Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود الماسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در راستای حمایت از توسعه و تداوم کشت مکانیزه برنج از ابتدای امسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین نشاکار بین شالیکاران استان توزیع شده است.

او افزود: کشت مکانیزه برنج کاهش هزینه تولید، کاهش سختی کار، کاهش مصرف بذر و کاهش ابتلا به آفات و بیماری‌ها و افزایش اثربخشی سایر نهاده‌های کشاورزی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: علاوه بر آن انجام به موقع عملیات نشاکاری، افزایش راندمان تولید و افزایش علاقه‌مندی قشر جوان روستایی به فعالیت در این حوزه تولیدی نیز شده است.

الماسی اظهار داشت: با انجام کشت مکانیزه برنج و صرفه جویی حداقل ۲۰ کیلو گرم بذر در هکتار، میزان کاهش مصرف بذر در سطح ۱۷۰هزار هکتار نشاکاری مکانیزه بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰ تن و به ارزش ریالی حداقل ۵۱۰ میلیارد ریال خواهد بود.

او با بیان اینکه گیلان با ۱۶۰ هزار هکتار سطح کشت مکانیزه برنج در سال زراعی گذشته، مقام اول کشور را کسب کرد، تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ واحد بانک نشای برنج صنعتی و واحد‌های متعدد پرورش نشای خانگی، نشای مناسب برای کشت با ماشین نشاکار را در این استان فراهم می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان پیش بینی کرد: امسال بیش از ۱۷۰ هزار هکتار بالغ بر ۷۲ درصد از اراضی شالیکاری استان به صورت مکانیزه با استفاده از ماشین‌های نشاکار کشت شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت مکانیزه محصول برنج اراضی کشاورزی کشت مکانیزه برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری با اشاره به نخستین نشا مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری شهرستان بهشهر، گفت: اولین نشا مکانیزه برنج رقم طارم هاشمی در اراضی شالیزاری روستای حسین آباد این شهرستان انجام شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال 80 درصد نشا شالیزارهای این شهرستان بصورت مکانیزه انجام شود.

 

وی با اشاره به خشكسالي احتمالي در سال زراعي جاري به اجراي بيمه برنج و مصرف بهينه آب  توسط بهره برداران و توليد كنندگان تاكيد کرد.

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی