Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شین‌هوا، واردات آمریکا از چین با نزدیک شدن به انتهای سال ۲۰۲۰، علی‌رغم پاندمی کرونا و تعرفه‌های ترامپ بر کالاهای چینی، رشد کرده است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، افزایش واردات از چین یکی دیگر از نتایج پاندمی کرونا است، چراکه آمریکایی‌ها پولی را که قرار بود صرف گردش و تفریحات خارج از منزل کنند، به خرید وسایل منزل و تزئینات، لوازم ورزشی و اسباب‌بازی برای کودکان خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است در ماه نوامبر واردات آمریکا از چین ۴۶.۱ درصد جهش کرده و به رکورد ۵۱.۹۸ میلیارد دلار رسیده است.

علی‌رغم آن‌چه سیاست‌مداران آمریکایی می‌گفتند که پاندمی باعث بازگشت شرکت‌ها به خاک آمریکا خواهد شد، با وجود وضع تعرفه بر ۳۶۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی هیچ نشانه‌ای از اینکه زنجیره‌های تولید جهان به دنبال خروج از چین باشند دیده نمی‌شود و پاندمی تنها موقعیت تولیدات چینی را تقویت کرده است.

اخیراً اداره گمرک چین اعلام کرد تجارت خارجی چین در ماه نوامبر ۷.۸ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده و صادرات این کشور ۱۴.۹ درصد بالا آمده است.

کد خبر 5097197

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگ تجاری اقتصاد چین اقتصاد آمریکا تعرفه واردات گمرک ویروس کرونا لایحه بودجه ۱۴۰۰ بانک مرکزی ایران قیمت دلار ویروس کرونا قیمت نفت شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی بورس تهران تولید نفت اقتصاد انگلستان نهاده های دامی بازار سهام تولید گاز لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین

 سفرهای هوایی چین در سال نو چینی رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، خطوط هوایی چین در سه ماهه اول سال، در بحبوحه تلاش‌های دولت چین برای تقویت بخش گردشگری این کشور و تقاضای شدید برای تعطیلات در خانه، رکوردی بی‌سابقه ثبت کردند.

شبکه تلویزیون دولتی چین (CCTV) اعلام کرد که مجموع ترافیک هوایی مسافران در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۱۸۰ میلیون سفر رسیده است.  

رقم منتشرشده بیشترین میزان برای چنین سه ماهه‌ای است و نشان‌دهنده رشد سالانه ۳۷.۷ درصدی است.

در حالی که ترافیک هوایی برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با توجه به  آخرین کنترل‌های سختگیرانه کرونا در ژانویه نسبتاً کاهش یافته بود، این ارقام همچنان ۱۰.۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

مهمترین تعطیلات چین، سال نو چینی و معمولاً در سه ماهه اول سال است. در این جشن که در ماه فوریه امسال برگزار شد، صدها میلیون نفر برای گردهمایی خانوادگی به شهرهای خود بازگشتند.

بر اساس این گزارش،  ۸۳.۵ میلیون سفر هوایی بی‌سابقه در طول تعطیلات ۴۰ روزه امسال انجام شد که ۵۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ و ۱۴.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشت.

تردد مسافران هوایی برای دوره سه ماهه، در مسیرهای داخلی ۱۶۰ میلیون سفر بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۱۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد، در حالی که در مجموع ۱۴.۱ میلیون سفر در مسیرهای بین‌المللی انجام شده  که ۷۸ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بیشتر است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • رسوایی در ماراتن پکن؛ به دونده چینی اجازه دادند قهرمان شود!
  • موشک ۱۳۰ تنی چند بار مصرف چینی رکورد تست را شکست