیزان برنامه‌هایی تعریف کرد زیرا مخاطب ما تنها دانشجویان نیستند و خوب است که همکاران از تمام ظرفیت خودشان در این زمینه استفاده کنند و در این بخش برای اساتید و مدرسان گروه معارف در این فضاها طراحی داشته باشند و به نوعی هم خودشان فعال باشند و هم ایده‌ها را برسانند.

وی در پایان با اشاره به هیئت‌های جذب افزود: همکارانی که عضو هیئت جذب هستند نسبت به جذب اعضای هیئت علمی در این سال آخر دولت حساس باشند گاهی وقتها غفلت‌هایی صورت می‌گیرد و شما عزیزان نباید این مطالبات را دست کم بگیرید و با دقت و با ملاحظه فراوان معیارهایی که شاخص یک عضو هیئت علمی تراز دانشگاه‌های اسلامی است را بشناسید و از این شاخص ها تنزل نداشته باشید و تمام جوانب را در نظر بگیرید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش پژوهش مقام معظم رهبری مدیریت مقام معظم رهبری دانشگاه ها داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری به نقل از مرکز خبر خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد 3، 11 و 21 نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد. در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکردهای داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی دادهها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

 محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقاء سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتواها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • مراقب نیش ها باشید!
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی