Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایمان رمضانی کارگردان نمایش «خنکای ختم خاطره» که از دانشگاه آزاد قوچان در بخش دانشجویی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» حضور دارد و در اولین روز این جشنواره از طریق فضای مجازی در نظر گرفته شده جشنواره نمایش داده می شود، درباره چرایی انتخاب این نمایشنامه با توجه به اجراهای متعددی که پیش از این داشته، به خبرنگار مهر گفت: نمایشنامه «خنکای ختم خاطره» اثر حمیدرضا آذرنگ در سال ۸۸ نوشته و تا کنون خیلی اجرا شده ولی به نظر من جزو نمایشنامه هایی است که هنوز بعد از ۱۱ سال حرف های این اثر تازگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: ما نمایش «خنکای ختم خاطره» را با حضور ترکیبی از بازیگران جوان و همچنین حرفه ای تئاتر مشهد تولید کردیم و سعی مان بر این بود که به متفاوت ترین شکل اجرایی نسبت به اجراهای گذشته، نمایش را روی صحنه ببریم.

رمضانی درباره دلایل حضور خود در جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» یادآور شد: هدف اصلی من حضور در جشنواره تئاتر «مقاومت» بود و در عین حال حضور در جشنواره نیز غنیمتی است زیرا اگر تئاتر کار نکنیم حالمان خوب نیست.

این کارگردان جوان تئاتر درباره راهکارهایی که باید برای حضور و فعالیت نسل جوان در حوزه تئاتر دفاع مقدس مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: ژانر دفاع مقدس ژانر مهم و جذابی است و اگر در تئاتر به این ژانر به دور از کلیشه ها پرداخته شود، برای نسل جوان بسیار جذاب است. باید از کلیشه ها دور شد و از زاویه های متفاوت به جنگ و مقاومت نگاه کرد.

کارگردان «خنکای ختم خاطره» ادامه داد: من کلا به ژانر دفاع مقدس و کار کردن در این ژانر علاقه دارم و معتقدم اگر از کلیشه ها دور شویم می تواند خیلی جذاب باشد.

رمضانی درباره وضعیت برگزاری و کمک هزینه های هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» گفت: در مقایسه با جشنواره های دیگر جشنواره هفدهم تئاتر «مقاومت» وضعیت خوبی دارد و همین که در شرایط کرونایی و به شیوه جدید برگزار می شود، دست مریزاد دارد. بخشی از کمک هزینه مدنظر جشنواره به گروه پرداخت شده و گویا قرار است تا پایان جشنواره تسویه شود.

وی درباره گروه بازیگری نمایش «خنکای ختم خاطره» افزود: در این نمایش استاد جواد محمدزاده و استاد رضا بیابانی از پیشکسوت های تئاتر مشهد و همچنین سعید صادقی، میترا بابایی، امید هاشمیان، پریسا معتمدی، حمید ایزدپناه، صبا صفار، علی دلدار، عباس بهرامی و محسن رامندی به ایفای نقش می پردازند. در واقع گروه بازیگران نمایش ترکیب جوانان دانشجو و حرفه ای تئاتر مشهد است.

این هنرمند جوان تئاتر در پایان سخنان خود درباره وضعیت تئاتر و فعالیت های تئاتری در شهر مشهد، متذکر شد: متأسفانه به توجه به شرایط کرونایی، وضعیت تئاتر مشهد خوب نیست و مسئولان نیز هیچ برنامه ای برای حمایت از تئاتر و هنرمندان تئاتر ندارند. وضعیت معیشتی برخی بچه ها خیلی خراب است و باید فکری اساسی در این زمینه شود. در مشهد مسئولان دغدغه مند خیلی کم شده اند.

کد خبر 5095283 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره تئاتر مقاومت تئاتر مقاومت تئاتر ایران کارگردان تئاتر بازیگر تئاتر مشهد چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت تئاتر ایران موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما فیلم سینمایی جشنواره تئاتر مقاومت سریال ایرانی سینمای مستند برنامه تلویزیونی جشنواره سینماحقیقت شبکه یک سیما شبکه دو سیما سازمان صداوسیما فیلم مستند خنکای ختم خاطره تئاتر مشهد دفاع مقدس کلیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، پادگان شهید جوانشیر یا همان پادگان دژ در شرق جاده اهواز- خرمشهر از پادگان‎های تاثیر گذار در دوران هشت سال دفاع مقدس است که اوج آن در دفاع ۳۴ روزه خرمشهر رقم خورد.
شرح بخشی از فداکاری و مقاومت ارتشیان در جریان دفاع مقدس در کتاب دژ خرمشهر به قلم علیرضا پوربزرگ آمده است.
در طول هشت سال جنگ تحمیلی، شاهد وجود یگان‌ها و نیرو‌های زیادی بودیم که در مقابل دشمن تا پای جان ایستادند و حماسه آفریدند:، اما گردان ۱۵۱ پیاده دژ خرمشهر به یقین نخستین یگانی است که در آغاز جنگ این حماسه را رقم زد. 
این گردان که در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد شامل ۵ گروهان بود و بخشی از پوشش نیروی زمینی ارتش از خط مرزی شلمچه تا طلاییه را برعهده داشت و برای انجام این ماموریت به ۳۲ پاسگاه تقسیم شد. پس از پایان جنگ ایران و عراق تا امروز، گردان ۱۵۱ دژ پیاده هنوز به دفاع از حریم کشور اسلامی ایران مشغول است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • یاد مجید مجیدی از حضور در تئاتر/ وضعیت الان سینما جای تاسف دارد
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • نمایش اقتدار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی