Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، گفت: ۴۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در استان همدان مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، منصور ستوده با بیان اینکه پروژه آب‌رسانی به همدان فعال بوده، گفت: در بودجه سال جاری برای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

او با تأکید بر اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز با کمک نماینده شهرستان همدان بودجه ۵۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی شده، اذعان کرد: درحال حاضر این پروژه طبق مطالعات از پیش انجام‌شده درحال پیشرفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به وضعیت سد‌های استان، گفت: امسال موفق به افتتاح سد نعمت‌آباد شهرستان اسدآباد با هزینه‌کردی بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان شدیم که ۱۰ میلیارد تومان آن سال جاری به پروژه تزریق شده است.

ستوده با بیان اینکه درخصوص سد خرم‌رود تویسرکان نیز باید بگویم این پروژه توسط بخش خصوصی درحال انجام است، عنوان کرد: در این پروژه دولت موظف به تخصیص اعتبار نیست، بلکه طبق مدل مالی ارائه‌شده براساس قرارداد، دولت تضمین خواهد کرد که پس از بهره‌برداری پول هزینه‌شده را به‌نحوی به سرمایه‌گذار برگرداند.

او با اشاره به اینکه پروژه احداث سد گرین نهاوند نیز به‌تازگی آغاز شده است، گفت: برای پیشرفت کار به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: بر این اساس مذاکره با بانک‌ها جهت سرمایه‌گذاری در قالب ماده ۵۶ در دستور کار قرار گرفته است که خوشبختانه بانک کشاورزی در قالب کنسرسیوم با بانک‌های صادرات و یکی دیگر از بانک‌ها در این بحث ابراز تمایل کرده‌اند؛ بنابراین همان‌طور که عنوان شد، به دنبال آن هستیم که مجوز این کار را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دریافت کنیم که در قالب ماده ۵۶ بانک‌های عنوان‌شده بتوانند در حوزه سرمایه‌گذاری ورود کنند.

ستوده با اشاره به اینکه عملیات اجرایی در سد‌های سرابی تویسرکان و کلان ملایر به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: درخصوص سد شنجور نیز شاهد نهایی شدن مراحل عملیات اجرایی هستیم.

او با اشاره به آنکه رویکرد این شرکت در بحث محافظت از آب و منابع زیرزمینی در دو بخش برداشت‌های مجاز و برداشت‌های غیر مجاز احصا می‌شود، اظهار کرد: درخصوص بخشی از برداشت‌های غیر مجاز قانون‌گذار در سال ۸۹ مصوب کرد چاه‌هایی که قبل از سال ۸۵ حفاری شده‌اند، سامان‌دهی شوند و دیگر نمی‌توان به این نوع برداشت‌ها عنوان غیر مجاز را اطلاق کرد.

ستوده افزود: درواقع به این قبیل چاه‌ها، چاه‌های فاقد پروانه گفته می‌شود که نسبت به بررسی‌ها آن‌ها اقدام می‌شود و در کمیسیون‌های مرتبط مطرح شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرند تا برای آن‌ها میزان برداست مجاز مشخص شود؛ به‌طوری که طی یک شبانه‌روز ۲۵ متر مکعب یعنی حداکثر یک لیتر جهت مصارف صنعتی و حفظ باغات، امکان برداشت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه درخصوص چاه‌های غیر مجازی که بعد از سال ۸۵ حفر شده‌اند نیز رسیدگی از طریق مراجع قضائی در دستور کار قرار گرفت، اذعان کرد: برای تعداد کثیری از این قبیل چاه‌ها حکم قضائی دریافت کردیم تا بتوانیم نسبت به مسدود کردن آن‌ها اقدام کنیم.

ستوده با اشاره به آنکه برای این قبیل چاه‌ها برنامه عملیاتی خاصی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون توانستیم ۴۳۰ حلقه چاه غیر مجاز را با همکاری سیستم قضائی پُر و مسلوب‌المنفعه کنیم.

او به حدود ۱۳.۶ میلیون متر مکعب ممانعت از اضافه‌برداشت به‌عمل‌آمده اشاره و تأکید کرد: به‌طور کلی از سال ۹۳ تا به امروز حدود چهار هزار و ۴۵۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر آنکه این مهم منجر شد ۲۸۰ میلیون متر مکعب از اضافه‌برداشت منابع زیرزمینی جلوگیری کنیم، ابراز کرد: در بخش چاه‌های غیر مجاز از ۴۵۰ حلقه چاه مسدودشده، بیشترین تعداد در شهرستان کبودراهنگ با ۱۲۷ حلقه بوده است.

ستوده ادامه داد: درخصوص چاه‌های مجاز نیز سیاست کاری شرکت بر این اصل استوار است که روی همه این چاه‌ها کنتور هوشمند نصب کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: در این چاه‌ها نیز می‌بایست براساس پروانه بهینه‌ای که طبق الگوی کشت ارائه می‌شود، میزان برداشت مشخص شود.

او  افزود: بر این اساس طی سال جاری ۳۸۳ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز در استان نصب شده که با احتساب دیگر کنتور‌های نصب‌شده در سال‌های گذشته، تاکنون پنج هزار و ۱۳۰ کنتور روی چاه‌های استان کنتور هوشمند نصب شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سد نعمت آباد سد گرین نهاوند غیر مجاز حلقه چاه غیر برداشت ها بانک ها چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: در اجرای طرح برخورد با انشعابات غیرمجاز آب و صیانت از منابع آبی،  ۲۱۹ فقره انشعاب غیرمجاز آب پارسال در این شهرستان مرزی استان شناسایی و با پرداخت جریمه و خرید انشعاب قانونی به انشعاب مجاز تبدیل شد.

محسن چهکندی افزود: این انشعاب‌های غیر مجاز با فعالیت گشت‌های مشترک آب و فاضلاب با همکاری نیروی انتظامی با عنوان گشت آب شناسایی شد.

وی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز بیشتر مربوط به بخش‌های مسکونی، تجاری و باغ‌ها بود، گفت: علاوه بر این تعداد ۹۰ فقره انشعاب غیرمجاز در قالب این طرح پارسال در شهرستان خواف قطع شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف در خصوص زیان‌های انشعابات غیرمجاز آب گفت:: مصرف غیرمجاز آب نه فقط موجب هدر رفت این مایه حیاتی می‌شود، بلکه به شبکه توزیع آب نیز آسیب می‌رساند و حقوق مشترکان قانونی را تضییع می‌کند.

چهکندی گفت: گشت آب به صورت مستمر در سطح مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف در حال فعالیت و شناسایی انشعابات غیرمجاز هستند.

شهرستان خواف بیش از ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب دارد که ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

خواف  در جنوب شرقی خراسان رضوی قرار دارد  و با افغانستان هم مرز  است.

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در خواف
  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • کشف و ضبط ۱۱۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در باخرز
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران
  • پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • افت ۲۰ متری آبخوان دشت غربی البرز/ انسداد ۱۹۵ حلقه چاه در نظرآباد