Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، سکه امامی بدون اینکه افزایش حباب خاصی پیدا کند، در کانال ۱۲ میلیون تومانی پیشروی کرد؛ جدا از برگشت دلار به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی، بازگشت طلای جهانی به جاده افزایشی متغیر غافلگیر کننده ای بود که توجه بازیگران بازار داخلی را به خود جلب کرد.

سکه ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان | دلار در کانال ۲۵ هزار تومان | جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در ۲۵ آذر ۹۹

سکه در روز سه شنبه بیش از یک درصد رشد کرد، ولی این افزایش کمتر از میزان افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی و دلار در بازار داخلی بود تا حباب سکه از مرز ۸ درصد عقب نشینی کند و به محدوده ۷ درصدی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سکه امروز برای رشد بیشتر نیاز به برقراری یک شرط مهم دارد: ماندن دلار بالای مرز ۲۶ هزار تومانی؛ اونس طلا در صورتی می تواند به حمایت خود از قیمت سکه ادامه دهد که بتواند بالای محدوده هزار و ۸۶۰ دلاری خود را تثبیت کند.

فریب معاملات شبانه

 افزایش قیمت سکه در روز سه شنبه برای بسیاری از معامله گران غیرمنتظره بود و به احتمال زیاد موجب خواهد شد که بازیگران بازار سکه معاملات شبانه را با احتیاط بیشتری در انتظارات خود لحاظ کنند. بسیاری از معامله گران دوشنبه شب شاهد افت قیمت سکه به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی بودند، ولی برخلاف انتظار آن ها، معاملات روز سه شنبه بالای مرز ۱۲ میلیونی آغاز شد.

به نظر می رسد روز چهارشنبه تصمیم خرید و فروش خود را بیشتر بر مبنای دو متغیر تنظیم کنند: واکنش دلار به مرز ۲۶ هزار تومانی و رفتار اونس طلا در بالای سطح هزار و ۸۵۰ دلاری.

پیش بینی قیمت سکه | سکه عقب نشینی می‌کند؟

صحبت های معامله گران نشان می داد که آن ها تصمیم دارند در صورتی که کانال ۲۶ هزار تومانی دلار حفظ شود، خریدهای سکه خود را بالاتر ببرند. با این حال، به نظر نمی رسید که آن ها احتیاط را کنار گذاشته باشند و احتمالا در روز چهارشنبه با دوراندیشی بیشتری اقدام به خرید و فروش خواهند کرد. اونس طلا هم می تواند تبدیل به اهرمی شود که بزرگان از آن به منظور جبران اثر کاهشی احتمالی دلار استفاده کنند و کف قیمت بالاتری را برای سکه بدست بیاورند. برگشت دلار به زیر ۲۶هزار تومان ممکن است باعث شود بار دیگر فروشندگان در بازار دست بالا را به دست بگیرند.

دامنه بازی در بازار سکه

علی رغم تمام اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر، سکه هم چنان در همان دامنه ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حرکت کرده است که به عنوان محدوده رنج(range) بازار شناخته می شود. سکه اگر قرار باشد، نوسانات شدیدتری را تجربه کند، باید کف یا سقف دامنه یاد شده را بشکند. در شرایط کنونی، بازار بیشتر محل نزاع انتظارات است، ولی در نهایت نه افزایشی ها و نه کاهشی ها ریسک چندانی برای خرید و فروش صورت نداده اند.

کد خبر 573198 برچسب‌ها سکه - قیمت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سکه قیمت ۲۶ هزار تومانی ۱۲ میلیون قیمت سکه اونس طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟

شاخص ارزی در بازار روز گذشته به افت قیمت ادامه داد. تخلیه هیجانات موجود در بازار در روز‌های اخیر سبب شده است قیمت پول‌های خارجی و قطعات مختلف فلز طلا کاهش یابد. بازیگران بازار ارز در روز‌های اخیر شاهد افزایش میزان فروشندگان و کمبود تقاضا بوده‌اند. تحلیلگران بر این باورند که دلار در جست‌وجوی کریدور آرامش جدید است.

به گزارش دنیای اقتصاد، برخی از این افراد روند نرخ این ارز را با روند بازه زمانی مشابه در سال گذشته مقایسه می‌کنند و معتقدند که پس از اتمام روند کاهشی و رنج‌سازی نرخ ارز، یک دوره ثبات نسبتا طولانی در بازار شروع خواهد شد. البته این افراد سناریوی مذکور را در شرایط عدم انتشار سیگنال‌های منفی جدید محتمل می‌دانند.

قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در بازار عصر روز گذشته با حدود ۹۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به کانال ۶۴ هزار تومانی عقبگرد کرد و در رقم ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. همچنین سکه طلا طرح جدید نیز در بازار دیروز حدود ۱۸۰ هزار تومان افت نرخ را تجربه کرد.

آغاز فرآیند کریدورسازی دلار؟

دیروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه روند نرخ ارز در بازار غیر رسمی ارز تهران کاهشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در راستای روند کاهشی جدید خود به میانه‌های کانال ۶۵ هزار تومانی رسیده بود، فعالیت خود در بازار صبح روز گذشته را زیر مرز ۶۵ در کانال پایین‌تر آغاز کرد. ظهر روز گذشته نرخ این ارز در بازه ۶۴ هزار و ۷۰۰ تا ۶۴ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد و در نهایت نیز با حدود ۹۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

البته این در حالی است که نرخ شاخص ارزی در معاملات فردایی عصر روز گذشته مجددا افزایشی شد و به مرز ۲ کانال ۶۴ و ۶۵ هزار تومانی رسید. به عقیده برخی از فعالان کف بازار، این تغییر فاز بازار می‌تواند نشانگر حمایت بازار در سطوح قیمتی میانه کانال ۶۴ هزار تومانی باشد. در نتیجه در صورتی‌که بازار در این محدوده قیمتی چند روزی در جا بزند و ریسک جدیدی در بازار به‌وجود نیاید، محدوده کانال‌های ۶۴ و ۶۵ هزار تومانی نقطه تعادل جدید نرخ دلار است. همچنین در بازار روز گذشته نرخ یورو و پوند نیز دچار افت قیمت شدند. یورو با حدود ۸۵۰ تومان کاهش در رقم ۶۹ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. وند نیز با افت ۹۵۰ تومانی به رقم ۸۰ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.

سبقت نیم‌سکه در رقابت کاهشی

همزمان با افت نرخ شاخص‌های ارزی، قیمت قطعات مختلف سکه طلا نیز در روز گذشته کاهشی بود. رکورد‌دار افت قیمت در بازار دیروز نیم‌سکه طلا با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی بود. ربع سکه نیز با ۳۰۰ هزار تومان افت قیمت در رقم ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و در نهایت رتبه سوم در اختیار سکه طلای طرح جدید با ۱۸۰ هزار تومان کاهش قیمت قرار گرفت. هر قطعه از این فلز گرانبها در عصر روز گذشته در رقم ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

دیگر خبرها

  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت