Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهدی شمس‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با حضور در دفتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در جامعه امروزی امر به معروف و نهی از منکر یک نیاز ضروری است و این ۲ فریضه مهم در کنار انتقاد سازنده توام با ارائه راهکار باید در میان عموم مردم نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: دستگاه قضا نیز یکی از ارگان‌هایی است که هرگز از انتقاد گریزان نبوده و، چون معتقدیم نقد سازنده و صحیح باعث اصلاح امور و افزایش آرامش و آسایش عمومی می‌شود نه تنها از مطالبه گران در عرصه‌های مختلف استقبال می‌کنیم بلکه حامی آنان نیز هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به اینکه انتقاد باید همراه با مستندات و رعایت حرمت و آبروی افراد باشد تاکید کرد: بزرگنمایی اخبار منفی در سیستان و بلوچستان باعث دلسردی و مایوس شدن سرمایه گذاران می‌شود که ماحصل آن نیز ضربه به اقتصاد و معیشت تمام مردم استان خواهد بود.

او ادامه داد: فعالان فضای مجازی باید احساس امنیت را به جامعه القا کنند و با استفاده از شیوه‌های نوین سواد رسانه‌ای با مخلان امنیت و کسانی که در این فضا قصد تشنج آفرینی و ایجاد اختلاف دارند همراهی نکرده و اقدام به روشنگری و بیان واقعیت‌ها کنند.

شمس آبادی اظهارداشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با توجه به ماهیت کاری که دارد به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضا محسوب می‌شود و در اجرای امور از توان و ظرفیت این ستاد بهره خواهیم برد.

او  تصریح کرد: هرگونه ایجاد ناامنی و اخلال در آرامش روانی جامعه به عنوان خط قرمز دستگاه قضا به حساب می‌آید و با عامل یا عاملان آن در فضای مجازی و حقیقی بدون اغماض و کوتاهی با قاطعیت برخورد می‌کند چرا که این امر یکی از مطالبات جدی شهروندان است که بار‌ها و بار‌ها به روش‌های مختلف به این دادستانی وصول شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان زاهدان ستاد امر به معروف و نهی از منکر دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات راه های مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

مجید محبی با بیان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شد، افزود: در حال حاضر سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین آلات در حال کمک رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۴۵ روستای سیستان و بلوچستان که شبکه برق آنها براثر بارندگی قطع و تاکنون مشکل ۱۷۶ روستا برطرف شده و بقیه نیز با قوت در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان آسیب ۱۶۱ اصله پایه برق فشار متوسط، ۴۱ اصله پایه ضعیف و ۶ دستگاه ترانس برق را از دیگر مشکلات به وجود آمده ناشی از بارندگی و سیلاب در این استان عنوان کرد.

وی افزود: همچنین در حال حاضر آب ۳۴ روستای جنوب سیستان و بلوچستان قطع و توسط ۱۲۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در حال انجام است.

محبی بیان کرد: قبل از بروز بارندگی‌ها با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی ۱۶۴ مادر باردار به مناطق ایمن منتقل شدند و در جریان سیلاب نیز ۹ مادر باردار گرفتار روان آب نجات داده شدند.

وی گفت: همچنین سرنشینان سه دستگاه اتوبوس در این مدت از سیلاب مسیر چابهار- نیکشهر نجات داده شدند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش میزان بارش از ۱۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی جنوب استان از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است.

محسن حیدری اظهار کرد: از ایستگاه‌های چابهار ۱۴۶.۴، زرآباد ۲۷۰، کهیر ۱۲۱، کنارک۲۴۷، شارک ۲۴۷، پلان۱۴۴، تیس ۱۴۱، مومان۱۴۳، بانست۱۷۵، بریس۱۱۷ میلی متر بارندگی گزارش شد.

وی ادامه داد: از ۱۵۵ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از زاهدان ۲۹.۵، راسک ۴۷، نیکشهر ۹۲.۱، ایرانشهر ۷۹.۵، بمپور ۹۱.۵، دلگان۶۷، خاش ۳۰.۱، سراوان ۴۵، مهرستان ۶۶، نصرت آباد ۷.۵، میرجاوه ۳.۵، زابل ۸.۷ زهک ۱۳.۳ میلی متر باران گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از پنجشنبه در سطح استان بویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان رگبار بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می‌شود.

حیدری به مردم سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند همچنین دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در تردد‌های جاده‌ای احتیاط شود.

منبع: ایسنا

tags # سیل ، سیستان و بلوچستان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • بازگشایی راه‌های اصلی جنوب سیستان و بلوچستان تا دو روز آینده
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • آخرین جزئیات راه های مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور