Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه‌های رادیویی مراکز استان‌ها، برنامه‌های مختلفی را با توجه به شرایط ویژه امسال برای شب یلدا تدارک دیده‌اند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، باتوجه به استمرار شرایط ویژه به دلیل همه‌گیری کرونا و لزوم تداوم اجرای دستورالعمل‌ها بهداشتی، صدای استان‌ها به منظور فراهم کردن اوقات شیرین و مفرح، دورهمی رادیویی طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه‌ها با بسته‌های طنز رادیویی و با تاکید بر موسیقی محلی و اصیل ایرانی، پخش می‌شود. بر این اساس و از ۱۰ روز قبل به سفارش ستاد ملی مقابله با کرونا، تولید بسته‌های کوتاه صوتی، آنونس‌هایی مبنی بر تبلیغ “پویش در خانه بمانیم “، پویش یلدای همدلی “دور از هم و برای هم” در کنداکتور پخش مراکز قرار گرفته است.

ویژه برنامه‌های شب یلدای مراکز به مدت دو ساعت با هدف آشنایی و پاسداشت ارزش‌های فرهنگی شب یلدا و ایجاد فضایی شاد و سرگرم کننده به صورت زنده تولید و پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

این برنامه‌ها با محوریت امید، آگاهی، سلامت، شادی و سرگرمی دارای بخش‌های مختلفی است که شامل تکریم روز پرستار و سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س)، نمایش‌هایی با رویکرد طنز و مباحث ارشادی و تربیتی در فواصل کنداکتور پخش، فلسفه وجودی شب یلدا و نگاهی به آداب و رسوم این شب در هر استان، گفت‌وگو با مهمان به صورت تلفنی  کهمعمولا از چهره‌های محبوب هنری و ورزشی هر استان است، تقویت اطلاعات و آگاهی‌های عمومی به ویژه درباره نکات بهداشتی و مراقبت از سلامت خود در برابر بیماری کرونا و آیتم‌های طنز برای نقد مهمانی‌های فامیلی خواهد بود.

از دیگر آیتم‌های دورهمی شب یلدای رادیو‌های استانی می‌توان به گفت‌وگوی تلفنی با مشاهیر، مفاخر فرهنگی و هنرمندان هر استان، معرفی غذا‌های سنتی و شب چره برای شب یلدا، ترویج دید و بازدید مجازی، شاهنامه‌خوانی به عنوان یکی از رسوم کهن مردم ایران بویژه در شب‌های زمستان، تفال به حافظ و حافظ خوانی، داستان و مثل‌ها در فرهنگ بومی هر منطقه، بخش‌هایی با محوریت آداب و رسوم پسندیده بومی، مسابقه تلفنی و پیامکی، بخش ویژه مدافعان اسلام، گزارش از بیمارستان‌ها و مشاغل شیفت شب، خاطرات شهدا با تاکید بر شخصیت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مدافع سلامت، گفت‌وگو با کارشناسان فرهنگ عامه، گفت‌وگوی تلفنی با خوانندگان محلی و ملی و بهره‌گیری از آرشیو آوا‌های قدیمی فولکلور اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: صدا وسیما رسانه ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صدا وسیما رسانه ملی برنامه ها شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های استانی - سه شنبه ۲۸ فروردین

ترخیص دارو از گمرکات  سرعت گرفت در روزنامه یاقوت وطن  و اصفهان در جذب مسافر نوروزی پنجم شد در روزنامه زاینده رود از جمله عناوین تیترهای روزنامه هایی هستند که می توانید امروز در سایت استان های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • دورهمی بزرگان فوتبال ایران در کمپ تیم ملی
  • دومین سفر استانی رئیس جمهور به سمنان
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • نگاهی به سفر نخستین انسان به فضا در باشگاه نجوم آیاز
  • برنامه‌های سفر استانی رئیس جمهور به سمنان
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - سه شنبه ۲۸ فروردین