Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@16:51:40 GMT

افزایش اقساط طرح ملی مسکن صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۵۳۳۷

افزایش اقساط طرح ملی مسکن صحت ندارد

خبرگزاری آریا - وزیر راه و شهرسازی گفت:​ برآورد اولیه‌ای که برای پروژه‌های طرح ملی مسکن اعلام شد همچنان ملاک و معیار پرداختی‌های مشمولان این طرح است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمد اسلامی در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران افزود:​ هنوز قیمتی برای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن اعلام نکرده ایم و تنها برآوردی اعلام شده که در حال حاضر متاثر از شرایط بازار که قیمت‌ها با حباب مواجهند، نمی‌توان به صورت هیجانی تغییری را برای این برآورد در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: البته مشمولان این طرح باید در پرداختی هایشان تسریع کنند چرا که هنوز حدود 100 هزار نفر هستند که تنها تا پایان آذرماه فرصت دارند که افتتاح حساب کرده و قسط اول خود را واریز کنند تا پروژه هایشان فعال شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: کسانی که پروژه هایشان زودتر فعال شده هم باید قسط دوم را پرداخت کنند که این موضوع برای برخی این تلقی را ایجاد کرده که مبلغی اضافه بر مبلغ قبلی از آن‌ها درخواست می‌شود در حالی که 40 میلیون تومان دریافت شده از آن‌ها قسط اول طرح بود و 40 میلیون تومانی که در حال حاضر از آن‌ها تقاضا شده قسط دوم است و سازنده هم آورده خود را به موقع وارد مدار پروژه کرده و امیدواریم پروژه‌ها در زمانبندی از قبل پیش بینی شده، به مشمولان تحویل شود.
اسلامی همچنین در خصوص تخصیص بودجه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و جاده‌ای اضافه کرد: فرصتی که در قانون بودجه وجود دارد همان تبصره 18 است که از محل صندوق توسعه ملی پایه گذاری شده و امسال هم برای راه آهن مورد استفاده قرار گرفت.
وی گفت: ستاد ملی کرونا مصوبه خاصی داشت که بر اساس آن پنج هزار دستگاه اتوبوس شهری برای تهران و کلانشهر‌ها در نظر گرفته شد تا از تراکم مسافران کاسته شود که این مصوبه ستاد ملی کرونا در لایحه 1400 هم قابل تکرار است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین زیر ساخت ها در شهر جدید مهستان استان البرز

به گزارش جام جم آنلاین البرز، سعید غفوری در بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر شهرجدید مهستان افزود: واگذاری مسکن به مردم باید با تامین زیر ساخت‌ها مانند آب، برق، گاز، تلفن و امثال آن همراه باشد.
وی روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهرجدید مهستان را پرشتاب توصیف کرد و گفت: این طرح باید با سرعت تکمیل و واحد‌های مسکونی به متقاضیان تحویل شود.
غفوری در سفر خود به شهرجدید مهستان از ۱۰ پروژه نهضت ملی مسکن، پنج پروژه مسکن مهر و ۲ پروژه مسکن مشارکتی این شهر بازدید کرد.
شهرجدید مهستان با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر برای استقرار جمعیت سرریز تهران و کرج در دست ساخت و توسعه قرار گرفته است.
پیش بینی می‌شود با تکمیل و واگذاری پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن جمعیت این شهر از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رود.
ساخت حدود ۹۸ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن استان البرز هدفگذاری شده که حدود ۵۰ هزار واحدآن‌ها در شهرجدید مهستان ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا
  • تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان
  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد
  • اتمام زیرساخت‌های آبرسانی به نهضت ملی مسکن بافق
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس
  • ضرورت تامین زیر ساخت ها در شهر جدید مهستان استان البرز
  • افتتاح نمادین پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
  • تعیین محدوده ۱۵۰ روستا در استان اصفهان
  • دولت سیزدهم وارث مسکن مهر دولت نهم