Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر مهدی قلیان در نشست روسای اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مشهد با مسوولان اقتصادی و بهداشتی خراسان رضوی ضمن قدردانی اصناف در اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و تعطیلی واحدهای تجاری اظهار کرد: اینکه برخی از صنوف که زیر پوشش اتحادیه‌ها نبودند و در خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها از مصوبات ستاد ملی کرونا تبعیت نکردند و بازگشایی خود را ادامه دادند و پروتکل‌ها را رعایت نکردند را نمی‌توان به حساب همه صنوف گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شیوع ویروس همه‌گیر کرونا یک معضل جهانی است که سلامت انسان‌ها را در کل دنیا مختل کرده و ضرر ناشی از این ویروس در ایران به دلیل شرایط اقتصادی بیشتر بوده است، تصریح کرد: واقعیت این است که خطر ویروس کرونا در نزدیکی ماست و ناگزیر به زندگی با آن هستیم، تعطیلی‌های مشاغل و ماندن مردم در خانه در روزهای پایانی سال گذشته و عید نوروز باعث شد که میزان ابتلا به شیوع کرونا به حداقل برسد و حتی میزان فوت افراد ناشی از این بیماری دو رقمی یا حتی یک رقمی شود.

وی با تاکید بر اینکه در تیر ماه امسال موجی از شیوع کرونا در ایران و از جمله خراسان رضوی به راه افتاد به طوری که موارد بستری در بیمارستان را به‌روزی یک هزار و ۷۰۰ نفر رساند، گفت: این موج از شیوع کرونا از اواخر شهریورماه به طور مجدد در استان شدت گرفت و میزان بستری در مراکز درمانی در هفته چهارم آبان‌ماه را به روزی ۲ هزار و ۲۰۰ نفر رساند.

قلیان بیان کرد: بیشتر کسانی که به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند، افراد توانمندی بودند که مدیریت خانواده را برعهده داشتند و فوت آنان مشکلات زیادی را برای افراد خانواده به‌وجود آورد و آنان را در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: بنا است که با کرونا زندگی کنیم، بنابراین دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها برای صنوف قابلیت بازبینی دارد و همه پیشنهادات صاحبان اصناف برای این موضوع قابل پذیرش و ارزیابی است.

وی افزود: بازاریان در ایام شیوع کرونا جهاد بزرگی کردند، اینکه صاحب واحد تجاری برای حفظ سلامت مردم حاضر به پذیرش ضرر مالی و زیان ناشی از عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های خود باشد، مصداق عینی جهاد است.

قلیان ادامه داد: ساعت تعطیلی بازار روی انتقال ویروس کرونا تاثیر زیادی دارد، اما هرچند دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است اما پیشنهادات و راهکارهای صنوف در حوزه‌های مختلف دریافت و به ستاد ملی ارسال می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بازار تنها محل شیوع ویروس کرونا نیست، زیرا افزون بر ۵۰ درصد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ مربوط به برپایی دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است که جوانان تشکیل می‌دهند و ویروس را با خود به خانه می‌برند و افراد خانواده را هم درگیر آن می‌کنند.

وی افزود: کودکان، نوجوانان و جوانان قشری هستند که ممکن است به صورت خفیف به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شوند اما چون علایم بالینی بسیاری ندارند، به عنوان یک ناقل بسیار ساده بیماری را در سطح خانواده و جامعه منتشر می‌کنند.

قلیان گفت: اگر بخواهیم روند کاهشی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و بستری ناشی از آن که از اواخر هفته قبل در خراسان رضوی آغاز شده است، ادامه یابد باید فرهنگ پیشگیری از ابتلا به این بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در سطح جامعه گسترش دهیم تا بیش از این بنگاه‌های اقتصادی متضرر نشوند و این مهم با کمک صنوف در جامعه محقق می‌شود.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهدی قلیان بیماری کووید ۱۹ خراسان رضوی شیوع کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۳۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت سندرومیک بیش از ۸۲ هزار نفر در پایگاه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت:  از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا کنون برای بیش از ۱۰ هزار نفر از افراد خارجی که قصد ورود به کشور داشتند واکسن فلج اطفال تزریق شده است.

زهرا نهبندانی افزود: پایگاه‌های مراقبت مرزی در مرز‌های زمینی و فرودگاه‌ها مستقر شده است و علائم بیماری‌های مانند سرخک، سرخچه، فلج اطفال و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در مشهد
  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد/ ۵هزار و ۸۶۲ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان تشکیل شد
  • استرداد بیش از ۵ میلیارد ریال وجه به شاکیان واحدهای صنفی
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • پلمب دو کافی‌شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • مراقبت سندرومیک بیش از ۸۲ هزار نفر در پایگاه‌های مرزی خراسان رضوی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا