Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: وضعیت تخت بیمارستانی در خوزستان مطلوب نیست و برای همین منظور قرارگاه خاتم در خوزستان در شهرهای اهواز، بهبهان، ماهشهر و شوش بیمارستان می‌سازد. - اخبار استانها -

 فرهاد ابول‌نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: نسبت تخت بیمارستانی در شهرهای مطلوب 3 تخت به ازای هر یک هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاخص متاسفانه در اهواز یک تخت بیمارستانی برای هزار خوزستانی است.

وی افزود: در خوزستان با کمبود تخت بیمارستانی به ویژه تخت بیماران مبتلا به سرطان مواجه هستیم. بیمارستان‌های آموزشی اهواز قدمتی بیش از 7 دهه دارند و این هزینه نگهداری را افزایش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به راه اندازی 760 تخت بیمارستانی در اهواز گفت: برای رفع این کمبود تخت بیمارستانی، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در اهواز بیمارستان می‌سازد. یکی از این بیمارستان‌ها، جایگزین بیمارستان گلستان اهواز می‌شود که 540 تختخوابی است و بیمارستان جایگزین، مرکز رازی نیز 220 تختخوابی است.

این مقام مسئول گفت: برای بیماران سرطانی نیز بیمارستان شفا با 200 تخت در نظر گرفته شده است. برای این بیمارستان نیز به همکاری دولت و مجلس برای اخذ ردیف بودجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بلوک B و C بیمارستان 200 تختخوابی ولیعصر بهبهان نیز در بهمن‌ماه افتتاح می‌شود اما بلوک A با حدود 120 تختخواب در مرحله پیشرفت 50 درصدی است که بودجه آن موجود است؛ تکمیل بیمارستان ولیعصر در این تفاهم‌نامه آمده است.

سرمایه‌گذاری‌ قرارگاه خاتم، ایدرو و ایمیدرو در آذربایجان ‌غربی / نقش «شستا» باید ملموس باشدپتروپالایشگاه جدید در جنوب کشور کلنگ زنی شد/ سهم 4 درصدی قرارگاه خاتم از پروژه های عمرانیاجرای 1000 میلیارد تومان پروژه آبرسانی در گلستان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)تفاهم‌نامه احداث بیمارستان 700 تختخوابی قزوین با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ع) ‌زود منعقد شود

وی افزود: بیمارستان 160 تختخوابی ماهشهر نیز ردیف بودجه دارد اما همچنان در مرحله شمع‌کوبی است؛ مطالبه مردم فعال شدن پروژه این بیمارستان است. بیمارستان شوش نیز 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اکنون پیشرفت کار اصلا خوب نیست؛ این بیمارستان جزو این تفاهم‌نامه نیست و باید کارفرما و پیمانکار آن را تغییر دهیم.

ابول‌نژادیان گفت: ساختمان معاونت‌های درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با قدمت حدود 50 ساله و فرسوده در خارج از پردیس دانشگاه واقع شده‌اند. نقشه و منابع مالی احداث یک ساختمان برای این معاونت‌ها نیز تهیه شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: تفاهم‌نامه طراحی و ساخت پروژه‌های اداری، آموزشی و درمانی بین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منعقد شد.

انتهای پیام/341/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تخت بیمارستانی قرارگاه خاتم تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: آمریکا برای افزایش بودجه نظامی خود از ناکجاآباد دشمن فرضی می‌سازد

سخنگوی وزارت دفاع چین هشدار داد که اقدامات آمریکا مبنی بر ساخت دشمن از ناکجاآباد جهت افزایش بودجه نظامی خود، از لحاظ راهبردی بسیار خطرناک بوده و چین مخالف آن است.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در روز شنبه قانونی را امضا کرد که به موجب آن در سال مالی ۲۰۲۴، بسته‌ای ۸۲۵ میلیارد دلاری را به مسائل دفاعی تخصیص می‌داد.

به موجب این قانون، منابع مالی همکاری‌های امنیتی آمریکا با تایوان ۲ برابر خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع چین در کنفرانسی خبری در این رابطه گفت که آمریکا از «تهدید نظامی» غیرواقعی پکن به عنوان دستاویزی برای افزایش بودجه نظامی خود استفاده می‌کند.

وی گفت: «ایجاد دشمن فرضی از ناکجاآباد از لحاظ راهبردی بسیار خطرناک است و چین به شدت با آن مخالفت می‌کند».

این مقام چینی همچنین تصریح کرد که این کشور به دنبال تهدید هیج کشوری نیست و تحت تاثیر تهدیدات هیچ کشوری نیز قرار نخواهد کرد.

وی تاکید کرد که هیچ نیرویی نمی‌تواند جلوی پیشرفت ارتش چین را بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس| چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟
  • چین: آمریکا برای افزایش بودجه نظامی خود از ناکجاآباد دشمن فرضی می‌سازد
  • (عکس) چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟
  • فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود
  • چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟ (+عکس)
  • ۵۵ نفر از جهادگران برتر بیرجند تجلیل شدند
  • تجلیل از ۵۵ جهادگر برتر شهرستان بیرجند
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • ۱۴۲ عمل جراحی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان انجام شد