Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار قم گفت: شیوع کرونا سبب تعطیلی بسیاری از واحدهای حوزه گردشگری و زائرپذیری شد و خسارات زیادی در بخش تولید و اشتغال در این حوزه اتفاق افتاد. - اخبار استانها -

یونس عالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به پیگیری مصوبات در جهت ارزیابی وضعیت مراکز و واحدهای گردشگری و مرتبط با میراث فرهنگی و صنایع‌دستی اظهار داشت: شیوع کرونا سبب تعطیلی بسیاری از واحدهای حوزه گردشگری و زائرپذیری شد و خسارات زیادی در بخش تولید و اشتغال در این حوزه اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ارزیابی مشکلات این واحدهای اقتصادی که دچار زیان‌های مالی شده‌اند کار کارشناسی و دقیق قابل‌قبول است، ابراز کرد: برمبنای حدسیات و تخمین‌های تقریبی و بدون داشتن آمار دقیق نمی‌توان مشکلات در حوزه گردشگری را رفع کرده و به ارائه راهکاری مناسب دست یافت، ازاین‌رو مدیران در جلسات فنی باید آمار دقیق و نظرات کارشناسی ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد: گاهی برای برون‌رفت از بحرانی نیاز به تعیین ساختار جدیدی داریم و این ساختار جدید نیز باید به‌خوبی بررسی شود و همه جوانب را در نظر گرفت.

وی با تأکید بر اینکه رفع آسیب‌های ناشی از کرونا در حوزه گردشگری نیازمند راهکارهای کارشناسی است، عنوان کرد: در این ایام بسیاری از مشاغل در حوزه گردشگری متحمل آسیب‌های اقتصادی شده‌اند و در ابتدا باید این آسیب‌ها و میزان دقیق خسارات را احصا کرد.

عالی پور ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و تحریم‌ها در یک جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و منظور از قرارگاه اقتصاد مقاومتی آن است که بدانیم در شرایط عادی نیستیم و به یک فرماندهی منسجم و هم‌افزایی گسترده برای برون‌رفت از مشکلات نیاز داریم.

وزیر گردشگری پاسخگوی بیمه نکردن راهنمایان گردشگری باشدخسارت میلیاردی کرونا بر صنعت گردشگری خراسان جنوبی/ وقتی بازار حضور مسافر از رونق می‌افتددومین شهر مذهبی کشور زیرساخت گردشگری ندارد

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی خروج از بحران جنگ اقتصادی، نیازمند نقشه راه و تاکتیک‌های راهبردی و فرماندهی مدبرانه است ابراز کرد: باید مصوبات نیز طبق این شرایط تصویب و پیگیری شود و نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم یادآور شد: اگر میزان خسارات به‌خوبی بررسی شود، طبق آن می‌توان تسهیلات مناسب با زمان‌بندی کافی تخصیص داد تا این واحدها بتوانند سرپا بمانند.

وی تصریح کرد: وقتی مصوبه‌ای نیز به تصویب می‌رسد، مدیران باید به‌خوبی آن را پیگیری و به مطالبات رسیدگی کنند، در این برهه، بی‌اعتنایی مدیران به مصوبات پذیرفته نیست، چراکه ما به مدیرانی همراه و همگام با چرخه اقتصادی نیاز داریم.

عالی پور با بیان اینکه در هر حوزه‌ای تعاملات لازم برای اخذ تسهیلات و حمایت از اشتغال و تولید در حوزه گردشگری امری ضروری است اظهار داشت: با به‌روزرسانی آمار و اطلاعات و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و نگرش کارشناسی نسبت به مسائل باید قدم‌های خوبی برداشته شود.

وی اضافه کرد: در کنار تحقق اهداف در رفع مشکلات واحدهای مرتبط با گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله به کرونا لازم‌الاجراست و باید در اجرای وظایف و مسئولیت‌ها به این مصوبات نیز توجه داشت تا در کنار حفظ ظرفیت‌های اقتصادی، سلامت مردم نیز موردتوجه باشد.

انتهای پیام/457/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه گردشگری آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال گذشته ۷۰ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور تعیین ۵۳۲ مصوبه به منظور رفع مشکلات و توسعه بنگاه‌های اقتصادی برگزار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اهمیت تشکیل جلسات کارگروه تسهیل عنوان کرد: از تعداد ۵۳۲ مصوبه ابلاغ شده، تا کنون بیش از ۷۰ درصد مصوبات با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان اجرایی شده و مابقی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مستقر در اداره کل صمت استان، به طور مستمر نسبت به پیگیری و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان با استفاده از قوانین و مقررات جاری در جهت مرتفع نمودن مسائل و مشکلات مربوطه سرمایه گذاران بنگاه‌های اقتصادی اقدام کرده است.

پیگیری ۵۰۰ پرونده بنگاه‌های اقتصادی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰ پرونده بنگاه اقتصادی دارای مشکل در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار یا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مورد بررسی دقیق کارشناسی و تصمیم گیری لازم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دستور کارهای مطرح شده بنگاه‌های اقتصادی در حوزه‌های صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و غیره بوده است.

مدیر کل صمت استان بوشهر با اشاره به تسریع رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های تولیدی از طریق تشکیل جلسات کارگروه تسهیل به صورت مستمر تصریح کرد: هماهنگی لازم برای تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام، پیگیری تأمین سرمایه ثابت و در گردش، فعال سازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های لازم مانند تأمین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی و غیره از جمله موضوعات مورد بحث و تصمیم گیری در نشست‌های مذکور بوده است.

کد خبر 6078562

دیگر خبرها

  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد
  • عضو کمیسیون امنیت ملی : خسارات سنگینی را به دشمن صهیونیست وارد کردیم/ مستندات و جزئیات میزان خسارت به اسرائیل منتشر می‌شود
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • ظرفیت گردشگری برای بهبود وضعیت اقتصادی روستانشینان مورد استفاده قرار گیرد
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی در سامانه وزارت علوم اعلام شد
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • عواملی که در علم اقتصاد می‌تواند به حوزه گردشگری کمک کند