Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@00:01:03 GMT

تهران| کشف بیش از ۸۰۰ باتوم، پنجه‌بکس و فشنگ جنگی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۳۶۶۵۰

تهران| کشف بیش از ۸۰۰ باتوم، پنجه‌بکس و فشنگ جنگی

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف حدود ۷۰۰ باتوم و پنجه‌بکس و ۱۲۰ فشنگ جنگی در طرح امنیت محله‌محور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ دوستعلی جلیلیان صبح امروز در حاشیه اجرای طرح امنیت محله‌ور که توسط سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد، اظهار کرد: طرح امنیت محله‌محور روز گذشته توسط سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ و کلانتری‌های هفت‌گانه تابعه به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: در طرح مذکور 681 قبضه سلاح سرد (باتوم و پنجه‌بکس)، 120 فشنگ جنگی، 144 دستگاه گوشی تلفن‌همراه قاچاق، هزار و 130 عدد انواع داروی غیرمجاز، 280 کیلوگرم پودر بدنسازی تقلبی، 6 دستگاه خودرو و سه دستگاه موتورسیکلت مسروقه، 153 گرم ماده مخدر گل و هزار و 100 لیتر مشروبات الکی کشف شد.

وی تصریح کرد: روز گذشته همکاران بنده در این سرکلانتری، 450 مورد تذکر لسانی درباره رعایت پروتکلهای بهداشتی به صنوف و مردم ارائه کردند همچنین پنج مورد برخورد و تذکر درباره سگ‌گردانی در پارکها و تفرجگاه‌ها صورت گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به بازداشت 103 نفر در طرح مذکور، گفت: این افراد در قالب 6 باند فعالیت داشتند و ارزش ریالی اموال مکشوفه 250 میلیارد ریال است.

جلیلیان درباره برخورد پلیس با عرضه داروهای غیرمجاز در محدوده ناصرخسرو و بازار تهران نیز متذکر شد: ما در طول سال جاری، 9 مرحله طرح پاکسازی را در محدوده‌های مذکور انجام دادیم و تعداد زیادی از قاچاقچیان موادمخدر و دارو در محدوده بازار و ناصرخسرو بازداشت شدند.

رحیم گلزاده، معاون دادستان تهران نیز در حاشیه این طرح با بیان اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضائی شبانه‌روزی در راستای تأمین نظم و امنیت در جامعه تلاش می‌کنند، اظهار کرد: به سارقان و مالخران اموال مسروقه هیچ فرصتی نخواهیم داد.

معاون دادستان تهران افزود: در بحث سرقت، اصلی‌ترین هدف و اولویت کاری ما، دسترسی به اموال مالباختگان، جبران خسارات و تحویل اموال به شکات خصوصی است.

وی با بیان اینکه هر فعل و ترک فعل که مربوط به نظم و امنیت جامعه است، در رصد ما قرار دارد و تلاش داریم در این رابطه با جدیت وارد عمل شویم، تصریح کرد: از تمام ظرفیتهای قانونی خود برای برقراری نظم و امنیت در جامعه استفاده کنیم.

این مقام قضائی یادآور شد: بر اینکه دادسرای ناحیه 12 تهران با تلاش شبانه‌روزی در خدمت مردم عزیز قرار دارد و با هم جرم و جنایتی برخورد خواهیم کرد.

سرپرست دادسرای ناحیه 12 تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر تعیین و تکلیف بافتهای تاریخی در محدوده بازار تهران که به پاتوق موادفروشان و معتادان متجاهر تبدیل شده است، بیان کرد: در این رابطه بازدیدهای میدانی از منطقه و مخصوصاً مکانهای رهاشده یا مکانهایی که مدیریت صحیحی بر آنها وجود ندارد یا بر اثر بی‌احتیاطی و عدم رعایت نظامات، مورد هدف مجرمان قرار می‌گیرند و در آنها جرایم همچون تخریب و سرقت قرار می‌گیرد، انجام می‌شود.

گلزاده عنوان کرد: با توجه به بخشنامه اخیر ریاست محترم قوه‌قضائیه در ارتباط با ترک فعل مدیران و مسئولان اجرایی، این موارد را در که در ارتباط با حقوق عامه جامعه است، در اولویت کاری قرار دادیم و در صورت رؤیت چنین مواردی به سرعت ورود پیدا کرده و به مدیران و مسئولان مربوطه برای انجام اقداکات ایمنی و حفاظتی تذکر می‌دهیم، تا به حال نیز در موارد متعدد این تذکرات داده شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

تهران| ربودن مرد جوان در مسیر محل کار/ گروگان‌گیرها در کمتر از 10 ساعت بازداشت شدند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری ۱۸ نفر از افرادی که در پوشش فروش سوالات کنکور یا ابزار پیشرفته تقلب در آزمون اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: سودجویی با سوءاستفاده از کنکور یکی از موضوعاتی است که هر ساله با آن مواجه هستیم و در این میان افراد فرصت طلب مجازی با ادعای دلسوزی و حمایت از داوطلبان خود را به آنها نزدیک کرده و با ادعای فروش سوالات کنکور، دسترسی به منابع اصلی، فروش ادوات و تجهیزات تقلب و ... از آنان کلاهبرداری می‌کنند. در این شرایط پلیس فتا نیز وارد عمل شده و با تخلفات این حوزه برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه تیم رصد پلیس فتا، اقدام به گشت‌زنی در فضای مجازی و شناسایی چنین افرادی می‌کند، گفـت: علاوه بر آن به گزارش‌ها و شکایات مردمی نیز با قید فوریت رسیدگی می‌شود. در همین راستا نیز با حضور همه جانبه پلیس فتا در فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ویژه کنکور و امتحانات نهایی تعداد زیادی صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی رصد و مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به شناسایی تعدادی از صفحات جعلی و کلاهبردارانه گفت: در جریان رصدهای انجام شده تا کنون بیش از ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده که ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور و فروش ابزار تقلب را داشته و آنها را با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رساندند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم برای دستگیری این افراد دریافت شد، گفت: در نهایت ماموران پلیس فتا پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی تعداد ۱۸ نفر از افراد اصلی این تیم مجرمانه را شناسایی کرده و در عملیات‌های جداگانه این افراد را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. نکته قابل توجه در مورد دستگیرشدگان این بود که تمامی آنان در جریان بازجویی‌های انجام شده درست مانند دیگر متهمین دستگیر شده در سال‌های قبل معترف شدند که هیچگونه سوالی در اختیار نداشتند و قصدشان کلاهبرداری بوده است.

وی با اشاره به شیوه وشگرد این کلاهبرداران گفت: تعداد زیادی از این افراد صرفا با اعلام فروش سوالات کنکور بلافاصله بعد از واریز وجه کاربر را مسدود کرده بودند و برخی دیگر نیز سوالات بی‌ربط و قدیمی را بعنوان سوالات جدید برای داوطلبین ارسال کرده بودند. برای تمامی دستگیرشدگان پرونده قضایی تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به داوطلبان کنکور، دانش آموزان و خانواده‌هایشان توصیه کرد که به تبلیغات واهی و دروغین فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه های اجتماعی به فروش می‌رسد نه تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند بلکه ممکن است آسیب های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیاندازد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898946

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور ، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی
  • دستگیری قاتل فراری در شوش
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق + فیلم