Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، این امر در طول یک سال گذشته با توجه به شرایط ویروس کرونا مدنظر بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است. مدیریت کسب و کار به شیوه دورکاری امر ساده ای نیست. بسیاری از کارآفرینان در مسیر مدیریت این حوزه با مشکلات اساسی مواجه هستند. یکی از اشتباهات اساسی در این میان تلاش برای مدیریت کسب و کار به شیوه های سنتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دورکاری نیازمند شیوه های منحصر به فردی برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان و تقویت مداوم انگیزه‎ شان است. 

بدون تردید دورکاری نیز مانند هر نوع فعالیت دیگری دارای برخی مزیت ‎هاست. در این زمینه به آمارهای موسسه Merchant Savvy توجه نمایید:

•    77 درصد از کارمندان فرآیند دورکاری را مفید و موثر بر روی وضعیت کاری و سلامت ‎شان ارزیابی کرده ‎اند. 

•    85 درصد از کسب و کارهای جهانی سهولت در همکاری با تیم های مختلف فارغ از بعد جغرافیایی را مدنظر قرار داده‎ اند. 

•    80 درصد از مردم در مواجهه با پیشنهادهای کاری مشابه اقدام به رد گزینه فاقد ساعت‎ های کاری انعطاف ‎پذیر می‎ کنند. دورکاری یکی از گزینه ‎های جذاب برای کاهش ساعت‎ های کاری غیرانعطاف ‎پذیر است. 

اکنون با آگاهی از مزیت‎ های دورکاری باید نسبت به شناسایی برخی از ابزارهای مورد نیاز برای فعالیت بهینه در این حوزه نیز اقدام نماییم. در ادامه برخی از موارد مهم در این زمینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

سخت ‎افزارها

نخستین نکته در راه ‎اندازی فرآیند دورکاری فراهم ساختن امکانات سخت ‎افزاری است. بسیاری از برندها پس از شیوع ویروس کرونا سیاست ‎های دورکاری را در دستور کار قرار دادند. نکته مهم در این میان ناتوانی برندها برای فراهم‎ سازی امکانات سخت‎ افزاری، آن هم برای تمام کارمندان در خانه ‎های‎ شان، است. با این حساب کیفیت کاری تیم های مختلف به شدت کاهش پیدا می ‎کند. 

اطمینان از دسترسی تمام کارمندان و اعضای تیم های کاری به امکانات سخت ‎افزاری نظیر اسکنر، پرینتر و اینترنت با سرعت قابل قبول ضروری است. در غیر این صورت شاید اتفاقات ناگواری در زمینه مدیریت دورکاری روی دهد. در این میان باید انتظارات مشخص کارمندان را نیز مدنظر قرار دهیم. هیچ کارمندی علاقه ‎مند به فعالیت در یک برند بی ‎برنامه برای دورکاری نیست. 

ابزارهای موبایلی

وقتی صحبت از امکانات دورکاری می ‎شود، کارمندان به طور گسترده ‎ای بر روی گوشی‎ های هوشمند اتکا دارند. اگر کسب و کارها برنامه ‎های ‎شان را در قالب اپ‎ های موبایلی طراحی کنند، امکان دسترسی ساده ‎تر کارمندان به آنها فراهم خواهد شد. این امر در مقیاسی بزرگ موجب بهبود فرآیند دورکاری در کسب و کارهای متکی به تعامل حضوری با مشتریان نیز می ‎شود. بسیاری از رستوران ‎ها در طول دوران کرونا از طریق اپ‎ های رسمی ‎شان اقدام به ثبت سفارش کرده ‎اند. 

مایکروسافت آفیس

ابزار مایکروسافت برای استفاده بهینه از هر سیستم رایانه ‎ای ضروری است. امروزه استفاده از ابزار آفیس 365 امکان دسترسی آنلاین برای کاربران پروژه‎ های مختلف را فراهم می ‎سازد. امروزه بسیاری از کارآفرینان نیاز به دسترسی به کارهای دیگر تیم های شرکت به صورت در لحظه دارند. اگر این امر امکان‎ پذیر نباشد، مدیریت پروژه‎ ها برای مدت زمانی طولانی به تعویق خواهد افتاد. 

ابزار فضای ابری

استفاده از فضای ابری برای به اشتراک‎ گذاری فایل‎ های مهم ضروری است. بسیاری از برندها در این مسیر با مشکلات زیادی مواجه نیستند. استفاده از اکانت رایگان گوگل تا 15 گیگ فضای ابری رایگان در اختیار شرکت‎ ها قرار می ‎دهد. سپس در صورت نیاز به فضای ابری بیشتر امکان خرید حجم‎ های گسترده وجود خواهد داشت. 

یکی از نکات مهم در زمینه خرید فضای ابری مربوط به تعامل سریع میان بخش ‎های مختلف شرکت است. وقتی وضعیت کسب و کار حضوری باشد، امکان مدیریت بهینه کسب و کار با تعامل نزدیک و حضوری تیم های مختلف وجود دارد و مشکل اصلی از زمان کاهش دسترسی تیم های شرکت به یکدیگر از طریق حضوری شروع می ‎شود. با این حساب ابزار فضای ابری اهمیت بالایی برای مدیریت بهینه و زمان ‎بندی پروژه‎ ها خواهد داشت. 

ابزارهای مدیریت پروژه

مدیریت پروژه در الگوی دورکاری امر ساده ‎ای نیست. استفاده از ابزارهای مناسب در این زمینه به کارآفرینان برای مدیریت بهینه شرایط کمک شایانی خواهد کرد. امروزه بسیاری از کارآفرینان و مدیران ارشد سازمان ‎ها نیاز به ارتباط مستقیم با کارهای یکدیگر دارند. خوشبختانه امروزه ابزارهای مدیریت پروژه به طور گسترده ‎ای در بازار وجود دارد. مهمترین مسئله در این میان انتخاب ابزار مناسب و هماهنگ با نیازهای شرکت است. در غیر این صورت به طور مداوم نیاز به استفاده از ابزارهای متنوع خواهید یافت. 

پربیننده ترین بزرگترین قطب‌های استارتاپی اروپا/ لندن؛ همچنان در صدر آیا باید MBA بگیرید؟ کسب و کارهایی بدون نیاز به حتی یک کارمند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کسب و کار استارت آپ تیم کاری دورکاری کار آفرینی مدیریت پروژه فضای ابری کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود

پلیس، زن ۴۲ ساله برزیلی را که با آوردن جسد بی‌جان مردی به بانک قصد داشت وام بگیرد، دستگیر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «اریکا دی سوزا»، دایی ۶۸ ساله خود به نام «پائولو روبرتو براگا» را در حالی که روی ویلچر نشسته بود به بانک آورد تا به او برای دریافت وام ۳۲۰۰ دلاری کمک کند. او مدعی بود که خواهرزاده و مراقب اصلی مرد است.

کارمندان بانک با دیدن اریکا که تلاش می‌کرد سر دایی خود را بالا نگهدارد، خیلی زود متوجه شدند که براگا مشکلی جدی دارد. او هیچ علامتی از زنده بودن نشان نمی‌داد و اریکا به کارمندان بانک می‌گفت که دایی‌اش خیلی ساکت و آرام است و با کسی حرف نمی‌زند. حتی اریکا سعی می‌کرد با دایی‌اش صحبت کند که طبعتا مرد بی‌جان توانایی پاسخ دادن نداشته است.

اریکا به دایی خود می‌گفت، «دایی حواست هست؟ باید برگه‌ها را امضا کنی. من نمی‌توانم به جای تو امضا کنم. زود باش دیگه! اینقدر خسته‌ام نکن.»

سپس یکی از کارمندان گفت، «به نظر نمی‌آید که حالش خوب باشد.» و کارمند دیگر شروع به فیلم گرفتن از این صحنه عجیب‌وغریب کرد. با وجود اینکه اریکا، مدام می‌گفت که حال دایی‌اش خوب است و او فقط کم حرف می‌زند، کارمندان بانک با اورژانس و همچنین پلیس تماس گرفتند.

پس از آمدن پزشک امداد و پلیس مشخص شد، مرد بیچاره چند ساعتی است که فوت کرده و اریکا که نه‌تن‌ها خواهرزاده او نبود و فقط یکی از اقوام دور او محسوب می‌شد، قصد کلاهبرداری از بانک را داشته است. او اکنون در بازداشت موقت پلیس قرار دارد تا تکلیف نهایی‌اش مشخص شود.

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد
  • (تصویر) دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • ادوبی روی هوش مصنوعی مولد ویدیویی کار می‌کند
  • اینتل و چند شرکت دیگر متعهد به ساخت ابزارهای سازمانی هوش مصنوعی مولد باز شدند
  • موج جدید اخراج‌ها در گوگل
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار و قدرت به جهانیان بود