Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@11:59:39 GMT

شنبه و یکشنبه به خاطر کرونا تعطیل می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۴۸۶۱

پیشنهاد تعطیلی شنبه و یکشنبه موضوعی بود که معاون وزیر بهداشت به خاطر شب یلدا و وضعیت کرونایی پیشنهاد داد و حالا بسیاری از افراد می خواهند بدانند آیا به خاطر شرایط کرونا در ایران شنبه و یکشنبه تعیل می شود؟

تعطیلی شنبه و یکشنبه به تنهایی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا کافی نیست، مهمترین موضوع این است که مردم بدانند نباید در این شرایط کرونا دورهمی های خانوادگی را تشکیل دهند زیرا یکی از مهمترین علتهای ابتلای به کرونا همین دور همی های خانوادگی است و همین موضوهع باعث شده تا پیشنهاد تعطیلی شنبه و یکشنبه داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دورهمی‌های شب یلدا خیلی هراس داریم، زیرا می‌تواند قسمت قابل توجهی از زحمات یکی دو ماه اخیر برای کنترل بیماری را خدشه‌دار و دچار مشکل کند.

او با اعلام اینکه ۵۱ درصد عوامل انتقال ویروس در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است، گفت: رعایت پروتکل‌ها در دورهمی‌های خانوادگی و رفتن به رستوران یک شوخی و مسخره است. چون مردم در یک بخشی از خانه می‌نشینند و با یکدیگر ارتباط دارند که در زمان غذا خوردن و صحبت کردن نیز ماسک ندارند. پس نمی‌توان ادعا کرد که پروتکل‌ها را در دورهمی‌های خانوادگی رعایت می‌کنیم.

حریرچی با اشاره به انجام تست PCR برای کودکان 11 تا 15 ساله در کشور انگلیس بیان کرد: این اقدامات برای تعطیلات کریسمس و جلوگیری از انتقال ویروس کودکان به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها انجام شده است و در خیلی از کشورها نیز منع آمد و شد شب‌های کریسمس را پیش‌بینی کرده‌اند.

علت پیشنهاد تعطیلی شنبه و یکشنبه به خاطر یلدا

معاون کل وزارت بهداشت، ادامه داد: پیشنهاد ما هم برای شب یلدا، تعطیلی شنبه و یکشنبه آینده است، البته نه اینکه پنج شنبه و جمعه پیشواز برای برگزاری مراسم شب یلدا بروند، از ساعت 6 بعدازظهر نیز منع رفت و آمد هست و مردم به صورت مجازی با یکدیگر در ارتباط باشند.

او افزود: دور از هم و به فکر هم باشیم. این تجمعات می تواند بیماری را شعله ور کند و شب خاطره انگیز را به شب سیاه تبدیل کند.

حریرچی گفت: چرخش ویروس خصوصاً در دورهمی‌های شهرهای کوچک و روستاها عمیق تر است. لذا، از دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها می‌خواهیم که حتماً تذکر بدهند.

او در ارتباط با برپایی مراسم شب یلدا در برخی مکان‌ها، تاکید کرد: به کافه‌ها، رستوران‌ها و باغ‌های اطراف شهرها که از حالا خود را برای شب چله آماده می‌کنند، هشدار جدی می‌دهیم که برخورد قاطع و قانونی خواهیم داشت.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: فیلم‌هایی به دست ما رسیده که برخی از این مکان‌ها از حالا در پی آماده شدن برای پذیرایی از مهمانان خود هستند که اخطار می‌دهیم چنین اقدامی نکنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تعطیلی شنبه و یکشنبه وزارت بهداشت شب یلدا یکشنبه شنبه تعطیلی کرونا تعطیلی شنبه و یکشنبه تعطیلی کشور تعطیلی شنبه و یکشنبه دورهمی های خانوادگی شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پذیرش مسافر در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲ هزار نفر میهمان نوروزی در مدت ۲ روز با هواپیما وارد این استان شدند.

مهدی خسروی بنجار امروز چهارشنبه بیان کرد: فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در روزهای ششم و هفت فروردین ماه امسال میزبان ۲هزار و ۱۷۸ نفر میهمان ورودی بودند.

وی افزود: در این ۲ روز تعداد ۴۵ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان انجام شده و تعداد چهار هزار و ۴۷۳ نفر مسافر اعزام و پذیرش شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: باعث افتخار و خوشحالی تمامی کارکنان فرودگاه‌های استان است که میزبان و خدمت رسان به هم‌میهنان در ایام نوروز هستند.

وی همچنین از برقراری پرواز فوق العاده در مسیر تهران - زاهدان - تهران خبر داد و گفت: با هدف خدمت رسانی به هموطنان در ایام نوروز و با پیگیری‌های به عمل آمده پرواز در مسیر تهران- زاهدان- تهران توسط هواپیمایی چابهارایر در روز یکشنبه برقرار شد.

خسروی افزود: پرواز چابهار ایر با شماره پرواز ۷۶۰۲ / ۷۶۰۳با هواپیمای از نوع MD۸۲ روز یکشنبه پنجم فروردین با برنامه خروج از مهرآباد ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه و زمان خروج از زاهدان ۲۰ برقرار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوا / روز طبیعت در کرمانشاه بارانی است
  • حریف تدارکاتی پرسپولیس مشخص شد
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • برنامه جناب‌خان و فرزاد حسنی در ۱۴۰۳/ دورهمی برمی‌گردد؟
  • افزایش پذیرش مسافر در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • آقای مطهری! نوروز تعطیل‌بردار نیست نه به خاطر جنگ ۸ ساله نه غزه
  • دورهمی با طعم دید و بازدید و رفع مشکلات خویشاوندی
  • عکس| دورهمی هنرمندان مشهور به مناسبت عید نوروز
  • سینماهای ایران در این تاریخ‌ها تعطیل است
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر