Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@07:44:53 GMT

جوابیه وزارت فرهنگ به یک خبر در عصرایران

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۵۶۲۴

روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال یک جوابیه به سایت تحلیلی خبری عصرایران، درباره خبری با عنوان "یک هشدار جدی درباره وضعیت معیشتی هنرمندان" توضیحاتی ارائه کرد.   متن جوابیه به شرح زیر است:     با سلام و احترام به دنبال درج مطلبی در آن سایت تحلیلی خبری با عنوان "یک هشدار جدی درباره وضعیت معیشتی هنرمندان" مورخ 1399/08/06 ، توضیحات ذیل حضورتان ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به اطلاع می رساند اقدامات صندوق اعتباری هنر در راستای جبران بخشی از خسارت های وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به شرح ذیل صورت پذیرفت:   الف: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه (سهم فرد) تدوین سیاست های حمایتی برای اعضای صندوق اعتباری هنر از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت. با برآورد خسارت های مالی ناشی از تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری پیشنهاد پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سه ماهه اول سال 99 اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شد. با پیگیری های انجام شده از مراجع ذیربط، پرداخت حق بیمه 36 هزار بیمه شده صندوق اعتباری هنر به تصویب رسید و در خرداد ماه اجرایی شد.   ب: پرداخت حق بیمه درمان تکمیلی فصل تابستان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن برای جامعه فرهنگ، هنر و رسانه کشور، صندوق های اعتباری هنر علی رغم محدودیت های بودجه ای پس از اتمام قرارداد بیمه درمان تکمیلی در ابتدای تیرماه، حق بیمه درمان تکمیلی اعضا را به مدت 3 ماه برای حدود 26 هزار عضو به شرکت بیمه گر پرداخت نمود.   ج: کمک های بلاعوض و اعطای تسهیلات 1- پرداخت کمک هزینه معیشتی در قالب طرح کمک مستمری به بیش از 2 هزار و 700 نفر عضو صندوق اعتباری هنر 2- تخصیص بیش از 3 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به 300 پرده سینمایی بخش خصوصی (برای جبران ضرر و زیان و حمایت از سینماداران) 3- تخصیص بیش از 30 میلیارد تومان (4 درصدی) به بدهکاران سینمایی 4- تخصیص 6،3 میلیارد تومان به 21 مالک فیلم های زیان دیده از کرونا در اکران بهار 99 5- تخصیص 4،3 میلیارد تومان به 43 تماشاخانه 6- تخصیص 39 میلیارد تومان تسهیلات به اعضا برای جبران خسارت های بحران کرونا   د: پرداخت کمک هزینه بیکاری با توجه به بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به دلیل تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، صندوق اعتباری هنر با پیگیری های مستمر از نهادهای ذیربط، پرداخت کمک هزینه بیکاری به هنرمندان کشور را در دستور کار خود قرار داد. بر این اساس 120 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات کمک معیشتی به 75 هزار هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار عضو صندوق اعتباری هنر در دستور کار قرار گرفت و مراحل واریز آن به حساب متصل به هنرکارت در حال انجام است.       بیشتر بخوانید: یک هشدار جدی درباره وضعیت معیشتی هنرمندان لینک کوتاه: asriran.com/003Buj

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت ارشاد معیشت هنرمندان صندوق اعتباری هنر پرداخت حق بیمه میلیارد تومان هنر و رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان

فریبا ولی‌پور گفت: در ادامه اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مرحله نخست پیش ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۰ فروردین امسال بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان در ادامه اظهارداشت: با توجه به اینکه متقاضیان بیشتری خواهان استفاده از این طرح بودند، به وسیله مکاتباتی که با صندوق بیمه روستایی کشور در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام انجام شد، خوشبختانه موافقت این مجموعه را به دست آوردیم.

ولی پور با اشاره به اینکه این زمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، یادآورشد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت www.roostaa.ir برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت‌نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ اول فروردین سال ۹۶ به بعد باشد.

فریبا ولی پور افزود: مادران می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه کشاورزان از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی