Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانال تلگرامی نماوا اعلام کرد قسمت اول برنامه همرفیق، طی ۲۴ساعت، ۲۱ میلیون دقیقه تماشا داشته است. به آمار اعلام شده می توان از چند جهت تشکیک وارد کرد و نتیجه گرفت این آمار سازی صرفا برای «پرمخاطب جلوه دادن» پلت فرم نماوا آن هم در آستانه انتشار سریال قورباغه است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ روز گذشته کانال تلگرامی نماوا اعلام کرد قسمت اول برنامه همرفیق، طی ۲۴ ساعت، ۲۱ میلیون دقیقه تماشا داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به آمار اعلام شده می توان از چند جهت تشکیک وارد کرد و نتیجه گرفت این آمار سازی صرفا برای «پرمخاطب جلوه دادن» پلت فرم نماوا آن هم در آستانه انتشار سریال قورباغه است.


نکته یک
پلت فرم نماوا ، بر خلاف فیلیمو ، تا پیش از همرفیق، میزان دقایق تماشای فیلم ، سریال و برنامه ها را اعلام نمی کرد . رویه نماوا این گونه بوده که پرمخاطب های هفته را اطلاع رسانی کرده است. اولین پرسش همین جا شکل می گیرد که چرا نماوا ، همزمان با آغاز توزیع سریال قورباغه، سراغ آمار و ارقام می رود؟ آیا می خواهد بگوید کاربران فراوان دارد که باعث می شوند یک محتوای اختصاصی (همرفیق) طی ۲۴ ساعت، ۲۱ میلیون دقیقه تماشا شود؟

نکته دو
رسم فیلیمو این است که میزان دقایق تماشای هر اثر در ۱۲ ساعت ابتدایی را اطلاع رسانی می کند. نماوا اما بازه زمانی را ۲۴ ساعته در نظر گرفته است تا عدد ۲۱ میلیون دقیقه تماشا برای همرفیق ، بیشتر به چشم بیاید. هفته پیش فیلیمو از ۱۷ میلیون دقیقه تماشا برای یکی از محتواهای خود اطلاع رسانی کرد. اگر مبنا را ۲۴ ساعت در نظر می گرفت طبعا با عددی دو برابری مواجه بودیم. این که نماوا بازه زمانی را طولانی تر در نظر گرفته ، صرفا بار روانی دارد. یعنی اگر فرض کنیم ۲۱ یک میلیون دقیقه تماشا جعلی نیست ، بر اساس رویه فیلیمو این رقم، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار می شد.

نکته سه
بر اساس آمار ، تعداد کاربران فیلیمو چند برابر نماوا است. به عنوان مثلا در اپلیکشین بازار ، فیلیمو یک میلیون بار روی گوشی ها نصب شده است و نماوا ۵۰۰ هزار نصب دارد. در این اپلیکشین، میزان نصب اندروید تی وی فیلیمو ۱۰۰ هزار و اندروید تی وی نما ۲۰ هزار است. با این حساب ، مشخص است فیلیمو چند برابر بیش تر از نماوا یوزر دارد. نماوا برای این که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد، طبیعی است که سراغ برجسته سازی آمار همرفیق برود. این پلت فرم نه فقط قورباغه ، که دو سریال دیگر به شکل انحصاری در دست انتشار دارد.  

نکته چهار
شاید گفته شود به دلیل بارگذاری همرفیق و نام شهاب حسینی و نوید محمدزاده، به یک باره اقبال کاربران نسبت به نماوا چند برابر شده است. یک سند اما وجود دارد که نقض این ادعا را ثابت می کند و آن سایت الکسا است. همان طور که می دانید رنک (رتبه بندی) الکسا عددی است که این سایت بر اساس ترافیک، نمایش سایت و اپلیکشین در نتایج جستجو و سنجش میزان محبوبیت، تخمین می زند. هر چه این عدد کمتر باشد، نشان از پرترافیک بودن و مقبول‌تر بودن سایت دارد.


حالا بیایید وضعیت نماوا از ابتدای آذر تاکنون را در الکسا بررسی کنیم. در پنجم آذر رتبه نماوا در الکسا ۷۸ بوده است. این رتبه در ۱۲ آذر شرایط بهتری پیدا می کند و به عدد ۷۴ می رسد. از نیمه آذر شرایط نماوا در الکسا بدتر می شود تا جایی که به رتبه ۸۳ دست می یابد. بیست آذر که همرفیق بارگذاری شد، رنک نماوا همچنان در الکسا ۸۳ است. یک روز بعد این رنک به ۷۸ می رسد . یعنی درست همان ۲۴ ساعتی که نماوا گفته میزان تماشای همرفیق ۲۱ میلیون دقیقه تماشا بوده است.

