Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هنری و سینمايی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از انتشار فراخوان سی و دومین جشنواره تئاتر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی محرمی» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جهش تولید انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مرکز هنرهای نمایشی، در راستای سیاست های کلان فرهنگی و هنری،به منظور کشف استعدادهای خلاق، اشاعه هنر تئاتر و تقویت آن، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با هدف و تجربه های نوین در عرصه هنرهای نمایشی، و نگاه خلاق و مبتنی بر اصول علمی به هنر نمایش، سی و دومین جشنواره تئاتر استان را با توجه به وضعیت موجود جامعه که متاثر از ویروس کروناست، با شیوه اجرایی متفاوت در بخش صحنه‌ای برای انتخاب آثار برتر جهت معرفی به دبیرخانه فجر برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هنری و سینمايی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی محور های جشنواره را شامل ؛ فرهنگ و سنن بومی و محلی؛ جهش تولید(تولید و اشتغال با کالای ایرانی)، کرونا و مقابله با آن( زندگی در شرایط بحرانی و مقابله با آن_ کرونا و آسیب‌های اجتماعی)، فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب های اجتماعی(اعتیاد،طلاق،کودکان کار و خیابان و...) و جهانی عاری از جنگ و تروریسم و موضوعات آزاد عنوان کرد.

محرمی با اشاره به شرایط و مقررات جشنواره تصریح کرد: هر کارگردان با یک اثر می‌تواند در این بخش شرکت کند و متون اورجینال و فولکلور برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی-مذهبی،جهش تولید، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ،کرونا و مقابله با آن و نیز توجه به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی از اولویت برخوردار خواهند بود.

وی افزود: متون شرکت کننده که برگزیده آن به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی خواهد شد، بایستی ایرانی بوده و انتخاب موضوع آزاد می باشد و متون اقتباسی (آداپته شده ایرانی)می تواند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اثر و تشخیص هیئت انتخاب آثار در بخش رقابتی شرکت کند.

وی گفت: با توجه به وضعیت موجود جامعه و شیوع بیماری کرونا اجرای عمومی گروه ها با تعهد به بعد از جشنواره موکول خواهد شد و بازبینی و داوری آثار صرفاً از طریق مشاهده فیلم ارسالی صورت می گیرد.
 محرمی گفت: به علت شرایط موجود جامعه که متاثر از شیوع بیماری کرونا است و عدم برگزاری جشنواره به‌صورت حضوری بنا به نظر هیئت داوران به گروه های منتخب تا سقف ۸۰ میلیون ریال کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

براساس این گزارش مدارک مورد نیاز برای شرکت شامل ؛ فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشنواره،  3نسخه با کیفیت از اثر در قالب dvd، خلاصه سوابق هنری کارگردان در یک صفحه a۴، یک قطعه عکس پرسنلی کارگردان و  *ارائه مجوز کتبی نویسنده  می باشد و آخرین مهلت دریافت آثار ۲۷ آذر ۹۹ و اعلام نتایج ارزیابی آثار ۲ دی ماه ۹۹ خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا مهلت یاد شده به  آدرس دبیرخانه واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، طبقه سوم اتاق امور هنری  ارسال نموده و یا با  شماره ۰۹۳۵3934842 تماس حاصل نمایند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی محرمی جشنواره تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت

امین بسیم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو اثر تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی افزود: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز حضور دارند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

بسیم عنوان کرد: نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب‌الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره چهار اثر از چهارمحال و بختیاری مورد بازبینی قرار گرفت که دو اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6087347

دیگر خبرها

  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد