Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواشناسی لرستان آغاز شروع فعالیت سامانه جدید بارشی در لرستان را بامداد فردا چهارشنبه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان؛ اداره کل هواشناسی لرستان زمان شروع فعالیت این سامانه بارشی را  بامداد چهارشنبه 99/9/26، نوع مخاطره را  ابرناکی، بارش باران همراه با رعدوبرق، در مناطقی از شهرهای شمال و شرق رگبار برف ، در ارتفاعات و گردنه ها بارش برف ، مه آلود شدن هوا و کاهش دید ، احتمال ریزش تگرگ ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه ای، کاهش دما منطقه اثر:  همه نقاط (به ویژه شمال و جنوب شرق استان) وزمان پایان را  پنجشنبه شب 99/9/27  اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بنا به گزارش هواشناسی لرستان اثر مخاطره  این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب های سطحی، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی جاده ها، احتمال آسیب به تاسیسات سبک شهری و روستایی و ...است .

 هواشناسی لرستان به شهروندان پاکسازی کانال ها و آبراهه ها،اتخاذ راهکارهایی برای عبور سیلاب های احتمالی،اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه هاوصعود به ارتفاعات،کنترل دمای گلخانه ها و مرغداری ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به‌ منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ،اطلاع رسانی بموقع به راهداری جهت جلوگیری از مسدود شدن جاده ها و ...را توصیه کرد.

شایان ذکر است تمرکز بارشها در روز چهارشنبه در همه نقاط ، طی روز پنجشنبه در نیمه شرقی استان می باشد همچنین روز جمعه در برخی ساعات بارش هایی بصورت پراکنده در سطح استان رخ خواهد داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هواشناسی بارش سامانه بارشی هواشناسی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان

علی نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی، تا عصر امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی، آسمان استان ابری همراه با کاهش دما و به تناوب بارش باران و در برخی نقاط پدیده مه مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه بارش برف در قلل مرتفع استان پیش بینی می‌شود، افزود: از ظهر امروز چهارشنبه فعالیت سامانه کاسته می‌شود و به تدریج از عصر کاهش ابر و پدیده مورد انتظار است.

کارشناس هوا شناسی استان گلستان گفت: تا اواسط هفته آینده جو استان پایدار و روند دما افزایشی خواهد بود.

وی دمای حداقل صبح امروز گرگان را ۱۵ درجه اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز گرگان به ۱۸ درجه برسد.

کد خبر 6087266

دیگر خبرها

  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد