Web Analytics Made Easy - Statcounter

رابط هیات رئیسه شورایاران منطقه 15 با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از ابر مسئله و مسائل مهم محلات منطقه15 را اعلام کرد و ضمن بر شمردن فرصت ها و تهدیدات منطقه خواستار نگاه ویژه شورای اسلامی شهر تهران به مسائل مختلف منطقه شد.

به گزارش برنا؛ قاسم حسین زاده رابط هیات رئیسه منطقه 15 در ابتدای دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورا با تاسی از سخنان رهبری انقلاب اعلام کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با شهر تهران  اعلام داشتند« تهران باید به شهری با هویت ایرانی ، اسلامی، زیبا روح نواز، دارای رفاه عمومی و مقاوم تبدیل شود، شما تلاش کنید با همت در کار و خدمت، تجربه خوبی به یادگار بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در  ارتباط با موقعیت جغرافیایی منطقه گفت: منطقه 15 دارای 20 محله و 7 ناحیه است. این منطقه با مساحت 35 هکتار جمعیتی656,747 نفری را در خود جای داده و105 مسجد26 کتابخانه ،3 بیمارستان  و 2 دانشگاه و... دارد.

حسین زاده در مورد فرصت های منطقه 15 که جایگاه این منطقه را در صورت توجه متحول کند گفت: تفرجگاه مسگرآباد  در اوج آلایندگی تهران میزان آلودگی اش نزدیک به صفر  فرصتی استثنایی است. کوه های بی بی شهربانو که با منطقه 20 و شهر ری همجوار است  در کنار پروژه ری-فورت ، زندان هارون الرشید،پارک آبی آزادگان،کوشک امیر سلیمانی،امام زاده سیده ملک خاتون می تواند فرصت های استثنایی در منطقه به وجود آورد.

او ضمن توضیح در مورد مسائل اجتماعی پیرامونی گرمخانه خاوران در منطقه 15 این گرمخانه را ابر مسئله منطقه و برخی محلات پیرامونی این گرمخانه عنوان کرد و خواستاررسیدگی به وضعیت این گرمخانه به منظور کاهش آسیب های پیرامومی آن شد.

مسائل مهم محلات منطقه  در یک نگاه

شورایارمنطقه 15 به نمایندگی از تمامی شورایاران منطقه مسائل مهم منطقه را اعلام کرد افزود: عدم ارایه سندهای مشاعی به محله اتابک توسط سازمان نوسازی شهرداری تهران؛ضایعات فروشان شوش ؛احداث پل غیر هم سطح در تقاطع اتوبان بسیج و محلاتی؛گرمخانه خاوران؛کارخانه سیمان؛عدم توازن بخشایش فضای سبز در منطقه 15 ؛کمبود پارکینگ در بافت فرسوده؛ضایعات فروشان شوش؛عدم صدورسند مالکیت منازل مسکونی و بلاتکلیفی طرح تفصیلی و پایان کار محله بروجردی، کارخانه سیمان ، بازبینی طرح تفصیلی منطقه 15 از جمله مسائل مهم منطقه است.

شورایار منطقه 15 در ادامه با اشاره به چالش های هر محله اقدام به ذکر این مشکلات در هر محله کرد و خاطر نشان ساخت:

محله طیب با نا تمام ماندن پروژه امام علی (ع) به سمت خیابان خاوران و محله مینایی با بالا بودن میزان فرسودگی بافت مسکونی محله مواجه هستند. همچنین در محله شوش کمبود پارکینگ در سطح محله، در محله مظاهری فقدان فضای فرهنگی و ورزشی و فضای سبز و محله اتابک نیز با نبود کلانتری و کمبود امنیت دست و پنجه نرم می کنند.

او ادامه داد: محله مطهری نیز با نبود سالن چند منظوره فرهنگی ورزشی در کنار زمین چمن مصنوعی بوستان گلزار و محله ابوذر با  سرریز شدن آب در محل پل ششم بلوار ابوذر در زمان بارندگی و محله هاشم آباد نیز وجود ضایعات فروشان در سطح محل مواجه هستند.

حسین زاده مشکلات وجود کارخانه سیمان در محله مشیریه و انتقال گرمخانه خاوران از محله رضویه  و نیز

اتصال خروجی افسریه شمالی به بلوار ابوذر در افسریه شمالی را از دیگر مشکلات محلات این منطقه دانست.

او همچنین افرود: در محله افسریه جنوبی با  ترافیک اتوبان افسریه، در محله شهید بروجردی نیز با عدم صدور سند مالکیت منازل مسکونی و بلاتکلیفی طرح تفصیلی و پایان کارو در کیانشهرجنوبی با  بازپیرایی جنگلهای محله کیانشهر و در کیانشهر شمالی نیز معبر سازی جنگل های حدفاصل شهرک شاهد و شهرک کوی آزادگان در محله بی سیم  سد معبر توسط چرخی ها و وانتی ها و در محله والفجر نبود استخر، محله مسعودیه نیمه تمام ماندن اتوبان شوشتری و در خاورشهر نیز توقف و تردد کامیون و تریلی در سطح محله را داریم.

پیشنهادات شورایاران

حسین زاده  بعد از برشمردن این چالش ها  نسبت به ارائه پیشنهاد شورایاران برای رفع این مشکلات پیشنهاتی را به شرح زیر اعلام کرد:

-1 انتقال گرمخانه شهرک رضویه به شهرستان شریف آباد که در دوره قبل

با پیگیری شورایاران زمینی به مساحت 5000 متر مربع خریداری و تحویل

سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گردید و لی متاسفانه در حال

حاضر کاربری دیگری دارد.

-2 تخصیص اعتبار برای ایجاد پل غیر هم سطح در محل تقاطع اتوبان

بسیج و محلاتی که بار ترافیکی افسریه را کاملا برطرف می نماید.

-3 ایجاد تسهیلات و بسته های تشویقی برای صنوف غیر مزاحم به مدت

حداقل 3 سال در گاراژهای اوراقچی های شوش که باعث انگیزه برای به

پای کار آمدن این صنوف می گردد.

-4 تخصیص اعتبار برای تملک اماکن تجاری در حاشیه محور اتوبان بسیج

که به صورت دندانه ای منظر شهری را خراب کرده است.

گزارش عملکرد در مدیریت شهری منطقه با در خواست شورایارا

حسین زاده  با طرح مباحثی پیرامون همکاری شورایاران با مدیریت شهری منطقه گزارشی را پیرامون  انتقال مشکلات محلات به مدیریت شهری منطقه  به اعضای شورای شهر ارائه داد و پروژه های اجرایی شده در طول  سه سال اخیر را در منطقه 15 به شرح زیر اعلام کرد:  احداث استخر افسریه، مجموعه ورزشی شهید عزیزی، باغچه حواس، بازا رهای میوه و تره بار، افسریه اتابک، سروستان ؛ احداث معابر مسگرآباد ، تلاش برای تکمیل مجموعه ورزشی مظاهری، مسقف نمودن پایانه خاوران، تفرجگاه مسگرآباد ،احداث سردرب شهرک شهید بهشتی.

رابط هیات رئیسه منطقه 15 همچنین گزارش مفصلی از ایجاد بزرگراه نجفی رستگار را در صحن شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد و در این رابطه گفت: بزرگراه نجفی رستگار در حقیقت بزرگراهی فرامنطقه ای است که 6 کیلومتر طول دارد و از آزادگان به سمت بلوارامام رضا کشیده شده است. در سال 98 بخش از این پروژه شامل خاک ریزی ها، خاک برداری ها و پلها با سرعت خوبی به سر انجام رسیده است و برای افتتاح آن مشکلاتی وجود دارد که نیازمند مساعدت ویژه از سوی شورای شهر و شهراری است.

پیشنهاد شورایاران  در پروژه نجفی رستگار

حسین زاده  رابط منطقه 15 در ادامه افزود: هر اقدام توسعه ای که در پروژه های شهری انجام می شود اثرات مهمی بر ویژگی های زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی،اقتصادی، افراد جامعه ایجاد می کند، لذا در راستای احداث پروژه بزرگراه شهید رستگار مقدم با هدف تسهیل تردد درحوزه جنوب شرقی تهران و در محدوده محله مشیریه بنا به درخواست شورایاری و در جهت افزایش رضایت مندی وتسهیل در تردد ساکنان قسمت جنوبی این محله پروژه زیرگذر بزرگراه شهید نجفی رستگار در نظرگرفته شده است. این زیر گذر پیاده به مقطع به عرض تندرو بزرگراه به صورت اجرای سازه درجا در حال اجرا ست

اهم فعالیت های شورایاران در پیشگیری ومقابله با کرونا

رابط هیات رئیسه شورایاران منطقه 15   اقدامات شورایاران در مقابله با کرونا را به شرح زیر اعلام کرد: هماهنگی و همکاری با سازمان های مسئول از ابتدای شیوع ویروس کرونا ،تهیه و انتشار پروتکل های بهداشتی و درمانی درکانال ها و گروههای مجازی در سطح محله و منطقه با لوگوی شورایاری،ضدعفونی اماکن عمومی با همکاری شهرداری و بسیج ،تهیه و توزیع پک های بهداشتی ،تولید ماسک در منازل با همکاری شهروندان و خیرین توزیع البسه نو درعید نوروز توسط شورایاری ،توزیع ارزاق و غذای گرم با همکاری خیرین منطقه ،اهدای خون در ایام کرونا.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورایاران منطقه 15 شورایاران منطقه نجفی رستگار شهر تهران حسین زاده مسائل مهم منطقه 15

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در غزه شد

دیپلمات‌های عالی‌رتبه ایران و اتحادیه اروپا موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی و مناسبات تهران-بروکسل را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، در گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آخرین وضعیت موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مناسبات ایران و اتحادیه اروپا مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

طرفین در این گفت‌وگو به اهمیت تداوم گفتگو میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و تداوم تماس‌ها و دیدارها برای لغو تحریم‌ها تاکید کردند. 

امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به وضعیت جاری در غزه و دریافت گزارش‌های تکان‌دهنده از اعدام فلسطینیان در بیمارستان الشفا و قتل عام زنان و کودکان از سوی ارتش اشغالگر صهیونیستی اظهار داشت: «متاسفانه نتانیاهو، پرونده غزه و حتی منافع ملی آمریکا را گروگان منافع شخصی خود گرفته است و تداوم بحران انسانی و گرسنه نگاه داشتن مردم غزه از سوی رژیم اسرائیل، وضعیت غزه را به "بحران واقعی قرن" تبدیل کرده است‌». 

وزیر خارجه ایران از دیدگاه بورل مبنی بر ضرورت توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسانی فوری به غزه قدردانی کرد و با یادآوری مسئولیت جامعه جهانی و اتحادیه اروپا در موضوع فلسطین گفت: «زمان آن رسیده است که تدابیر تنبیهی علیه رژیم اسرائیل اتخاذ شده و یک گروه تحقیق بین‌المللی در خصوص جنایات این رژیم از جمله در جنایات ترکیبی در بیمارستان شفای غزه تشکیل شود». 

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه، ضمن اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک بورل برای کمک به پایان بحران غزه، از استانداردهای دوگانه و متناقض غرب در قبال فلسطین و اوکراین انتقاد کرد.

امیرعبداللهیان تداوم ارسال سلاح از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی در غزه را در کنار ارسال نمایشی کمک‌های انسانی، نمونه ای از این رویکرد متناقض برشمرد.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی ایران از ابتدا موضعی روشن در موضوعات منطقه‌ای داشته و به صراحت گفته‌ایم توسل به جنگ راه حل نیست».

او تکرار ادعاها در مورد ارسال سلاح ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را داستان‌سرایی و ادعایی کسل‌کننده و فاقد پایه و اساس خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به مذاکرات و تماس های مستمر «انریکه مورا» و «علی باقری» مذاکره‌کنندگان ارشد اتحادیه اروپا و ایران، تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران مصمم به تداوم همکاری سازنده با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و متقابلا انتظار جدی دارد طرف‌های غربی در قبال تعهدات خود در موضوع مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها کاملا پایبند باشند». 

بورل نیز در این گفت‌وگو، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو را به وزیر امور خارجه ایران تبریک گفت. 

او با بیان این که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای همچنان از اولویت‌های اتحادیه اروپاست، بر ضرورت تداوم پیگیری گفت‌وگوهای هسته‌ای و رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

مقام عالی‌رتبه اروپایی در موضوع فلسطین، برنامه اتحادیه اروپا را تداوم ارسال کمک‌های انسانی به غزه و حمایت از اقدامات «آنروا»، حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد و دبیرکل آن برای دستیابی به آتش‌بس دائمی و همکاری با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی عنوان کرد و ضمن ابراز مخالفت مجدد با حمله اسرائیل به رفح، از سیاست این رژیم در گرسنگی دادن به غیر نظامیان انتقاد کرد. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در منطقه، خواستار تداوم تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه شد.

در این گفت‌وگو برخی موضوعات مورد علاقه از جمله کنسولی نیز مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • بازگشت شکارچیان ماه به منطقه هور
  • برای تأمین اعتبار با پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه ورود کنید
  • نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است
  • ایرلند: اسرائیل در حال استفاده از قحطی به عنوان یک سلاح جنگی است
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در غزه شد