طبیعتا وقتی رشد تماشای یک محتوا ۲۱ میلیون دقیقه است باید رنک الکسای آن هم رشد چشمگیر داشته باشد. این را هم فراموش نکنیم ، همه دلیل رشد نماوا در الکسا همرفیق نیست. در این پلت فرم سریال آقازاده هم بارگذاری می شود که به دلیل رسیدن به قسمت  های پایانی و میزان رشد بیننده آن، تاثیری مستقیم در بهبود رنک نماوا داشته است.

نکته پنج
یک فرضیه دیگر درباره آمار عجیب همرفیق هم می توان مطرح کرد. نتیجه برنامه شهاب حسینی برغم همه ابزاری که برایش مهیا بود ، پایین تر از انتظار شد. اجرای حسینی که قرار بود ستاره همرفیق باشد، مورد انتقاد خاص و عام قرار گرفت. در شرایطی که در قسمت های بعد ، وزن مهمان ها همپای نوید محمد زاده نخواهد بود، نماوا نگران ریزش مخاطب است. چه بسا یکی دیگر از دلایل آمار سازی، موفق جلوه دادن همرفیق به عنوان اولین محتوای اختصاصی نماوا باشد.

نکته شش
از زمانی که اعلام شد، سریال قورباغه به شکل اختصاصی در نماوا عرضه می شود، یک وجه از تحلیل های رسانه ای ناظر به میزان کاربران این پلت فرم بوده است. رسانه ها با قیاس یوزر فیلیمو با نماوا نتیجه گرفته اند ، قورباغه از این حیث لطمه می خورد. این نکته ای است که در گزارش اخیر روزنامه خراسان نیز مورد ارجاع قرار گرفته است:«در این میان دو مخاطره مهم قورباغه را تهدید می‌کند. نخست آن که این مجموعه به طور انحصاری در پلتفرم نماوا منتشر می‌شود.

اگرچه این پلتفرم با برنامه همرفیق و سه مجموعه قورباغه، سیاوش و گیسو برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار سرمایه‌گذاری کرده، اما برآوردها نشان می‌دهد که سهم کنونی نماوا از بازار پلتفرم‌های آنلاین، حدود نصف رقیب اش فیلیمو است. از آن جا که توزیع دی‌وی‌دی نیز بسیار محدود شده، تنها امید سازندگان قورباغه به نماواست.»

با کنار هم قرار دادن پازل ها می توان به این احتمال رسید که ۲۱میلیون دقیقه تماشا صرفا نه مختص همرفیق که برای همه محتواهای نماوا طی ۲۴ ساعت است. نماوا اما با برجسته سازی آمار همرفیق ، خواسته زمینه را برای قورباغه فراهم کند. کما این که طی ماه های اخیر ، برخی حواشی ایجاد شده برای سریال، صرفا جنبه تبلیغاتی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سریال قورباغه اطلاع رسانی ۲۴ ساعت پلت فرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد

آفتاب‌‌نیوز :

همایون اسعدیان، کارگردان و تهیه کننده، سایت شبکه نمایش خانگی نماوا را تحریم کرد.

اسعدیان با انتشار ویدیویی گفت: در ۴۰ سال گذشته شاهد این میزان از وقاحت در در مورد هنرمندان نبودم. به‌خصوص وقتی سوال‌کننده می‌پرسد نگران عدم همکاری بازیگران و تهیه‌کنندگان نیستید؟ می‌گوید پول که بدهید می‌آیند! من دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که محمدحسن شانه‌ساززاده مؤسس شاتل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره نماوا به دیجیاتو گفت: بی‌اخلاق‌تر و بی‌تعهدتر از بازیگران و هنرمندان ندیده‌ام، پول بده هرکاری می‌کنند!

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • مورد عجیب بازیکن فولاد؛ ۷ فصل و فقط ۱۶ دقیقه بازی
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • واکنش آندره آ آنیلی به ستاره دوم اینتر با اعداد رومی
  • تبرئه جام جم از شکایت فیلیمو
  • جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد
  • هیچ کسی مثل بازیگران بی اخلاق و بی تعهد نیست؛ اگر پول باشد هر کاری می‌کنند!
  • هیچ کسی مثل بازیگران بی اخلاق و بی تعهد نیست ؛ اگر پول باشد هر کاری می‌کنند !
  • مراحل پرورش و فرآوری میلیون‌ها قورباغه توسط کشاورزان تایلندی (فیلم)