Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرزاری فارس به نقل از اینترستینگ‌اینجیرینگ، برای نخستین بار در جهان، محققان با یک ایمپلنت مغزی به یک مرد دچار فلج چهار اندام امکان دادند تا با ذهن خود دو دست مصنوعی را کنترل کند.

در نتیجه فناوری ساخته شده توسط دانشمندان دانشگاه «جانز هاپکینز» و برای نخستین بار در دنیا، یک فرد مبتلا به «فلج چهار اندام» قادر به کنترل همزمان یک جفت بازوی مصنوعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه مطبوعاتی جان هاپکینز توضیح داده شده که نتیجه این جراحی این است که «چمیلوسکی» احساس بهبودی در دستان خود پیدا کرده و می‌تواند بازوهای مصنوعی خود را به صورت ذهنی حرکت دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علم فناوری دانشگاه جهان ایمپلنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز

فرماندار شهرستان تبریز در این جلسه ضمن قدردانی از سبزقامتان سپاه پاسداران به دلیل حمله موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران به رژیم کودک‌کش صهیونیستی اظهار کرد وگفت: امروز مقام معظم رهبری در عرصه‌های بین المللی و داخلی، عزت را به مردم تزریق کردند و با دستورات خود سبب خلق حماسه در جهان شدند.
فاتح با اشاره به شعار سال مبنی بر سال جهش تولید اذعان کرد: برخی موارد از جمله تامین زیرساخت‌های اساسی تولید، تامین منابع مالی، قیمت گذاری، فعال سازی واحد بازاریابی و فروش و ترویج کالای ایرانی باید مدنظر تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی  بیان کرد: کارویژه جوانی جمعیت یکی از اقدامات این کارگروه است که به کارمندان دارای سه فرزند (۴۵۰ نفر) پاداش سفر کربلا با ۱۰۰ دینار اعطا می‌شود.

وی گفت: توجه به سند سالمندان، جشنواره بهبود کیفیت نان، همایش بهشت ماندگار، نهضت ویژه قیر رایگان، استفاده از ظرفیت‌های مولدسازی و طرح نور نیروی انتظامی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این شهرستان در ماه آتی است.

فرماندار شهرستان تبریز همچنین به برگزاری رویداد ورزشی نوروزگاه در ۱۱ رشته برای زنان ورزشکار به میزبانی تبریز اشاره کرد و گفت: این رویداد با شرکت ورزشکاران ۱۲ کشور جهان (۹۰۰ مهمان خارجی) و با حضور همسران روسای جمهور به میزبانی تبریز در خردادماه امسال برگزار می‌شود.

وی در جلسه شورای ادارای از عوامل برنامه تریبون آزاد صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی به ویژه تهیه کنننده و کارگردان این برنامه فاخر و برتر تجلیل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اولین تصویر از نخستین بره آهو‌های متولدشده سال ۱۴۰۳ در پارک ملی توران
  • برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • پل طبیعت همرنگ پرچم ایران می‌شود
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی نیاز از باتری 
  • چهار نشان رنگارنگ سهم فرنگی کاران ایران از نخستین روز قهرمانی آسیا
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ ناصر علیزاده نخستین طلایی ایران
  • نخستین خودروی برقی جهان با باتری حالت جامد
  • ابداع نخستین اکوپرینت روی سفال جهان در یزد